    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom prefabrykowany - ufac temu?
    Date: Thu, 16 Dec 2010 04:34:43 -0800 (PST)
    <ie9oju$4ai$1@news.onet.pl> <ie9qv6$48f$1@inews.gazeta.pl>
    <ie9sel$grf$1@news.onet.pl>
    <4...@v...googlegroups.com>
    <iea35e$bq6$1@news.onet.pl>
    <3...@o...googlegroups.com>
    <iea63o$q09$1@news.onet.pl>
    <8...@j...googlegroups.com>
    <ieafao$v8d$1@news.onet.pl>
    <9...@w...googlegroups.com>
    <ieaidv$bf8$1@news.onet.pl> <ieaspg$67m$1@inews.gazeta.pl>
    <0...@i...googlegroups.com>
    <ieavak$fem$1@inews.gazeta.pl> <o...@l...dom>
    <1...@v...googlegroups.com>

    On 16 Gru, 11:46, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

    > Wielcy fachowcy którzy nie mieli w rekach projektu a juz znają
    > idealnie wycenę i już wiedzą lepiej ...

    Przeciez podales link do dziennika budowy na forum muratora a tam jest
    dom jak byk z wszystkimi rzutami, fotkami. Pozatym chyba wszyscy
    ktorzy sie wypowiadali wybudowali sami wieksze (wiec teoretycznie
    drozsze) domy.

    > Być może i tak , działki są jego i za darmo działki mi nie da ..

    A jest mus kupowania od niego dzialki ? Nie ma innych dzialek w tej
    okolicy ? :)

    > Na stronie biura projektowego jest kosztorys i koszt pod klucz tego
    > domu wynosi według biura 302tys netto (czyli 368tys brutto) bez kosztu
    > działki.
    > Więc wątpie że aż takie "kokosy" zarobi wykonawca.

    Zarobi, zarobi.. Daj jeszcze link do tego projektu na stronie biura.
    Sprawdz, czy tam przypadkiem poddasze nie jest jako uzytkowe i w
    calosci zagospodarowane / wykonczone ? Pamietaj tez ze biuro zrobilo
    kosztorys na podstawie cen jakie daje Ci Twoj developer, a nie cen
    jakie moglbys uzyskac zatrudniajac rzemieslnikow :)

    [...]
    > A dom to nie takie hop siup. Jak czegoś się nie dopilnuje , oleje to
    > później naprawa tego będzie nie możliwa lub bardzo kosztowna ...

    A Ty zakladasz, ze developer wszystko Ci zrobi na tip-top i
    bezblednie. To ja Ci powiem przyslowie - "jak cos jest do wszystkiego
    to jest do niczego" ;-) Developer robi na czas i nie przejmuje sie
    bledami. Jak bedzie fuszerka to jej nie poprawi tylko ukryje (bo w
    jego interesie jest zarobic jak najwiecej w jak najkrotszym czasie).
    Niech Ci da 10,15 lat gwarancji. On Ci daje dwa lata.. Nie zdarzysz
    wykonczyc tego domu i gwarancji nie bedzie :)

    > A wszystkim geniuszom którzy uważają że potrafią budować domy za
    > bezcen proponuje otwierać firmy budowlane , bo tacy tutaj na forum się
    > marnują ...
    > Przeciez TAKA KASA leży , wystarczy ją pozbierać ...

    Zeby zaczac ten interes trzeba miec przynajmniej ten milion, moze dwa.
    Na kupno duzej dzialki na jakims zadupiu, podzial, doprowadzenie
    mediow i rozpoczecie budowy kilku domkow.

    A swoja szosa to 50k / pol roku to wcale nie jest TAKA KASA i z
    pewnoscia gro z nas zarabia wiecej w swoich dziedzinach wiec
    rozumiesz, ze nas nie ciagnie do zmiany sposobu zarobkowania :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.