    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom z kontenerów morskich
    Date: Fri, 3 Nov 2017 19:04:07 +0100

    W dniu 02.11.2017 o 22:54, Adam Sz. pisze:

    > ROTFL. Coś ty jarał :D
    >
    > Mury i stan surowy to najtańszy etap budowy.
    > 60k pln za same ściany tak naprawdę chcesz wydać - wyjątkowo nieustawne
    > i rdzewiejące. Parterówka 200m2 ma ~300m2 ścian - licząc już z tymi
    > wewnętrznymi. Koszt z porothermu 25 to ok 18k pln plus zaprawa i
    > robocizna - w granicy 30k pln. Fundament pod to badziewie też jakiś
    > musisz wykonać, więc nie liczę. Dach jakiś też wypadałoby wykonać, więc
    > nie liczę. Ocieplić też to trzeba, więc nie liczę.
    >
    > Wychodzi na to, że kontenery są 2 x droższe :D
    > pozdr.

    nie umiem tego wyliczyć dokładnie, (a kiedys o to prosiłem) ale
    zastanówmy się. załóżmy ze wolno budować z kontenerów domy. gość sam
    może wykopać dziury w ziemi, na róg każdego kontenera. sam. może to
    zalać betonem z betoniarki pożyczonej od kumpla. Fundamentu dla domu
    100m? _sam_ nie zrobi. A nawet jak będzie za wszystko płacił, to za
    takie pseudo fundamenty pod baraki zapłaci duuużo taniej. (myślę tutaj o
    fundamentach pod najtańszy dom 35m? - filmy są na YT). przywozi
    kontenery, stawia je, przykręca, albo spawa - ma obiekt w stanie nie
    cieknącym, niczego nie wymagającym. tnie kątówką jak chce, spawa (lub
    zleca) co chce, maluje czymś antykorozyjnym, w zasadzie już mieszkając.
    jeśli dobrze to obmyślał (kontenery 2.7m wysokie, poskładane dłuższymi
    bokami), to całe ocieplenie będzie od wewnątrz. pianka, styropian,
    karton gips. również są to prace, które można zrobić samemu przy
    odrobinie samozaparcia. Natomiast takie prace na klasycznym domu,
    wymagają juz dużo więcej pracy, czasu, rusztowań, pogody....
    Odpada koszt całego dachu, dwuspadzistego dachu, z jego dachówkami
    foliami, membranami, ociepleniami, montażem zabezpieczającym przed
    zdmuchnięciem... Na dach kontenera: folia, tona ziemi i trawka.

    Jeśłi projekt będzie sensowny, to z kontenerów wyjdzie duuużo taniej.
    A o ile szybciej! Więcej przy kontenerach można "oblecieć" samemu, albo
    rękami kolegów, wyjdzie bez vatu, zusu, dochodowego.... W kontenerze
    trudno jest spieprzyć ocieplenie typu mostki termiczne, skosy....
    wszystko to o czym tutaj piszecie. Nawet głupi temat - drzwi wejściowe,
    za 17 tyś. bo dom, pałac, moja forteca musi wyglądać. a w kontenerze -
    tak jak ja radziłem - wystarczą drzwi jak w sklepie/szkole/przychodni
    zdrowia - proste trwałe, wszystkooodporne.

    Przypomnę, że kiedyś pytałem szanowną społeczność, czy istnieje coś
    takiego jak najtańszy dom o takiej a nie innej powierzchni. nie
    otrzymałem odpowiedzi. pytałem o porównanie kosztów dachu dwuspadzistego
    do płaskiego - tak samo bez odpowiedzi, nie licząc - sam przekalkuluj.
    ja nie jestem budowlańcem, wiec to propozycja taka jak sam sobie wszczep
    by-pasy. w kilku firmach pytałem czy mają do sprzedania projekty
    najtańszych domów - wywalali gały, albo zbywali mnie od razu.
    Tak więc mocno kibicuje tym którzy chcą i mogą mieć dom z kontenerów.
    jak tylko coś się w tej kwestii zmieni ( w sensie pozwoleń), sprzedaję
    mieszkania, kupuje ziemię i stawiam kontenery.

    ToMasz