  • 1. Data: 2018-10-10 16:03:11
    Temat: Dom w technologii szkieletowej
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    Buduję nowy dom w technologii szkieletowej na płycie
    fundamentowej.
    Załączam foto stanu obecnego.

    https://www.dropbox.com/s/lhk4kuofnkzfush/DJI_0009_F
    .jpg?dl=0

    Za kilka tygodni roboty przy stanie zewnętrznym zostaną
    zakończone a mnie pozostanie wykańczanie wnętrza.
    Pierwsze co chciałem we wnętrzu zrobić to położyć najpierw
    płytki ceramiczne na całej powierzchni płyty fundamentowej a
    w następnej kolejności obijać ściany karton-gipsem lub czymś
    innym. Powiedzcie mi czy to jest dobry pomysł.
    Czy może bardziej racjonalne będzie najpierw zabudowanie
    ścian a potem kładzenie płytek bezpośrednio na płytę
    fundamentową.

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2018-10-10 16:55:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Plytki na podloge kladl bym na koncu. W trakcie budowy zniszcza sie od chodzenia cos
    upadnie itp.

  • 3. Data: 2018-10-10 17:21:59
    Temat: Re: Dom w technologii szkieletowej
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-10-10 o 16:03, Tomasz pisze:

> [...]
    > ceramiczne na całej powierzchni płyty fundamentowej a w następnej
    > kolejności obijać ściany karton-gipsem lub czymś innym. Powiedzcie mi

    Pomysł, żeby płytę fundamentową traktować jako ostateczną warstwę pod
    płytki - uważam za słaby.

    A co z instalacją wod-kan? Nie planujesz mieć?
    Co z ogrzewaniem podłogowym? Też nie planujesz? Możliwe, że wybrałeś
    wariant z podłogówką w płycie - ale to tylko niepotrzebnie podniosło
    koszty nie dając nic w zamian.

    --
    MN

  • 4. Data: 2018-10-10 18:55:14
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-10-10 o 17:21, Marcin N pisze:

    > Pomysł, żeby płytę fundamentową traktować jako ostateczną
    > warstwę pod płytki - uważam za słaby.

    Ale po to właśnie ludzie robią płytę fundamentową aby na
    niej od razu posadowić pokrycie podłogi, (płytki, panele, itp)

    > A co z instalacją wod-kan? Nie planujesz mieć?
    > Co z ogrzewaniem podłogowym? Też nie planujesz? Możliwe, że
    > wybrałeś wariant z podłogówką w płycie - ale to tylko
    > niepotrzebnie podniosło koszty nie dając nic w zamian.

    Wszystkie instalacje wod-kan i elektryczne zasilanie robi
    się pod płytą, na to przychodzi warstwa styropianu i dopiero
    zazbrojony beton. Po zalaniu takiej płyty wszystkie media
    masz wewnątrz domu.
    Robią również płyty z ogrzewaniem podłogowym (np. system
    "legalet") ale ja jestem przeciwnikiem ogrzewania podłogowego.
    U mnie ogrzewanie będzie, tak jak w poprzednim domu, jak na
    załączonym linku.
    https://www.dropbox.com/s/x5nilw6k6wqb6a9/DSC07113.j
    pg?dl=0

    --
    Tomasz

  • 5. Data: 2018-10-10 18:57:02
    Od: l...@g...com

    Wierzchem będzie leciał. A na serio to pewnie ma to pochowane i płyta to taki skrót
    myślowy.

  • 6. Data: 2018-10-10 18:58:59
    Od: l...@g...com

    Podłoga wykończona płytkami, zima, bez ogrzeania podłogowego, brrrrrr.

  • 7. Data: 2018-10-10 19:04:04
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2018-10-10 o 18:58, l...@g...com pisze:
    > Podłoga wykończona płytkami, zima, bez ogrzeania podłogowego, brrrrrr.

    Ogrzewanie podłogowe to w starożytności miały bogate
    rzymskie wille, potem przez 2 tysiace lat ludzie mieszkali
    na nieogrzewanych podłogach, ja też dam radę.
    --
    Tomasz

  • 8. Data: 2018-10-10 19:11:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-10-10 o 19:04, Tomasz pisze:

    > Ogrzewanie podłogowe to w starożytności miały bogate rzymskie wille,
    > potem przez 2 tysiace lat ludzie mieszkali na nieogrzewanych podłogach,
    > ja też dam radę.

    Bez łazienki też dasz radę. Ale czy o to chodzi we własnym domu?

    --
    MN

  • 9. Data: 2018-10-10 19:18:11
    Od: s...@g...com

    On Wednesday, 10 October 2018 09:03:13 UTC-5, Tomasz wrote:
> [...]
    > Czy może bardziej racjonalne będzie najpierw zabudowanie
    > ścian a potem kładzenie płytek bezpośrednio na płytę

    Sciany juz masz postawione? Znaczy sie szkielet?
    Jak nie to po polozeniu kafli bedziesz musial w nich wiercic chyba ze kafle sobie
    dotniesz do obrysu scian.

    Jedynae dwie zalety polozenia plytek przed rygipsami to to ze potencjalnie mozesz
    klasc cale plytki bez ich docinania precyzyjnie bo na tym bedzie stala sciana (o ile
    chcesz miec wszedzie jednakowa podloge) i ze kleic je bedziesz na nieufajdana gipsem
    podloge.

    Poza tym roznic nie widze.
    No, moze to ze jak polozysz plytki to mozesz sobei sciany postawic tak aby wzorek ci
    pasowal. Ale to juz mocno ekscentryczne.

    Plytki podlogowe sa bardzo twarde. Trudno sie w nich wierci. Dlatego bym wolal
    uniknac stawiania scian na nich.
    Do tego plytki moga przenosic halas miedzy pomieszczeniami. Dlatego chyba lepiej i
    prosciej kafelki klasc juz po scianach i rygipsach.

    O kafelki na podlodze sie nie martw. U mnie w kuchni mimo braku styro pod posadzka
    plytki nie ziebia w nogi. W lazience mam styro ale bez podlogowki i tez nie ma
    problemu aby z wanny wyjsc i nie miec dyskomfortu.

  • 10. Data: 2018-10-10 19:35:49
    Od: l...@g...com

    Masz dziwne nogi, chyba, że taki zahartowany chłop.