  • 1. Data: 2010-12-13 06:03:58
    Temat: Rury centralnego w bloku, strzelanie - c.d.
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Już razo to pytałem ale chciałbym sie upewnic.
    Pytałem o "strzelajace" rury centralnego ogrzewania w bloku. U mnie to
    słychac jakby sie rozprężały. Jest to dośc upierdliwe zwłaszcza w
    nocy. Ktoś mi poradził aby zalać od góry smarem silikonowym.
    Nie za bardzo mam możliwośc dostania sie do sasiada i od jego strony
    napuszczenia czego kolwiek.
    Ale czy moge spróbować od mojej w szczeline wtrysnąć WD-40?
    Wiecie, boje sie ze zamiast cos poprawic to jeszcze bardziej pogorsze
    sprawe. czy nie ma obawy o jakiej przetarcie sie rury? Skoro te hałasy
    to efekt tarcia rury o oslone matalowa to troche logiczne ze podczas
    takiego tarcia ubywa materialu i czy jak dodatkowo nasmaruje i cos sie
    przyklei do tego smaru to bedzie dzialac jak tarka?
    Co Wy na to?

  • 2. Data: 2010-12-13 11:58:36
    Temat: Re: Rury centralnego w bloku, strzelanie - c.d.
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 13.12.2010 07:03, slawek7 pisze:
    > Ale czy moge spróbować od mojej w szczeline wtrysnąć WD-40?

    Na mój rozum większość Ci spłynie po rurze od razu, a reszta z czasem. I
    ciągle będziesz miał usyfione rurki. Może pianka by to wyciszyła, ale aż
    takiej szpary w przelotce nie ma - a nawet jeśli to nie z tej strony co
    trze.

  • 3. Data: 2010-12-13 12:16:33
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Tez mi sie wydaje ze splynie, ale chcialem dac tylko troche. Z drugiej
    strony wydaje mi sie to nienormalne ze tak strzela?nie za bardzo moge
    dojsc powodu tego

  • 4. Data: 2010-12-13 13:42:59
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-12-13 13:16, slawek7 pisze:
    > Tez mi sie wydaje ze splynie, ale chcialem dac tylko troche. Z drugiej
    > strony wydaje mi sie to nienormalne ze tak strzela?nie za bardzo moge
    > dojsc powodu tego

    Moim zdaniem to nic nie da. Ale możesz spróbować. Jeśli rurki są stalowe
    i przechodzą przez strop w otulinie z grubszych stalowych rur to jest
    szansa, że tworzą się naprężenia przez niezachowanie idealnej osiowości.
    Wtedy WD40 mógłby zadziałać. nie obawiaj się tego, że spłynie, coś
    zawsze zostanie. Według Wikipedii WD40 po zaaplikowaniu pozbywa się
    czynnika zmniejszającego lepkość i ostatecznie pozostaje czynnik, który
    spływać nie powinien.

    Tylko rurkę musisz mieć dłuższą, co standardowa raczej nie da rady
    dotrzeć dostatecznie głęboko.

    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2010-12-13 21:12:04
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    WD 40 nie nadaje się do tego celu bo to nie środek smarujący tylko
    wypierający wodę. Ma oczywiście w sobie składnik "tłusty" - naftę ale on
    służy do umożliwienia penetracji.
    Poza tym jaką masz pewność, że rura dzwoni w Twoich osłonach czy sąsiada. To
    może się dziać dwa piętra dalej a odgłos i tak będzie się niósł.
    Rury osłonowe powinno się posmarować jakimś stałym lub półpłynnym smarem.
    Wpuszczenie tam środka penetrującego lub nawet oleju rozwiąże problem "na
    chwilę"
    Zgłoś to administracji/zarządcy czy co tam macie w bloku i bądź w tych
    zgłoszeniach upierdliwy. Instalacje są własnością właściciela budynku
    (wspólnota, spółdzielnia, gmina, osoba) o to on powienien zapewnić ich
    prawidłowe działanie. On też ma środki i instrumenty by dostać sie do
    wszystkich mieszkań i przeprowadzić konserwację.
    --
    Jackare