    From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom prefabrykowany - ufac temu?
    Date: Thu, 16 Dec 2010 06:00:50 -0800 (PST)
    <ie9qv6$48f$1@inews.gazeta.pl> <ie9sel$grf$1@news.onet.pl>
    <4...@v...googlegroups.com>
    <iea35e$bq6$1@news.onet.pl>
    <3...@o...googlegroups.com>
    <iea63o$q09$1@news.onet.pl>
    <8...@j...googlegroups.com>
    <ieafao$v8d$1@news.onet.pl>
    <9...@w...googlegroups.com>
    <ieaidv$bf8$1@news.onet.pl> <ieaspg$67m$1@inews.gazeta.pl>
    <0...@i...googlegroups.com>
    <ieavak$fem$1@inews.gazeta.pl> <o...@l...dom>
    <1...@v...googlegroups.com>
    <1...@y...googlegroups.com>

    > A Ty zakladasz, ze developer wszystko Ci zrobi na tip-top i
    > bezblednie. To ja Ci powiem przyslowie - "jak cos jest do wszystkiego
    > to jest do niczego" ;-) Developer robi na czas i nie przejmuje sie
    > bledami. Jak bedzie fuszerka to jej nie poprawi tylko ukryje (bo w
    > jego interesie jest zarobic jak najwiecej w jak najkrotszym czasie).
    > Niech Ci da 10,15 lat gwarancji. On Ci daje dwa lata.. Nie zdarzysz
    > wykonczyc tego domu i gwarancji nie bedzie :)

    Proponuje zakończyć ten temat ...

    Po prostu w moim przypadku nie wchodziło samodzielne budowanie domu.
    Wszystkie powody (łącznie z kredytem) już podałem ...
    Zapewne budując samemu , wybierając najtańszych wykonawców i dodatkowo
    wykonując część prac samemu oraz mocno kontrolując wydatki można
    zbudować dom taniej.

    Ja wiem że wykonawca tego za darmo nie robi i na tym zarabia.
    Jednakże w moim przypadku było to najlepsze rozwiązanie.

    Czasu nie mam. Na budowę jeździliśmy raz na tydzień na kilkanaście
    minut. Po prostu po pracy jedziemy po dzieciaki , kolacja i itd i
    dzień mija ...
    Mamy "mieszane" godziny pracy i w tygodniu naszym marzeniem jest
    wrócić do domu a nie iść do innej pracy ...

    Ja z wykonawcy jestem zadowolony.
    Widać że jakąś kontrolę mają i nie odwalają pańszczyzny. Mam na
    zdjęcie gdzie jedna cała ściana była zrobiona z gazobetonu 24cm jak i
    łączonych po 2 gazobetonu 10cm. Okazało się że całą ścianę zburzyli i
    postawili nową z pełnej cegły , bo właściciel powiedział że była by
    ona za słaba z powodu łączenia dwóch cieńszych "cegieł" .
    Ja bym nawet nie zwrócił na to uwagi , bo wyglądało ładnie , a okazało
    się fuszerką , którą sam wykonawca naprawił od razu ...

    Mnie to przekonało że jednak jest tam nadzór i wykonawca robi nie na
    "odwal" a tak aby było ok, a przecież mógł ta ścianke zostawić ,
    położyć tynk i zapewne dowiedziałbym się o tym że ściana jest źle
    postawiona (ściana fundamentowa chyba) za kilka (naście) lat jakbym
    miał pękanie ścian ..

    Co do ceny. No cóż ...
    Wybraliśmy najlepszą dla nas ofertę. Dom który nam się podobał , dom
    który najbardziej nam pasował (wielkość , rozmieszczenie + dodatkowy
    "strych"). Dodatkowo podobała mi się tamta lokalizacja (blisko
    miasta) , ładna okolica , bardzo blisko głównej drogi i to że jako
    jedyny w standardzie daje dachówkę ceramiczną a nie gont lub
    blachodachówkę ...