  • 81. Data: 2010-10-12 07:26:47
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-10-2010 o 23:24:23 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > trzymasz na piecu wyższą temperature to mozesz miec mieszacz.
    Mam też grzejniki i zbiornik CWU tak że musze mieś wyższą temp.
    Dlatego mam dwa mieszacze, jeden na podłogi w pokojach, drugi na łazienki,
    pralnię.

    > Przyniektórych piecach nie wspominajac o PC spada sprawnosc.
    Grzeję gazem i kominkiem, tak że nie mam takich problemów.

    Oczywiscie
    > moge podniesc temperature wody i przymknąć obwody poza łazienką, ale
    > jakos mi sie to nie widzi.
    Musiałbyś mieś co najmniej dwa zawory sterowane, aby nie robić tego
    ręcznie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 82. Data: 2010-10-12 07:28:34
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-10-2010 o 23:49:50 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 11-10-2010 o 13:32:11 Budyn <b...@g...pl> napisa?(a):

    > Znaczy masz dwa mieszacze i sterownik do trzech obiegow?
    Nooo :)

    Nie wystarczy Ci
    > jeden mieszacz jak u ludzi? :-)
    No nie :) dzieki temu mam niezależne grzanie łazienek i grzeję
    je niezależnie od reszty :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 83. Data: 2010-10-12 09:36:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Za bardzo emocjonalnie podchodzisz do dyskusji... :-P

    > Chyba jednak nie wszystko rozumiesz...

    Nie?

    > Jeżeli by wychłodzić dom przykładowo o 1 st C musisz wypuścić 100 MJ

    Ale sadzisz, ze takie okresowe schladzanie ma polegac na wymuszaniu
    "wypuszczenia" energii, np. przez otwarcie okien?

    > energii cieplnej dla domu murowanego, to w przypadku przykładowego domu
    > szkieletowego o masie, a co za tym idzie akumulacyjności w przybliżeniu
    > dziesięć razy mniejszej, zeby taki sam dom wychłodził się o tenże 1 st C,
    > musisz wypuścić z niego już tylko 10 MJ.
    >
    > O ile w przypadku pierwszego, ciężkiego domu, żeby temp w hipotetycznych
    > wyliczeniach wruciła do stanu początkowego, trzeba dostarczyć te stracone
    > 100 MJ - ok 5 kg węgla, to w drugim przypadku wystarczy uzupełnić tylko 10
    > MJ - 0,5 kg węgla...

    Superancko, rozumiem, ze utrzymanie stalej wyzszej temperatury bedzie
    wymagalo mniej energii? Jesli tak uwazasz, to jednak poczytaj cos z zakresu
    podstawowki.

  • 84. Data: 2010-10-12 09:49:23
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Superancko, rozumiem, ze utrzymanie stalej wyzszej temperatury bedzie
    > wymagalo mniej energii? Jesli tak uwazasz, to jednak poczytaj cos z
    > zakresu
    > podstawowki.

    Toż to byłby pierwszy krok do perpetum mobile. Ciekaw jestem w którym
    momencie przekroczony zostałby punkt 0 i dom zaczałby grzać się sam.
    Zauważyłem że co sezon temat się powtarza i szkółka niedzielna z zakresu
    fizyki niektórym uparciuchom wchodzi do główk topornie.

    Marek

  • 85. Data: 2010-10-12 11:04:21
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ghost napisał:

    > Ale sadzisz, ze takie okresowe schladzanie ma polegac na wymuszaniu
    > "wypuszczenia" energii, np. przez otwarcie okien?

    Nie... Nie ma to sensu ekonomicznego.
    Chodzi mi o to, że jak wychodzisz na parę godzin, to nie ma sensu
    obniżanie temp w domu na ten okres, bo nawet jak się wyłączy w tym
    czasie ogrzewanie, to niewiele się zmienia, a co za tym idzie
    inteligentne sterowanie nie ma też sensu...

    Ot cała filozofia.

    > Superancko, rozumiem, ze utrzymanie stalej wyzszej temperatury bedzie
    > wymagalo mniej energii?

    Nie wiem na jakiej podstawie doszedłeś do takiej konkluzji...
    Nie twierdzę, że będzie wymagało mniej energii, twierdzę natomiast, że
    obniżanie temp w całym domu murowanym na okres wyjścia do pracy jest
    niecelowe, bo nastąpi to zbyt późno bez sztucznego wychładzania, żeby
    miało sens, a sztuczne wychładzanie z kolei będzie bardzo drogie - dużo
    energii wyleci do atmosfery niepotrzebnie.
    Z drugiej strony rozgrzanie na powrót schłodzonego murowanego domu
    będzie trwało za długo, żeby sobie tym regulować w cyklu dobowym. Jak by
    ktoś wyjeżdżały na cały tydzień, to już tak...

