  • 21. Data: 2010-12-14 10:25:19
    Temat: Re: Jak palic weglem w kozie?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Dec 2010 10:16:13 +0100, Adams napisał(a):

    > Pana to jest zupelnie inny piec, inne spalanie itp itd.,
    > nie ma co porownywac.
    > Koza nie ma szamotu,

    OK, po prostu gdzies czytalem, ze ceramiczne wklady ulatwiaja dopalanie
    gazow. Moze to byla gadka marketingowa.
    Ale doloty powietrza sa zasadniczo takie same...

    --
    Maciek

  • 22. Data: 2010-12-14 12:01:19
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 14 Gru, 07:49, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Tue, 14 Dec 2010 00:33:35 +0100, k...@o...pl napisa (a):

    > Dziekuje, chodzilem do jakiejs tam szkoly, wiec obejdzie sie bez Google'a
    > ;)

    > Jak dlugie? Bo jest dolozone ze 4 m przewodu kominowego.

    Chodzi o to ze rura z pieca grzeje nawet lepiej niz sam piec.
    Szczegolnie jesli masz w nim szamot.
    Zorganizuj sobie rure z takimi blaszkami. Nie robia rewolucji ale
    troche pomoga usprawnic grzanie choc takie piece maja tendencje do
    grzania mocno ograniczonej objetosci i w drugim pokoju bedzie zimno
    albo beda przeciagi.

  • 23. Data: 2010-12-14 12:57:32
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Dnia Mon, 13 Dec 2010 22:21:23 +0100, Jackare napisa&#179;(a):

    podk&#179;adania w&#234;gla, taka
    zasypie i przechodz&#177;c&#177; na

    > Widzialem kotly weglowe, bez takiej rury i bez mechanicznych wentylatorow,
    > w ktorych wegiel sie jednak koksowal...
    >
    > Przede mna jeszcze kilka miesiecy grzania, na samym gazie z butli wykoncze
    > sie finansowo. Moze ktos poleci inny, porzadny piecyk/koze na paliwo stale?
    >
    > --
    > Maciek
    Porządny do takich celow to był piec Bartek. Chyba juz go nik nie robi, bo nie
    widzialem w sprzedazy bardzo dlugo. To byla porzadna socjalistyczna robota na
    wiele lat grzania.

  • 24. Data: 2010-12-14 13:11:30
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Dnia Tue, 14 Dec 2010 07:48:56 +0100, zbigi napisa&#179;(a):

    > Udalo sie pare razy, bo tak jak piszecie takze juz probowalem, ale wtedy
    > tez mam spieki i niedopalony wegiel.
    >
    > --
    > Maciek
    Juz ktos pisal ze wegiel mozesz miec marny. Dwa sezony grzalem bardzo podobnym
    piecykiem i nic takiego nie mialo miejsca miejsca jak byl dobry wegiel. Przy
    jakims wynalazku weglowym bylo sporo odpadu i marnie sie palilo. Kup sobie na
    probe worek orzecha na skladzie. Ale nie taki z kupy tylko zapakowany przez
    kopalnie. Drozszy bedzie ale raptem o kilka zlotych. Przy jednym worku nie
    zbiedniejesz a sprawdzisz.

  • 25. Data: 2010-12-14 15:14:43
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przede mna jeszcze kilka miesiecy grzania, na samym gazie z butli wykoncze
    > sie finansowo. Moze ktos poleci inny, porzadny piecyk/koze na paliwo stale?

    sprawdz, czy masz gdzies w poblizu tartak i dostep do tanich trotow
    piecyk trociniak np
    http://allegro.pl/piec-trociniak-duzy-hit-promocja-i
    1356655268.html

    moge polecic, grzeje teraz dwoma takimi po tynkach, dlugo trzyma cieplo.
    Finansowo wyglada tak: worek trotow ok 120l to 5 zl i 12 godz. grzania w jednym
    piecyku.

    --
    pozdr Z.

  • 26. Data: 2010-12-14 18:31:03
    Od: "Piotr " <c...@N...gazeta.pl>

    Ile czasu należy wygrzewać świeży komin zanim się porządnie rozhajcuje w piecu?

  • 27. Data: 2010-12-18 14:37:38
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 15:50:03 +0100, Maciek napisał(a):

    (...)

    Jednak racja, ze w tym piecyku znacznie lepiej pali sie klasycznie, czyli
    od dolu. Inna sprawa, ze ostatni raz kupilem wiegiel nie zaworkowany przez
    producenta. Nawet na pelnym cugu kopci jak cholera.

    --
    Maciek