  • 11. Data: 2010-12-14 06:49:06
    Temat: Re: Jak palic weglem w kozie?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Dec 2010 00:33:35 +0100, k...@o...pl napisał(a):

    > 7. zawsze musi byc trochę otorzone to cos na dole bo jak zamkniesz w czasie
    > rozpalania to sie tlenek wegla robi. Co robi tlrnrk wegla pzreczytaj w google.

    Dziekuje, chodzilem do jakiejs tam szkoly, wiec obejdzie sie bez Google'a
    ;)

    >Zeby ja poprawic dlugie rury tzreba dac.

    Jak dlugie? Bo jest dolozone ze 4 m przewodu kominowego.

    Opisales klasyczna metode palenia, ale dzieki tak czy inaczej.

    --
    Maciek

  • 12. Data: 2010-12-14 06:53:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 22:21:23 +0100, Jackare napisał(a):

    > To jest zwykły piecyk blaszany palący się w miarę podkładania węgla, taka
    > koza z dawnbych czasów.
    > Koza o jakiej piszesz - dwustronnego spalania -ma przede wszystkim
    > nawierconą rurę rozprowadzającą powietrze w całym zasypie i przechodzącą na
    > wylot przez ruszt

    Widzialem kotly weglowe, bez takiej rury i bez mechanicznych wentylatorow,
    w ktorych wegiel sie jednak koksowal...

    Przede mna jeszcze kilka miesiecy grzania, na samym gazie z butli wykoncze
    sie finansowo. Moze ktos poleci inny, porzadny piecyk/koze na paliwo stale?

    --
    Maciek

  • 13. Data: 2010-12-14 06:55:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Dec 2010 07:48:56 +0100, zbigi napisał(a):

    > Amen. Sprawdzone przez 8 sezonow ogrzewania.
    > BTW Niech watkotworca nie zdziwi sie, gdy uda sie rozswietlic otoczenie ;)

    Udalo sie pare razy, bo tak jak piszecie takze juz probowalem, ale wtedy
    tez mam spieki i niedopalony wegiel.

    --
    Maciek

  • 14. Data: 2010-12-14 07:50:48
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam.

    Kupilem cos takiego:
    http://www.castorama.pl/produkt/piece/piec-pow-iiiii
    -996222/

    Zgadzam sie z opiniami ze piec wytrzymuje 24godzin -
    zasypalem w sobote o 18, w niedziele o 19 wygaszalem
    trzeba rozpalac od nowa.
    Ale....
    Mozna palic w tym piecu wszystko tj. worki po zaprawach,
    plastiki itp itd. czyli w ciagu dnia roboczego uzywasz jak
    normalnego pieca, jednak jesli chcesz zeby piec wytrzymal
    12 godzin i wiecej, musisz go wygasic, wyczyscic,
    zasypac weglem, na tym weglu rozpalic drewnem, poczekac
    z 30 minut, zamknac wloty powietrza prawie do zera.

    pozdrawiam
    Adams

  • 15. Data: 2010-12-14 08:11:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Dec 2010 08:50:48 +0100, Adams napisał(a):

    (...)

    Hmm... Ogladalem go w Castoramie i nie kupilem, bo mi sie wydawal tandetny
    - cienka blacha, nie akumuluje ciepla... Jaka powierzchnie nim grzejesz?

    --
    Maciek

  • 16. Data: 2010-12-14 08:26:25
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - cienka blacha, nie akumuluje ciepla... Jaka powierzchnie nim grzejesz?

    To jest właśnie taka koza z dwukierunkowym spalaniem o jakiej pisałem. Nie
    akumuluje ciepła w szamocie bo akumulatorem jest właśnie palący się dobę
    zasyp. Jedyne przed czym trzeba chronić ten piec to zbyt duży ciąg w
    kominie - piec nie powinien rozgrzewać się do czerwoności.

  • 17. Data: 2010-12-14 08:38:05
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Dec 2010 09:26:25 +0100, Jackare napisał(a):

    > To jest właśnie taka koza z dwukierunkowym spalaniem o jakiej pisałem.

    Ale tam nie ma zadnej rury napowietrzajacej zasyp. Zagladalem do srodka :)

    Moja pseudokoza praktycznie nie rozni sie niczym poza obecnoscia szamotu,
    ktory chyba sam z siebie nie przeszkadza...?

    --
    Maciek

  • 18. Data: 2010-12-14 08:54:32
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Maciek napisał(a):

    > Moja pseudokoza praktycznie nie rozni sie niczym poza obecnoscia szamotu,
    > ktory chyba sam z siebie nie przeszkadza...?

    Nie przeszkadza - on jest po to, by scianki b;laszane nie rozgrzewaly
    sie do czerwonosci i nie wyginaly jak plastelina.
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 19. Data: 2010-12-14 09:04:41
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Hmm... Ogladalem go w Castoramie i nie kupilem, bo mi sie wydawal tandetny
    > - cienka blacha, nie akumuluje ciepla... Jaka powierzchnie nim grzejesz?

    Grzeje ok 50-60m2, oczywiscie cieplo leci z dolu na gore - gornej
    powierzchni oraz poddasza
    nie licze, wazne jest wybranie wlasciwego miejsca do jej postawienia,
    rury do niej lepiej kupic w "normalnym sklepie" niz w castoramie, moze sa i
    gorszej
    jakosci jednak przez to lepiej sie nagrzewaja a o to nam chodzi ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 20. Data: 2010-12-14 09:16:13
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Witam.

    > Moja pseudokoza praktycznie nie rozni sie niczym poza obecnoscia szamotu,
    > ktory chyba sam z siebie nie przeszkadza...?

    Pana to jest zupelnie inny piec, inne spalanie itp itd.,
    nie ma co porownywac.
    Koza nie ma szamotu,

    Adams