  • Data: 2018-10-13 07:45:43
    Temat: Re: Dom w technologii szkieletowej
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-12 o 16:58, s...@g...com pisze:
    > A jakie to zasady sztuki sa?
    > Probowalem kiedys wyciszyc drzwi i wyciszenie lekkie nie dalo rady. Dalem wtedy
    styro, zapiankowalem ile sie dalo aby bylo sztywne i do tego sklejka i oczywiscie
    drzwi.

    > Potem zastawilem je ceglami bez zaprawy plus sklejka i pianka i pomoglo znakomicie.

    Styropian akurat kompletnie nie nadaje się do tłumienia dźwięków.
    Jest takim "placebo" - wygląda grubo i daje płonną nadzieję na sukces.

    Prawa fizyki mówią, że ciężka przegroda dobrze tłumi - ale sztuka polega
    na tym, żeby znaleźć też inne sposoby, bo ciężka przegroda nie zawsze da
    się użyć.

    W książce pana Nitki o budowie domów szkieletowych jest wielka tabela z
    porównaniami właściwości akustycznych różnych typów ścian. Nie mam jej
    pod ręką więc niczego teraz nie zacytuję.

    --
    MN