  • 1. Data: 2010-12-13 16:40:18
    Temat: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Ostatnio spotkałem się z tematem domu prefabrykowanego - według wykonawcy,
    który do mnie trafił to nie jest to samo co "kanadyjczyki":
    http://www.domprefabrykowany.com.pl/prefabrykacja.ht
    ml

    Robi to jakaś niemiecka firma - zamawia się dom na podstawie jakiegokolwiek
    projektu, oni sprawdzają co się da/nie da, dostosowują, a potem po jakimś
    czasie przyjeżdża ciężarówka z gotowymi ścianami itd. i montują niby w parę
    dni (docelowo sam czas montażu domu na fundamentach trwać ma poniżej
    miesiąca).

    Potencjalny wykonawca był dosyć przekonujący - zaprzyjaźniony budowlaniec
    był na spotkaniu i raczej nie miał większych zastrzeżeń a odpowiedzi były
    dla niego zadowalające... choć oczywiście stwierdził że i tak musiałby
    zobaczyć taki dom na żywo, najlepiej podczas budowy bo teoria teorią
    a praktyka praktyką.

    Czy myśleć o czymś takim, czy lepiej zapomnieć? Mnie - osobę, która nie zna
    się na budowaniu (choć mógłbym się oczywiście kimś wspomóc) kusi perspektywa
    wyeliminowania problemów typu "ekipa miała być ale poszła gdzie indziej",
    pilnowania czy każda cegiełka stoi tam gdzie powinna według projektu, nie
    mówiąc już o tym ile trwa montaż domu...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2010-12-13 17:24:41
    Temat: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jacek Osiecki napisał:
> [...]
    > pilnowania czy każda cegiełka stoi tam gdzie powinna według projektu, nie
    > mówiąc już o tym ile trwa montaż domu...

    Jak poważnie myślisz o budowaniu domu systemem tzw gospodarczym, to i
    tak musisz się nim interesować w trakcie budowy.

    Nie ma takich cudów, że zlecisz komuś budowę i on zrobi Ci wszystko na
    'tip top', a Ty zadowolony wpłacisz kasę i będziesz sobie mieszkał przez
    najbliższe 30 lat nie zaglądając do tzw 'bebechów' domu...

    Każdego kusi taka perspektywa - zlecasz, czekasz [nie długo], płacisz
    [nie dużo] i beztrosko sobie mieszkasz [dłuuugo i szczęśliwie].

    To jednak nie realne. Jak nie zainteresujesz się, to budowlańcy
    odpicują Ci to, co widać, ale to czego nie zobaczysz odwalą na 'odwal
    się' i dowiesz się o tym dopiero jak oni sobie pójdą i Twoją kasę już ze
    sobą wezmą.

    Nie łudź się :-)), Jak chcesz mieć dom zbudowany dobrze, to MUSISZ się
    wtrącać we wszystko, co się na Twojej budowie dzieje i bywać tam jak
    najwięcej i jak najczęściej.

    Te domy prefabrykowane to tylko z pozoru ułatwienie sprawy. Faktycznie
    ich koszt jest bardzo zbliżony do tradycyjnych murowanych budowli, a
    trwałość o wiele mniejsza. I wartość też :-)

    Zbuduj se murowany tradycyjny dom i będziesz miał najmniej fuszerek, bo
    każdy średnio rozgarnięty i przeciętnie uczciwy budowlaniec jest w
    stanie go - jakiś tam etap - wykonać bezbłędnie.

    Też na początku o czymś takim myślałem, ale się wyleczyłem i zbudowałem
    dom murowany z maxa :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-12-13 18:15:41
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Ostatnio spotka em si z tematem domu prefabrykowanego - wed ug wykonawcy,
    > kt ry do mnie trafi to nie jest to samo co
    "kanadyjczyki":http://www.domprefabrykowany.com.pl/p
    refabrykacja.html

