  • 1. Data: 2010-10-08 20:56:03
    Temat: duze rolety / zaluzje
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Hej!

    Wiem, ze to bardziej temat na jakies pl.rec.dom ale tu sie wiecej
    ludzi wykanczalo wiec spytam :)

    Znacie jakiegos producenta, co robi duze, ciezkie porzadne zaluzje?
    Kiedys cos takiego widzialem w jakims mcdonaldzie - nie wiem czy to
    byly zaluzje ale zrobione z grubego drewna, polaczenie drewna z
    aluminium czy czyms podobnym. Szukam rozwiazania na zasloniecie okna
    tarasowego - szer. 2,6m, wys. 2,4m. Nie szukam zwyklych rolet,
    zaluzji, czy ikejowskich "paneli" na prowadnicach. To musi byc cos
    "konkretnego", duzego, solidnego. Macie jakis pomysl ? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2010-10-09 08:12:18
    Temat: Re: duze rolety / zaluzje
    Od: s_13 <s...@i...pl>

  • 3. Data: 2010-10-09 08:13:28
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > zaluzji, czy ikejowskich "paneli" na prowadnicach. To musi byc cos
    > "konkretnego", duzego, solidnego. Macie jakis pomysl ? ;)

    szukaj pod hasłem "brise soleil"
    ja zrobiłem własnoręcznie:
    http://www.studioonline.pl/zaluzja01.jpg
    http://www.studioonline.pl/zaluzja02.jpg
    http://www.studioonline.pl/zaluzja03.jpg
    wyszło mi około 400 PLN za to co widać na fotkach, czyli 10 razy mniej
    niż firmowe :-)
    lamelki są ustawione tak, że latem w godzinach największego słońca nie
    przebija ono do wnętrza, wieczorem i rankiem tworzy ono piękne
    refleksy, natomiast zimą (słońce niżej) dociera ono częściowo do
    pomieszczenia, więc nie traci się energii grzewczej...
    są zrobione z drewna, myślałem, żeby konstrukcje zrobić z płaskowników
    stalowych, niewidocznych, bo obłożonych drewnem, wtedy pełniły by też
    funkcje antywłamaniową, ale w razie pożaru odcina to, być może jedyną,
    drogę ucieczki...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-10-09 12:49:19
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2010-10-08 22:56, Adam Szendzielorz pisze:
> [...]
    > zaluzji, czy ikejowskich "paneli" na prowadnicach. To musi byc cos
    > "konkretnego", duzego, solidnego. Macie jakis pomysl ? ;)

    wewnątrz czy na zewnątrz ?
    jesli na zewnątrz to moj kumpel ma to w domu
    jak chcesz to dam ci namiary (rybnik) i sobie zobaczysz

    Michał

  • 5. Data: 2010-10-09 17:32:42
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Paź, 14:49, Usrobo <u...@o...pl> wrote:

    > wewnątrz czy na zewnątrz ?
    > jesli na zewnątrz to moj kumpel ma to w domu
    > jak chcesz to dam ci namiary (rybnik) i sobie zobaczysz

    Wewnatrz! Z zewnatrz nie musi nic byc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-10-09 19:44:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

> [...]
    > http://www.studioonline.pl/zaluzja03.jpg
    > wyszło mi około 400 PLN za to co widać na fotkach, czyli 10 razy mniej
    No fajnie ci to wyszło :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2010-10-09 20:44:14
    Od: rbproof <...@p...co>

    Dnia Sat, 9 Oct 2010 01:13:28 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

> [...]
    > stalowych, niewidocznych, bo obłożonych drewnem, wtedy pełniły by też
    > funkcje antywłamaniową, ale w razie pożaru odcina to, być może jedyną,

    A możesz podać jakieś konkrety na temat swojej konstrukcji (szerokości,
    odstęp między lamelkami, ich szerokość i grubość)

  • 8. Data: 2010-10-10 07:30:54
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 9 Paź, 22:44, rbproof <a...@p...co> wrote:

    > A możesz podać jakieś konkrety na temat swojej konstrukcji (szerokości,
    > odstęp między lamelkami, ich szerokość i grubość)

    na zewnatrz minus 7 więc nie bardzo chce się wychodzić i mierzyć :-)
    ale podam z głowy:
    ramka z listewek o przekroju 2x5cm o wymiarach jednego skrzydła,
    lamelki z deseczek 1x6cm z zaokrąglonym brzegiem z jednej strony (te
    listewki powinny być prima sort, bezsęczne, żeby nie powykręcało), są
    przykręcone do ramki po jednym wkręcie z każdej strony, odstęp 8cm,
    całość zamocowana na małe blaszki-kątowniczki na górze i na dole,
    które wchodzą pod listwę zasłaniającą ościeżnice. Całość pomalowana
    tikkurila valtti expert. Nie zdejmuje tego i nie odsłaniam, ale jak
    planowałem tak robić, to miałem dwa pomysły: całość na szynie (coś jak
    drzwi suwane) odsuwana na pozostała część ściany, oraz ruchome
    lamelki, wystarczy spiąć je od tyłu mocną taśmą za pomocą tackera i
    poluzować wkręty, wtedy wszystkie mogły by się równo zamykać lub
    otwierać
    od środka wygląda to tak:
    http://www.studioonline.pl/zaluzja04.jpg
    (nie patrzeć na brudne okna...:-))

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2010-10-10 08:30:53
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Paź, 10:13, s_13 <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > stalowych, niewidocznych, bo obłożonych drewnem, wtedy pełniły by też
    > funkcje antywłamaniową, ale w razie pożaru odcina to, być może jedyną,

    Niezle, niezle :) Pasowaloby mi wlasnie cos w tym stylu, tylko jak
    pisales ponizej - przesuwne. Drzwi tarasowe mam fix staly 130 +
    przesuwka 130, wiec jedna czesc musialaby byc suwana na bok. Chyba
    czeka mnie zakup paru stolarskich narzedzi, bo jeszcze niedlugo bede
    schody obijal drewnem ;-) Dzieki za opis, moze skorzystam :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2010-10-10 17:27:19
    Od: rbproof <...@p...co>

    Dnia Sun, 10 Oct 2010 00:30:54 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

> [...]
    > lamelki, wystarczy spiąć je od tyłu mocną taśmą za pomocą tackera i
    > poluzować wkręty, wtedy wszystkie mogły by się równo zamykać lub

    Dziękuję - na zimowe wieczory bede miał zajęcie