    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Date: Mon, 13 Dec 2010 10:15:41 -0800 (PST)

    > Ostatnio spotka em si z tematem domu prefabrykowanego - wed ug wykonawcy,
    > kt ry do mnie trafi to nie jest to samo co
    "kanadyjczyki":http://www.domprefabrykowany.com.pl/p
    refabrykacja.html

    generalnie nie mogę powiedzieć: prefabrykowany - tak, lub
    prefabrykowany - nie
    bo nie w tym rzecz, tak jak pisał między innymi robercik-us, wszystko
    zależy od fachowców, którzy się tym zajmują, skopać można wszystko,
    choć pewne technologie są bardziej na to odporne (o tym też pisał...).
    Akurat ta technologia jest bardzo podatna na błędy wykonawcze, które
    mogą się zemścić okrutnie, osobiście nie podjąłbym ryzyka,
    szczególnie, że mimo zapewnień twego znajomego, jest to nic innego niż
    technologia zwykłego kanadyjczyka, którego stawianie od podstaw na
    działce nie jest bardziej pracochłonne. Policz sobie tez koszty, czy
    nie przepłacisz, jeśli nie, to zastanów się na czym oszczędzają ci
    budowlańcy, bio na pewno nie na swoich zyskach...:-)
    Nie podoba mi się technologia, a w zasadzie modyfikacja przedstawiona
    w ofercie... to na mój rozum już błąd na wstępie, po co wełna w środku
    i styro na zewnątrz, wełna nie jest wentylowana i to poważny błąd,
    więcej szczegółów nie znam, ale też mogą być kwiatki...
    i zastanów się dlaczego się nad tą oferta zastanawiasz... czy z powodu
    czasu, czy z powodów finansowych, jeśli jedno i drugie jest dla ciebie
    ważne, to przemyśl bardziej tradycyjne sprawdzone rozwiązania,
    zorganizowanie budowy, znalezienie ekip i nadzorowanie wszystkiego to
    nie jest straszna rzecz, a dająca wiele frajdy i owocująca w
    późniejszej eksploatacji, przecież będziesz znała swój dom od
    podszewki...:-)
    BTW ja mam dom z bala drewnianego, ze świadomego wyboru zalet i wad i
    nie żałuję, ale wiem, że gdybym nie poznał technologi dokładnie i
    trafił na partaczy, to żałowałbym teraz okrutnie...

    pozdrawiam
    s_13