  • Data: 2010-10-09 20:51:17
    Temat: Re: Dom inteligentny a Xcomfort
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09-10-2010 o 00:15:07 RadekNet <w...@g...com> napisał(a):

> [...]
    Myślimy że zły, dużko kasy za bajery które szybko się znudzą

    > To, ze robie gwaizde to postanowione :)
    Kable możesz położyć a później zobaczysz co z tym dalej robić.

    > Sterowanie ogrzewaniem ma byc glowna funkcja systemu. Prowadzimy
    > nieregularny tryb zycia i wlasnie chodzi o to, zeby na godzine przed
    > powrotem do domu moc wyslac sms "wlacz ogrzewanie", albo "wlacz
    > c.w.u." ...
    Tak jak ci tu już powiedzieli, to jest nierealne, akumulacja domu
    murowanego w zasadzie nie daje szans takiej regulacji.
    Podam ci na moim przykładzie, do 168m2 pow użytkowej, mam wszędzie
    w pom mieszkalnych podłogówkę, a że nie mam jeszcze sterownika to
    obserwuję temp i steruję ręcznie, zeszłej zimy przy silnych mrozach
    wyłączałem piec o 23 a do rana 7 temp spadała mi o pół stopnia,
    taka mam bezwładność ogrzewania i domu. Tak że odpuść to sobie,
    możesz zrobic inaczej, kupić moduł sterowania przez sms-a
    i podłączyć go do pieca i sterować nim zdalnie, to w zupełności
    wystarczy, odpuść sobie indywidualne sterowanie pokoji czy obwodów.

    > Do tego bardzo fajna sprawa dla mnie jest przechodzenie domu w tryb
    > "dom pusty" - wylacza wszystkie zbedne odbiorniki pradu, obniza
    > temperature itd.
    Ale to mozna bardzo prosto uzyskać oczywiście podczas budowy domu,
    dzielisz instalację na kilka obwodów
    1. oświetlenie
    2. to co musi być stale załączone np alarm, zegar, nagrywarka itp
    i podłączasz to przez UPS-a
    3. To co chcesz wyłączać przy wyściu, czyli gnizdka żelazka,
    telewizor, piec w kuchni itp. Podłączasz to przez stycznik a sterowanie
    nim cigniesz do wyłącznika w wiatrołapie albo podłączasz pod alarm i po
    uzbrojeniu automatycznie sie wyłącza ten obwód
    4. Pompy, piec CO to warto mieć na osobnym obwodzie

    Dobrze jest jak każdy nobwód ma swoją własną różnicówkę, tak aby
    wywalenie jej nie wyłączało prądu w całym domu.

    Ja mam podobnie rozdzielone instalacje ale dodatkowo mam jeszcze
    podział na kodygnacje, w sumie mam 5 szaf rozdzielczych :)

    --
    Pozdr
    JanuszK