  • Data: 2019-01-22 18:52:49
    Temat: Re: Dom szkieletowy "paroizolacja" scian zewnętrznych.
    Od: "Adam" <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz napisał:
    > Mam do wykończenia gotowy dom szkieletowy, w środku tylko drewniana
    > konstrukcja.
    > Od kilku dni studiuje w internecie temat dawania folii "paroizolacyjnej"
    > (opóźniacz pary wodnej o przepuszczalności w granicach 2-4
    > g/m2/24g).Tomasz

    Po co ci te nowoczesne partacze wynalazki jak folie? Trwałość tego jest
    niska a potem będziesz płakał.
    Po co ci paroizolacje w domu szkieletowym?
    Masz dom szkieletowy, co jest na zewnątrz na elewacji, co od wewnątrz a czym
    ocieplone wewnątrz?
    Dom ma mieć paro przepuszczalne ściany, żeby wilgoć mogła swobodnie
    wychodzić ze ścian na zewnątrz.

    To nie prawda że dom szkieletowy nie jest przystosowany do naszych warunków,
    kiedyś też się u nasz budowało domy szkieletowe i bardzo dobrze się
    spisywały.
    Kiedyś na własne oczy widziałem jakiś szpital pod Otwockiem zbudowany ze
    szkieletowych baraków chyba przez Szwedów. Baraki miały założoną trwałość 20
    lat a wytrzymały 100 lat, nie wiem czy nadal stoją, czy ktoś je rozebrał,
    ale nawet 100 letnie były w stanie idealnym, drewno zewnętrzne i wewnętrzne
    nie nosiło żadnych śladów gnicia czy próchnienia, nie było tam żadnych
    paroizolacji. Prosta, tania i trwała technologia.
    Baraki stały na murowanym fundamencie, który miał na całym obwodzie, co
    kilka metrów otwory wentylacyjne. Od zewnątrz była impregnowana deska, od
    wewnątrz jakaś drewniana płyta malowana, nie wiem co było wewnątrz, ale
    pewnie trociny. Poddasze nieużytkowe miało okienka wentylacyjne w szczytach,
    dach kryty papą i miał stalowe rynny. Pewnie tylko ta papa i rynny były co
    jakiś czas odnawiane.