  • 1. Data: 2010-12-13 19:22:23
    Temat: Chcę położyć kafle 60x30 w cegiełkę
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?Czy są jakieś przeciwwskazania poza trudnościami np. krzyżyki.

    PC

  • 2. Data: 2010-12-13 19:29:32
    Temat: Re: Chcę położyć kafle 60x30 w cegiełkę
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Gru, 20:22, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > ?Czy s jakie przeciwwskazania poza trudno ciami np. krzy yki.

    Czemu krzyzyki maja byc trudnoscia? :) Wsuwasz poprostu tylko jedno
    "ramie" krzyzyka - pionowo jakby. Troche wiecej ich zuzyjesz, o ile
    nie kafelkujesz zawodowo i na codzien to spokojnie paczka 200szt.
    wystarczy na cala robote bo nim skonczysz paczke to polowa kleju
    bedzie sucha i bedzie mozna wyciagnac ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-12-13 19:33:50
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ?Czy są jakieś przeciwwskazania poza trudnościami np. krzyżyki.

    ja tak chciałem - ale majster mi tak wyjaśnił: płytki zwłaszcza duże nie są
    idealnie płaskie - to raczej wycinek sfery. miedzy rogiem a krawędzią w
    srodu kafla jest różnice która ma szansę być widoczna w cegiełkach. Jak
    ułozysz koło siebie nie w cegiełkę - to wysokie miejsca będą koło siebie i
    niskie też -nie bedzie nic widać. W cegiełce niskie bedzie sąsiadować z
    wysokim.

    b.

  • 4. Data: 2010-12-13 19:39:18
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Gru, 20:33, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > ja tak chcia em - ale majster mi tak wyja ni : p ytki zw aszcza du e nie s
    > idealnie p askie - to raczej wycinek sfery. miedzy rogiem a kraw dzi w
    > srodu kafla jest r nice kt ra ma szans by widoczna w cegie kach. Jak
    > u ozysz ko o siebie nie w cegie k - to wysokie miejsca b d ko o siebie i
    > niskie te -nie bedzie nic wida .  W cegie ce niskie bedzie s siadowa z
    > wysokim.

    A to zalezy od jakosci kafli raczej a nie ze to tak juz jest i
    koniec ;-) No przeciez je wypalaja na plaskim, a nie na wycinku z
    kola :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-12-13 19:44:04
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?
> [...]
    >niskie też -nie bedzie nic widać. W cegiełce niskie bedzie sąsiadować z

    Ja kupiłem Polcolorit Futura i przykładałem kilka do siebie na podłodze.
    Muszę przyznać, że są perfekcyjnie równe. Ale o tym ewentualnym problemie
    nawet nie pomyślałem.

    PC

  • 6. Data: 2010-12-13 19:45:31
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?
    >A to zalezy od jakosci kafli raczej a nie ze to tak juz jest i
    >koniec ;-) No przeciez je wypalaja na plaskim, a nie na wycinku z
    >kola :)

    Taki efekt może być skutkiem skurczu w trakcie wypalania.

    PC

  • 7. Data: 2010-12-13 19:48:14
    Temat: Re: Chcę położyć kafle 60x30 w cegiełk
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ?Czy są jakieś przeciwwskazania poza trudnościami np. krzyżyki.

    Krzyżyków się i tak nie wkłada w skrzyżowania, a ich ramionami wtykanymi "na
    sztorc" obstawia skrzyżowanie naokoło, więc tu też nie powinno to być
    problemem.

    Inne przeciwskazania - będziesz musiał być przy robocie dwa razy bardziej
    dokładny, niż przy normalnym ułożeniu, bo tu, każda niedokładność (typu
    jeden róg wystający względem płaszczyzny całości) będzie widoczna o wiele
    bardziej, tak wiec sugerowałbym szerokie fugi.

    J.

  • 8. Data: 2010-12-14 08:22:05
    Od: "zs" <z...@w...pl>

    > ?Czy są jakieś przeciwwskazania poza trudnościami np. krzyżyki.
    Krzyżyki nie ale jakość płytek juz tak. Bierzesz dwie płytki i przykładasz
    do siebie stroną górną i już widać dokładnie jakie są proste. W tych powyżej
    100zl na ogół jest ok ale te za 40zl to rogi od siebie nawet po 1m odstają.

  • 9. Data: 2010-12-15 22:38:18
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2010-12-13 20:22, PC pisze:
    > ?Czy są jakieś przeciwwskazania poza trudnościami np. krzyżyki.
    >
    > PC
    Układaj z przesunieciem na 1/3 a nie 1/2
    będą mniejsze nierowności
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 10. Data: 2010-12-15 23:03:51
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Gru, 09:22, "zs" <z...@w...pl> wrote:

> [...]
    > 100zl na ogół jest ok ale te za 40zl to rogi od siebie nawet po 1m odstają.

    O kurde! 1m! Po polozeniu na podlodze trzeba je obchodzic bokiem ? A
    ile workow kleju na jedna kafle pojdzie...
    ;-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.