  • 1. Data: 2010-12-13 14:50:03
    Temat: Jak palic weglem w kozie?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Kupilem piecyk-koze do dogrzewania pomieszczen w wykonczanym domu.
    Nie jest piecyk z zeliwa, tylko z blachy 2 mm wykladany wewnatrz szamotem.

    Nie moge uzyskac w tym dranstwie dobrego spalania wegla (wg producenta
    wolno w tym palic weglem kamiennym). Koza ma popielnik, ruszt, dolne
    drzwiczki, gorne drzwiczki z zaluzja i szyber. Zasypuje caly piecyk wegla
    do poziomu gornych drzwiczek, rozpalam od gory drewnem, przysypuje szufelka
    wegla i czekam z otwarta zaluzja gornych drzwiczek, az sie porzadnie
    rozpali, potem lekko przymykam zaluzje i daje troche powietrza od dolu.

    Wedle wszelkich zasad wegiel powinien sie zgazowac od gory do dolu, a potem
    koks powinien sie dopalic w kierunku od dolu do gory.

    W rzeczywistosci dostaje duzo niedopalonego wegla i mase spiekow. Wegiel
    jest dobry i suchy, ciag kominowy silny.

    Jakies sugestie?

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2010-12-13 14:55:14
    Temat: Re: Jak palic weglem w kozie?
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl>

> [...]
    >
    > W rzeczywistosci dostaje duzo niedopalonego wegla i mase spiekow. Wegiel
    > jest dobry i suchy, ciag kominowy silny.

    mój znajomy palil koza w garazu - magazynie w ten sposób, ze odpalal drzewo,
    jak sie rozpalilo drzewo i bylo troche zaru, zasypywal weglem, potem jak juz
    wegiel sie
    rozpalil zupelnie to zasypywal weglem kamiennym. Lekkie puszczenie powietrza
    pozwalalo,
    na palenie sie ok. 8-10 godzin. Potem dorobil do tego nawiew i przerobil to
    na koks.
    pozdr
    Gr

  • 3. Data: 2010-12-13 15:19:16
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam

    > Kupilem piecyk-koze do dogrzewania pomieszczen w wykonczanym domu.
    [..]
    >Koza ma popielnik, ruszt, dolne
    > drzwiczki, gorne drzwiczki z zaluzja i szyber.

    To nie jest opis popularnej "kozy"

    Koza :
    - zero szamotu
    - rura
    - jedne drzwiczki od dolu
    - od gory wsypujesz wegla do wysokosci czopucha
    - na tym rozpalasz drewnem -
    regulujesz ogien powietrzem doprowadzanym z boku kozy
    majacy otwor na tej wysokosci co podpalone drewno
    Jak rozpalisz zamykasz ten otwor prawie do zera, dolne podobnie.

    > Wedle wszelkich zasad wegiel powinien sie zgazowac od gory do dolu, a
    > potem
    > koks powinien sie dopalic w kierunku od dolu do gory.

    W "kozie" tak sie to spala, rozpalasz na weglu drewnem, zamykasz
    gorny wlot powierzta a dolnym regulujusz ciag.

    Masz jakis mix pieca szamotowego z koza.

    Osobiscie mam "koze" i trzyma 10 -14 godzin.

    pozdrawiam
    Adams

  • 4. Data: 2010-12-13 15:53:31
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 13 Gru, 15:50, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > W rzeczywistosci dostaje duzo niedopalonego wegla i mase spiekow. Wegiel
    > jest dobry i suchy, ciag kominowy silny.

    Skoro masz spieki to znaczy ze wegiel nie jest dobry.
    Masz dobry ciag?
    Gorne dzwiczki zamykaj calkowicie.
    Dolne uchylaj tak aby regulowac szybkosc spalania.

  • 5. Data: 2010-12-13 16:54:11
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 07:53:31 -0800 (PST), ptoki napisał(a):

    > Skoro masz spieki to znaczy ze wegiel nie jest dobry.
    > Masz dobry ciag?
    > Gorne dzwiczki zamykaj calkowicie.
    > Dolne uchylaj tak aby regulowac szybkosc spalania.

