  • Data: 2018-12-17 20:57:57
    Temat: Re: Dom szkieletowy - montaż drzwi bez ościeżnicy.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 17 grudnia 2018 11:29:51 UTC-6 użytkownik Tomasz napisał:
> [...]
    sie rozeschnie albo zawilgnie i sie pokrzywi.
    monolit (mozna poznac ze to okleina po tym ze nie widac slojow w oczekiwanym
    ukladzie).

    > Ja nie upieram się przy monolitycznych elementach, wręcz
    > odwrotnie,
    > chciałbym mieć elementy klejone wzdłuż słoi i tak się
    > zazwyczaj robi a nie w poprzek czyli sklejanie obrzynków.

    Drogo bedzie. A jak trafisz na kiepskiego stolarza to ci pteistwy przywia.

    > Przy klejeniu wzdłużnym wytrzymałość na odkształcenia jest
    > nieporównywalnie lepsza a na dodatek nie potrzeba okleinowania.

    Okleinowania nie trzeba wogole. To tylko estetyka. Jednamu sie nie podobaja seki a
    drugi je kocha.
    Jak masz taki a nie inny gust to nie mieszaj w temat wytrzymalosci.
    Jak nie chcesz mikrowczepow bo ci sie nie podobaja to albo kupisz klejone listwy
    dlugie albo klejonke pokryta okleina. Oba beda wygladac dobrze.

    Mieszasz tematy.

    > Przed chwila wróciłem z Castoramy, oglądałem ościeżnice
    > sosnowe, niestety wszystkie klejone są z odpadów a kosztują
    > 170 zł. Po rozważaniach wszystkich za i przeciw, decyduje
    > się na regularne ościeżnice. Będę rozglądał się za

    Cos tam ci sie wydaje ale nie rozumiesz co sie dzieje.
    Te mikrowczepowe klejonki nie sa robione z odpadow. One sa specjalnie wybierane aby
    panele nie mialy sekow. I dzieki temu byly wytrzymalsze i stabilniejsze wymiarowo.
    Po prostu maszyna ktora je wybiera i klei robi to z grubsza przypadkowo. W efekcie
    sloje w takiej klejonce ukladaja sie w roznych kierunkach i trudno jest otrzymac
    panel ktory sie pokrywi znacznie.

    > miejscowym stolarzem. Tu gdzie teraz mieszkam jest mnóstwo
    > tartaków i drewno jest tanie.

    Powodzenia.
    Jak juz wyzej napisalem, jak ci sie mikrowczepy nie podobaja to zamow lite. Ale
    pamietaj ze lite beda mialy wieksza tendencje do paczenia sie i beda drozsze. I mimo
    tego ze zaplacisz wiecej nie masz gwarancji ze sie nie pokrzywia.

    A i zebys sie nie zdziwil. Te drzwi sosnowe z castoramy to czesto sa kadlubki pokryte
    okleina.
    Sam ten temat przerabialem rok temu i wiem co wtedy bylo dostepne.