  • 1. Data: 2010-12-13 15:07:35
    Temat: Dom bliżej niż 4m od granicy działki NIEbudowlanej?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Wszędzie gdzie szukałem informacji, było o tym jak daleko od działki
    _budowlanej_ może stać nowobudowany dom - 4m z oknami, 3m bez okien
    albo 1.5m bez okien gdy działka ma <16m szerokości. OK... a czy jakieś
    przepisy regulują to samo odnośnie działek niebudowlanych?

    Chodzi o to, że interesująca mnie działka jest umieszczona tak:

    ____________________________________

    DROGA GŁÓWNA

    ____________________________________
    | | | |
    | R | | R |
    | | | |
    | d | działka X | d |
    | r | | r |
    | o | | o |
    | g | | g |
    | a | | a |
    | 1 | | 2 |
    | | | |
    ------------------------------------

    Czyli: jest droga, od niej idą dwa pasy "zarezerwowane" pod dojazd do
    działek które są kolejno umieszczone coraz dalej od drogi głównej. Działka
    ma coś między 16 a 17 metrów szerokości (na pewno nie mniej niż 16).
    Dokładniej, to formalnie wygląda to tak: (R droga1) jest wspólną własnością
    wszyzstkich właścicielki - działki X i tych działek, które są położone dalej
    od drogi. Z kolei (R droga 2) jest czyjąś działką o szerokości 6m
    (nie budowlaną, zresztą trudno żeby przy tej szerokości była budowlana),
    przez którą ma byc (cytat) "zapewniona obsługa komunikacyjna działek (i tu
    wymienione działki za (R droga2)".

    Domyślam się, że pewnie można spokojnie się wybudować <4m od (R droga 1)
    nawet ścianą z oknami, natomiast jak wygląda kwestii (R droga 2)?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2010-12-13 17:58:33
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 13 Gru, 16:07, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Wsz dzie gdzie szuka em informacji, by o o tym jak daleko od dzia ki
    > _budowlanej_ mo e sta nowobudowany dom - 4m z oknami, 3m bez okien
    > albo 1.5m bez okien gdy dzia ka ma <16m szeroko ci. OK... a czy jakie
    > przepisy reguluj to samo odno nie dzia ek niebudowlanych?

    nie wiem gdzie znalazłeś tę zależność, od tego, co masz po drugiej
    stronie granicy...
    nie: "jak daleko od działki budowlanej", ale: "jak daleko od granicy
    (twojej, na której budujesz) działki budowlanej"

    > Domy lam si , e pewnie mo na spokojnie si wybudowa <4m od (R droga 1)
    > nawet cian z oknami, natomiast jak wygl da kwestii (R droga 2)?

    czy to jest droga, prywatna, państwowa, czy działka budowlana, czy
    pole rolne, to wszystko są DZIAŁKI, i jeżeli inne przepisy nie
    zaostrzają kryterium odległości, to obowiązują te ogólne, czyli 4m z
    oknami, 3 metry bez okien, 1,5m wyjątkowo...
    ale mogę się mylić... zajrzyj do rozporządzenia ministra i sam
    zinterpretuj...
    a najlepiej udaj się do wydz. budownictwa w twojej gminie i ci
    powiedzą... co nie znaczy, że będą mieli rację, ale będziesz wiedział
    czy masz przed sobą "drogę przez mękę"...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-12-13 19:08:46
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]
    >zaostrzają kryterium odległości, to obowiązują te ogólne, czyli 4m z
    >oknami, 3 metry bez okien, 1,5m wyjątkowo...

    To nieprawda. Odległosci tak sie liczy jesli sąsiednia działka jest
    budowlana. Jesli to droga to te przepisy nie obowiązują (wiem bo stacje
    stawiałem bliżej). Nie wiem kiedy wąski pasek mozna nazwac drogą.
    Natomiast wtedy mogą obowiązywac inne typu nieprzekraczalna linia zabudowy.

    b.

  • 4. Data: 2010-12-13 20:55:12
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 09:58:33 -0800 (PST), s_13 napisał(a):
    > nie wiem gdzie znalazłeś tę zależność, od tego, co masz po drugiej
    > stronie granicy...

    Wszędzie w odpowiedniej ustawie:

    1) sytuowanie budynku ścianą bez otworów okiennych lub drzwiowych
    bezpośrednio przy granicy z sąsiednią działką budowlaną lub
    w odległości mniejszej niż określona w ust. 1 pkt 2, lecz nie (...)
    2) sytuowanie budynku bezpośrednio przy granicy z sąsiednią działką
    budowlaną, jeżeli będzie on przylegał całą powierzchnią (...)

    ... itd. Dlatego właśnie moje przemyślenia ;)

    > a najlepiej udaj się do wydz. budownictwa w twojej gminie i ci
    > powiedzą... co nie znaczy, że będą mieli rację, ale będziesz wiedział
    > czy masz przed sobą "drogę przez mękę"...:-)

    A to i tak zamierzam :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 5. Data: 2010-12-14 08:49:25
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > albo 1.5m bez okien gdy działka ma <16m szerokości. OK... a czy jakieś
    > przepisy regulują to samo odnośnie działek niebudowlanych?
    [cut]

    w takim przypadku najlepszym rozwiazaniem jest wystapic o warunki zabudowy i
    jako zalacznik do wniosku zlozyc proponowany plan zagospodarowania.
    w 99% dostaniesz wtedy albo WZ dopasowane do Twoich zamierzen albo WZ
    zmieniajace nieco to co masz w PZ ale tak czy siak otworzy Ci to dalsza
    droge przez urzedy sztywno trzymajace sie WZ.

    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl