    From: RadekNet <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Date: Fri, 8 Oct 2010 15:15:07 -0700 (PDT)

    On Oct 8, 10:31 pm, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > Rob gwiazde i duzo kabli - to malo kosztuje (szczegolnie jak robisz
    > sam). Ale olalbym Xcomfort - wogole olalbym jakiekolwiek "zamkniete"
    > systemy. Ja mam wszystko na PLC i robie sobie co chce - a PLC potrafi
    > wieeeeeleeee :) Z kikim z jednym sie zgodze - sterowanie ogrzewaniem
    > to porazka w standardowym, murowanym domu. Jezeli mialbys kanadyjczyka
    > to jeszcze moznaby sie pokusic, bo w takim obnizenie / zwiekszenie
    > temp. dzieje sie blyskawicznie. A jaki ma sens obnizanie temp. na czas
    > wychodzenia z domu do pracy przy dzisiejszych dobrze ocieplonych
> [...]

    To, ze robie gwaizde to postanowione :)

    Sterowanie ogrzewaniem ma byc glowna funkcja systemu. Prowadzimy
    nieregularny tryb zycia i wlasnie chodzi o to, zeby na godzine przed
    powrotem do domu moc wyslac sms "wlacz ogrzewanie", albo "wlacz
    c.w.u." ...
    Do tego bardzo fajna sprawa dla mnie jest przechodzenie domu w tryb
    "dom pusty" - wylacza wszystkie zbedne odbiorniki pradu, obniza
    temperature itd.
    Nie mowie juz o sterowaniu oswieteniem, bo to w pewnym sensie jako
    bajer traktuje, ale taki bajer fajny i przydatny, wiec tez to chce
    miec.

    Moze doradzisz co tak praktycznie warto zrobic przez automatyke?

    Sterowac tym z kompa chce dla tego, ze jak juz jestesmy w domu to czas
    spedzamy glownie na komputerze - po co wstawac do panelu dotykowego,
    kiedy wszystko mozna wyklikac na laptopie? Myslac o systemie xcomfort
    chcialem w salonie postawic komputer all-in-one, ktory bylby
    webserwerem i bramka gsm dla xcomfort a procz tego dzialal by jako
    "sterownik" projektora do filmow, telefon internetowy itp. (TV nie
    ogladamy).

    Zdaje sobie sprawe, ze na PLC zrobie wszystko, a xcomfort moze mnie w
    ktoryms momencie ograniczyc, ale ... czy PLC nie ograniczy mnie tym,
    ze bede musial zlecac programowanie sterownikow?

    --
    Radek Wrodarczyk