    From: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom mansardowy rok bud 1934 !! Warto?
    Date: Wed, 2 Jun 2010 15:07:50 +0200

    > Ja bym remontowal. Dach przecieka - wymienisz ktoras krokwie lub dwie i
    > pare
    > dachowek i po problemie. I od tego nalezy zaczac.

    Widać chyba nie wiesz co się dzieje z domem jak kilka lat leje sie woda.
    Całe wnętrze jest do wymiany. A jak jest to budynek przedwojenny to pewnie
    dach w całosci już do wymiany, szczegolnie jak był to dom z mieskzaniami z
    kwaterunku - nikt na pewno o niego nie dbał.

    > Dom, ktory ma polmetrowe sciany z cegly to rarytas, ma nieco ponad 70 lat
    > jak mloda wdowka.

    Chyba raczej z perspektywy USA.

    > Aktualne "tryndy" sa takie zeby budowac z byle czego, byle jak a potem
    > izolowac polmetrowa warstwa styropianu. A ten bedzie stal bez styro 400 -
    > 500
    > lat. Takie domy byly budowane od stuleci i sie trzymaja i co wazne sa w
    > cenie.
    > Takiej willi w Krakowie ponizej melona nie kupisz.

    Jakoś dociepla się kamienice przedwojenne i powojenne a też mają grube mury
    często po pół metra i jakoś jest różnica na plus.

    > Ktos pisze, ze moze miec slabe fundamenty... Sciany polmetrowe i slabe
    > fundamenty? On wszystkie nowoczesne, spoko przezyje.

    Pewnie brakuje izolacji poziomej, więc trzeba to wykonać, izolacja pionowa
    również może być do zrobienia, więc jest masa roboty z tym by woda nie
    podchodziła. Naoglądałem sie takich poniemieckich domów masę.

    > Skuwac tynki? Bzdura; prawdopodobnie nalezy je tylko lokalnie uzupelnic.
    > Od
    > wewnatrz ewentualnie obic listwami i nakrecic plyty KG i na 100 lat bedzie
    > spokoj.

    Tutaj zaczynasz wchodzić na pole science fiction. Jak lała sie woda to
    pewnie trzeba zerwać wszystko, łacznie ze wszystkimi instalacjami. Z całego
    domu zostaną tylko mury i to też trzeba sprawdzić czy nie mają uszkodzeń +
    wspomniane wcześniej izolacje.
    Generalnie jeśli ten dom nie stoi w jakimś atrakcyjnym miejscu to bym ręki
    do tego nie przyłożył, bo koszty generalnego remontu na pewno będą wyższe
    niż budowa nowego, a końcowy efekt może być różny jak w połowie inwestycji
    zabraknie kasy bo się podeszło do tematu optymistycznie.
    Ja dwa razy widziałem reanimowane takie domy od poziomu opisywanego przez
    autora i obydwa stały w prestiżowym miejscu: Saska Kępa i Żoliborz
    Oficerski. Tam to miało akurat ekonomiczny sens.