    Ciag jest dobry. W ktorym momencie nalezy zaknac gorne drzwiczki? Jak tylko
    ogien zacznie wedrowac w dol zasypu? Moze tu cos zle robie?

    --
    Maciek

  • 6. Data: 2010-12-13 16:57:40
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 16:19:16 +0100, Adams napisał(a):

    > To nie jest opis popularnej "kozy"

    OK, nazwijmy to piecykiem przenosnym :)

    Jest to dokladnie takie cos:

    http://allegro.pl/piec-piecyk-koza-16-cegiel-szamot-
    najwiekszy-i1326734022.html

    --
    Maciek

  • 7. Data: 2010-12-13 17:57:24
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Uzytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > wegla i czekam z otwarta zaluzja gornych drzwiczek, az sie porzadnie
    > rozpali, potem lekko przymykam zaluzje i daje troche powietrza od dolu.

    Rób odwrotnie i bedzie dobrze. Napal drewnem, a jak sie dobrze rozhajcuje,
    zasyp od góry weglem, od dolu pusc troche powietrza.

    J.

  • 8. Data: 2010-12-13 21:21:23
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > OK, nazwijmy to piecykiem przenosnym :)

> [...]

    To jest zwykły piecyk blaszany palący się w miarę podkładania węgla, taka
    koza z dawnbych czasów.
    Koza o jakiej piszesz - dwustronnego spalania -ma przede wszystkim
    nawierconą rurę rozprowadzającą powietrze w całym zasypie i przechodzącą na
    wylot przez ruszt i to ta rura umożliwia spalania najpierw górne i
    skoksowanie wegla a potem całkowite spalenie "koksu". Z takiego pieca
    zostaje jedynie garstka popiołu po spaleniu całego zasypu. Wadą jest to że
    zasypu nie powinno się uzupełniać, czyli zasypujesz, pali się z góry na dół,
    potem z dołu do góry, spala do końca, dopiero wtedy dajesz nowy zasyp i na
    nowo rozpalasz.
    W Twoim piecyku możesz palić "klasycznie", czyli dokładać wegla. Skrajnie
    rzecz biorać możesz rozpalić w listopadzie a zagasić w kwietniu nie
    przerywając w tym czasie procesu palenia
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2010-12-13 23:33:35
    Od: k...@o...pl

> [...]
    >
    > Ciag jest dobry. W ktorym momencie nalezy zaknac gorne drzwiczki? Jak tylko
    > ogien zacznie wedrowac w dol zasypu? Moze tu cos zle robie?

    1. w pusty piecyk na ruszt wkładasz zmieta gazete. na gazete drewienka, na
    drewienka wieksze kawalki drewna, zamykasz dolne drzwiczki.
    2. przez gorne sypiesz wegiel i zamykasz. To cos z dziurkami tez zamykasz.
    3 otwierasz dole drzwiczki i podpalasz gazete.
    4. zamykasz dolne drzwiczki.
    5. otwierasz drzwiczki od opielnika
    6. jak sie rozpali zamykasz drzwiczki popielnika i tym czymś co zakrywa dziurki
    w drzwiczkach popielnika regulujesz spalanie wegla.
    7. zawsze musi byc trochę otorzone to cos na dole bo jak zamkniesz w czasie
    rozpalania to sie tlenek wegla robi. Co robi tlrnrk wegla pzreczytaj w google.
    8 gorne drzwiczki sluza tylko do dosypywania wegla. To cos z dziurkami mam byc
    zamkniete. Po ..uj oni to zrobili w gornych drzwiczkach nie mam pojecia.
    To tani ale marny piecyk. Zaleta - spali sie w nim wszystko co jest w kawalku i
    sie pali. Wada - niska sprawnosc. Zeby ja poprawic dlugie rury tzreba dac.

  • 10. Data: 2010-12-14 06:48:56
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    k...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > sie pali. Wada - niska sprawnosc. Zeby ja poprawic dlugie rury tzreba dac.

    Amen. Sprawdzone przez 8 sezonow ogrzewania.
    BTW Niech watkotworca nie zdziwi sie, gdy uda sie rozswietlic otoczenie ;)
    --
    zbigi i stopka zastepcza