    generalnie nie mogę powiedzieć: prefabrykowany - tak, lub
    prefabrykowany - nie
    bo nie w tym rzecz, tak jak pisał między innymi robercik-us, wszystko
    zależy od fachowców, którzy się tym zajmują, skopać można wszystko,
    choć pewne technologie są bardziej na to odporne (o tym też pisał...).
    Akurat ta technologia jest bardzo podatna na błędy wykonawcze, które
    mogą się zemścić okrutnie, osobiście nie podjąłbym ryzyka,
    szczególnie, że mimo zapewnień twego znajomego, jest to nic innego niż
    technologia zwykłego kanadyjczyka, którego stawianie od podstaw na
    działce nie jest bardziej pracochłonne. Policz sobie tez koszty, czy
    nie przepłacisz, jeśli nie, to zastanów się na czym oszczędzają ci
    budowlańcy, bio na pewno nie na swoich zyskach...:-)
    Nie podoba mi się technologia, a w zasadzie modyfikacja przedstawiona
    w ofercie... to na mój rozum już błąd na wstępie, po co wełna w środku
    i styro na zewnątrz, wełna nie jest wentylowana i to poważny błąd,
    więcej szczegółów nie znam, ale też mogą być kwiatki...
    i zastanów się dlaczego się nad tą oferta zastanawiasz... czy z powodu
    czasu, czy z powodów finansowych, jeśli jedno i drugie jest dla ciebie
    ważne, to przemyśl bardziej tradycyjne sprawdzone rozwiązania,
    zorganizowanie budowy, znalezienie ekip i nadzorowanie wszystkiego to
    nie jest straszna rzecz, a dająca wiele frajdy i owocująca w
    późniejszej eksploatacji, przecież będziesz znała swój dom od
    podszewki...:-)
    BTW ja mam dom z bala drewnianego, ze świadomego wyboru zalet i wad i
    nie żałuję, ale wiem, że gdybym nie poznał technologi dokładnie i
    trafił na partaczy, to żałowałbym teraz okrutnie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-12-13 19:01:21
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

[...]

    ja gdybym mógł zamieniłbym dom drewniany na murowany i dopłacił komuś
    jeszcze z
    50 tyś za taką zamianę
    same wady i trudności w remontach
    mała akumulacja ciepła i wilgoci .......

  • 5. Data: 2010-12-13 19:27:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Nie ma takich cudów, że zlecisz komuś budowę i on zrobi Ci wszystko na
    > 'tip top', a Ty zadowolony wpłacisz kasę i będziesz sobie mieszkał przez
    > najbliższe 30 lat nie zaglądając do tzw 'bebechów' domu...

    niby tak - ale tu robi jedna firma. Nie ma mozliwosci ze hydraulik powie ze
    spieprzył bo murarz żle mu przygotował.

    > Te domy prefabrykowane to tylko z pozoru ułatwienie sprawy. Faktycznie ich
    > koszt jest bardzo zbliżony do tradycyjnych murowanych budowli, a trwałość
    > o wiele mniejsza. I wartość też :-)

    Zaleta - szybkosc. Wada: mniejsza wartosc sprzedaży (tylko dlatego ze kupiec
    WIERZY ze drewniane jest gorsze) , a cena kupna potrafi być zbliżona do
    murowanego.

    > Zbuduj se murowany tradycyjny dom i będziesz miał najmniej fuszerek, bo
    > każdy średnio rozgarnięty i przeciętnie uczciwy budowlaniec jest w stanie
    > go - jakiś tam etap - wykonać bezbłędnie.

    o fuszerkach w normalnych murowanych domach to książkę mozna pisać wiec nie
    pitol :) Natomiast tu za wszystko odpowiad jedna firma a dużą czesc
    prefabrykuje w stabilnych warunkach. To ma dużą szansę być wybudowane bez
    powikłań.

    > Też na początku o czymś takim myślałem, ale się wyleczyłem i zbudowałem
    > dom murowany z maxa :-)

    Dom murowany z założenia nie zabardzo moze być energooszczędny bo sciany
    wewnetrzne stoją na gruncie i tam ucieka ciepło. Moze to ilosc
    akceptowalna - ale w drewniaku mozna to zrobić lepiej.

    s-13:
> [...]
    >nie jest straszna rzecz, a dająca wiele frajdy i owocująca w
    >późniejszej eksploatacji, przecież będziesz znała swój dom od

    Panowie, dobrze wiemy jak wyglada solidnosc, terminowosc i ceny fachowców.
    Co wy opowiadacie :-)))) Porównajcie tego drewniaka z murowanym ale w
    systemie generalnego wykonawcy tak aby za jajka był łapany potem jeden
    człowiek. Czemu nie robiliscie w takim systemie? :)

    A dodam od siebie ze zwiedziłem taką fabryką, nie tą z linka, i wyglądała
    profesjonalnie i wiarygodnie. Tylko ceny nie były jakos okazyjne - ale to
    moze wrazenie bo to były ceny domu pod klucz - a wiadomo ze na koncu idzie
    niezła kasa.

    b.

  • 6. Data: 2010-12-13 19:39:17
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    Z tego co pamietam to przy technologii drewnianej bardzo wazne jest zeby
    plyta fundamentowa nie wystawala poza gabaryty scian bo wtedy woda opadowa
    bedzie podchodzic pod drewniane sciany. Najlepiej (jesli dobrze pamietam)
    krawedz plyty fundamentowej na ktorej sa stawiane sciany szkieletu
    drewnianego sa cofniete do wnetrza domu w stosunku do tych scian o jakies
    2-4cm -wtedy woda deszczowa skapuje ze sciany w grunt. Wiecej na pewno
    dowiesz sie od Andrzeja "Hany" bywalca tej grupy, ktory tez wykonuje tego
    typu domy- jesli chcesz to moze porozmawiaj z nim i moze zdecydujesz sie na
    jego oferte a nie bedziesz wspieral niemcow tylko rodakow swym zamowieniem
    ;)
    Dla mnie ta technologia ma jedna wade w warunkach polskich- jak pisal
    robercik-us koszt takiego domu jest bardzo zblizony do domu tradycyjnego co
    dla mnie jest nieporozumieniem....
    Przemek

  • 7. Data: 2010-12-13 19:47:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Gru, 17:40, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ostatnio spotka em si z tematem domu prefabrykowanego - wed ug wykonawcy,
    > kt ry do mnie trafi to nie jest to samo co

    Jak czytam takie bzdury na tej stronie:

    "straty energii - gruby mur i bardziej masywne fundamenty są
    trudniejsze do właściwego zaizolowania. Materiały tradycyjne
    charakteryzują się dużą bezwładnością cieplną - budynki dłużej się
    nagrzewają, stąd wyższe koszty ogrzewania"

    To juz dalej mi sie naprawde nie chce bo wszystko moze byc MOCNO
    przekoloryzowane albo przeklamane ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2010-12-13 19:51:41
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

> [...]
    >
    > Ostatnio spotka em si z tematem domu prefabrykowanego - wed ug wykonawcy,
    > kt ry do mnie trafi to nie jest to samo co

    No i to:

    http://www.domprefabrykowany.com.pl/koszty-ogrzewani
    a.html

    "Nasze domy są doskonale zaizolowane. Efektem tego są niskie koszty
    ogrzewania. Aby uwiarygodnić potrzebę dobrej izoalcji poniżej
    przedstawiamy koszty ogrzewania naszego domu modelowego. Przed budową
    domu wykonany został audyt energetyczny wg metodologii PHPP (Pakietu
    do Projektowania Domów Pasywnych Darmstadt). Audyt wykazał, że dom
    będzie wymagał 80Kw/m2/rok zapotrzebowania na energię."

    Jak to profesjonalnie dla niedoswiadczonego uzytkownika brzmi -
    "pakiet do projektowania domow PASYWNYCH darmstadt" - tyle ze wynik
    80kW/m2/rok to nawet nie jest dom energooszczedny (ponizej 70kW/m2/
    rok), nie mowiac o pasywnym (ponizej 15kW/m2/rok :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-12-13 20:08:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
    > 80kW/m2/rok to nawet nie jest dom energooszczedny (ponizej 70kW/m2/
    > rok), nie mowiac o pasywnym (ponizej 15kW/m2/rok :)

    klasyczna manipulacja...

    robimy tak aby pojawiły sie słowa sugerujące jakość ale sprzedajemy gówno.

  • 10. Data: 2010-12-13 20:18:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    n.googlegroups.com...
> [...]

    >nagrzewają, stąd wyższe koszty ogrzewania"

    >To juz dalej mi sie naprawde nie chce bo wszystko moze byc MOCNO

    Ale podwazasz to, ze ta technologia wcale nie ma mniejszej bezwladnosci,
    czy, ze np. zmniejszenie temperatury na czas nieobecnosci nie obnizy jej
    skuteczniej niz przy wyzszej bezwladnosci, a wiec wcale efektywniej nie
    zmniejszy wyplywu energii?