    Jesli tak uwazasz, to jednak poczytaj cos z zakresu
    > podstawowki.

    Widzę, że lubisz się jednak na ludziach wyżywać...
    Mniej emocji i dyskusja coś wniesie :-))).

  • 86. Data: 2010-10-12 11:12:59
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik marko1a napisał:

    > Toż to byłby pierwszy krok do perpetum mobile. Ciekaw jestem w którym
    > momencie przekroczony zostałby punkt 0 i dom zaczałby grzać się sam.

    I w tym przypadku nie bardzo rozumiem skąd wziąłeś w mojej wypowiedzi
    twierdzenie, że jakoby dom miał zyskiwać coś na 'nieschładzaniu' go.

    Owszem, im wyższą temp ma dom, tym większe są straty ciepła - właśnie
    fizyka ! - i zapewne ekonomicznie byłoby wyłączyć ogrzewanie na kilka
    dni,kiedy nas nie ma. Dom zdąży się wtedy wychłodzić i w związku z
    mniejszą różnicą temperatur zew-wew domu w tym czasie będą mniejsze straty.

    Jednak w dobowym cyklu coś takiego nie ma sensu, bo obniżenie w tym
    czasie temperatury będzie nieznaczne i nie spowoduje oszczędności, a
    jedynie dyskomfort lokatorów. Mówimy o domu murowanym o dużej
    akumulacyjności cieplnej.

    > Zauważyłem że co sezon temat się powtarza i szkółka niedzielna z zakresu
    > fizyki niektórym uparciuchom wchodzi do główk topornie.

    Więc czytaj ze zrozumieniem 'nie emocjonalnym' :-), a te wycieczki o
    uparciuchach nie będą konieczne.

    pozdr
    robercik-us

  • 87. Data: 2010-10-12 11:29:35
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > I w tym przypadku nie bardzo rozumiem skąd wziąłeś w mojej wypowiedzi
    > twierdzenie, że jakoby dom miał zyskiwać coś na 'nieschładzaniu' go.

    Nie do końca zrozumiałeś mnie ale to nic. Nie chce mi się kontynuować.

    Marek

  • 88. Data: 2010-10-12 18:19:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >No nie :) dzieki temu mam niezależne grzanie łazienek i grzeję
    >je niezależnie od reszty :)

    No to na wyjsciu z lazienek mogles dac RTL i calosc podlaczyc do obiegu
    grzejnikowego, pewnie byloby prosciej i taniej.

    Pozdro.. TK

  • 89. Data: 2010-10-12 18:28:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > obniżanie temp w domu na ten okres, bo nawet jak się wyłączy w tym czasie
    > ogrzewanie, to niewiele się zmienia, a co za tym idzie inteligentne

    Uwielbiam takie konkrety - "niewiele sie zmienia".

    > Nie wiem na jakiej podstawie doszedłeś do takiej konkluzji...
    > Nie twierdzę, że będzie wymagało mniej energii,

    To po co o tym wspominasz?

> [...]
    > wychładzania, żeby miało sens, a sztuczne wychładzanie z kolei będzie
    > bardzo drogie - dużo energii wyleci do atmosfery niepotrzebnie.

    Znow konkrecik.

    > Z drugiej strony rozgrzanie na powrót schłodzonego murowanego domu będzie
    > trwało za długo, żeby sobie tym regulować w cyklu dobowym. Jak by ktoś
    > wyjeżdżały na cały tydzień, to już tak...

    Wystarczy dluzej w ciagu dnia, weekend itp.

    Ja tam nie odczuwam zadych emocji.

  • 90. Data: 2010-10-12 20:19:13
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-10-2010 o 20:19:25 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > No to na wyjsciu z lazienek mogles dac RTL i calosc podlaczyc do obiegu
    > grzejnikowego, pewnie byloby prosciej i taniej.
    Ani prościej ani taniej bo taki rtl też kosztuje a tak mogę dowolnie
    ustalać temp
    na grzejniku drabince i na podłogówce, a tak w ogóle to na tym mieszaczu
    pracuje mi 5 podłóg.

    --
    Pozdr
    JanuszK