  • 1. Data: 2017-10-29 20:16:22
    Temat: Dom z kontenerów morskich
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    Za 50-60 tyś.zł kupuję sobie 8 kontenerów morskich (2x12m), ustawiam
    odpowiednio na działce i mam 190m2 powierzchni użytkowej w stanie surowym
    pod kłódkę, co wy na to?
    Czy to drogo, czy tanio, bo nie jestem na bieżąco z kosztami budowy.
    Może też wypowie się nasz grupowy inżynier budowlany ksywa "japierdole" i
    powie coś więcej niż jedno magiczne słowo?

  • 2. Data: 2017-10-29 22:46:58
    Temat: Re: Dom z kontenerów morskich
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.10.2017 o 20:16, Bob Budowniczy pisze:
> [...]
    > Może też wypowie się nasz grupowy inżynier budowlany ksywa "japierdole"
    > i powie coś więcej niż jedno magiczne słowo?
    było 3 razy w ciągu pół roku. skracając: kontenery są wąskie, trzeba je
    przemyślnie łączyć. są niskie, trzeba kupować te wysokie. pomyśleć o
    stabilnym ustawieniu, korozii, ociepleniu dachu....
    Tak więc, moze być tanio, nie musi. pozatym możesz 4 (3,2) kontenery
    postawić po bokach, środek zadaszyć. - wyjdzie taniej.
    Ale najważniejsze. kontenery możesz sobie stawiać gdzie i jak chcesz.
    bez problemów. ale mieszkać - już nie. Bo jak zaczniesz mieszkać, to
    nadajesz kontenerom, przyczepie, szałasowi, funkcje budynku/mieszkania a
    to podpada pod odrębne przepisy. Tak więc czeka Cię walka z lokalnymi
    urzędnikami. dopiero potem możesz podłączać wodę prąd gaz....
    w wielu miejscach tak ludzie żyją. ale czy to jest fajne? JA uważam że
    tak, ale dom/mieszkanie to przedewszystkim oznaka statusu. chociaż z
    drugiej strony, można tak kontenery obudwać, że nie będzie widać z czego
    ten domek :)

    ToMasz

  • 3. Data: 2017-10-30 17:20:48
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

> [...]
    > tak, ale dom/mieszkanie to przedewszystkim oznaka statusu. chociaż z
    > drugiej strony, można tak kontenery obudwać, że nie będzie widać z czego

    Mnie bardziej interesował koszt, więc sprawdziłem że koszt stanu surowego
    zamkniętego z kontenerów morskich jest 5 razy niższy niż budynku
    tradycyjnego betonowego, więc jednak warto i to bardzo.
    Dodatkowo odpadają opłaty budynkowe, śmieciowe i wodno-kanalizacyjne,
    wszelkie pozwolenia, plany, inspekcje i podobne pierdoły, więc jeszcze
    więcej można na tym oszczędzić. Nie dajmy się okradać przez bandy
    urzędników!!!
    Natomiast ty mi jakieś brednie wciskasz że ławka w parku zacznie stanie sie.
    mieszkaniem gdy zacznę na niej mieszkać i może przyjść komornik i mnie
    eksmitować na bruk, puknij się w czoło. Kontener nigdy nie będzie
    mieszkaniem, choćbyś się zesrał, tak samo samochód, czy przyczepa. Podaj mi
    wreszcie definicje mieszkania? Bo ja wiem że taka nie istnieje. Gdy kiedyś
    prowadziłem DG to się zorientowałem we wszelkich druczkach urzędniczych
    zostało wprowadzone nielegalne pojęcie miejsca zamieszkania, nie wiadomo co
    to jest a trzeba koniecznie wpisać, ale to nie jest miejsce zameldowania.
    Więc jeśli już bredzisz o zmianie funkcji kontenera ze względu na
    mieszkanie, to podaj akty prawne definiujące owo mieszkanie i zmianę funkcji
    rzeczy ze względu na jej użytkowanie.

  • 4. Data: 2017-10-30 19:24:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 października 2017 18:20:41 UTC+1 użytkownik Bob Budowniczy
    napisał:

> [...]
    > wszelkie pozwolenia, plany, inspekcje i podobne pierdoły, więc jeszcze
    > więcej można na tym oszczędzić. Nie dajmy się okradać przez bandy

    zieeeeeew co za gość
    tak -buduj z kontenerów, zdaj relacje, udowodnij jakimi to frajerami jestesmy :)

    b.

  • 5. Data: 2017-10-30 22:22:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Więc jeśli już bredzisz o zmianie funkcji kontenera ze względu na
    > mieszkanie, to podaj akty prawne definiujące owo mieszkanie i zmianę
    > funkcji rzeczy ze względu na jej użytkowanie.

    I tak to jest. Przychodzi ktoś z pytaniem, dostaje odpowiedź której nie
    chciał usłyszeć i od razu żąda - aktów prawnych, wypracowań, najlepiej
    podane jak kawa na ławę.

    Zbierz kilka opinii (jedną z nich masz stąd) i działaj. Rozum swój masz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2017-10-31 15:35:53
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-10-30 o 17:20, Bob Budowniczy pisze:
> [...]
    > wszelkie pozwolenia, plany, inspekcje i podobne pierdoły, więc jeszcze
    > więcej można na tym oszczędzić. Nie dajmy się okradać przez bandy

    Tak, tak, a świstak siedzi i...

> [...]
    > kontenera ze względu na mieszkanie, to podaj akty prawne definiujące owo
    > mieszkanie i zmianę funkcji rzeczy ze względu na jej użytkowanie.

    Chłopie, weź se na luz i nie gwiazdorz. Temat tutaj i nie tylko
    przewałkowany od góry do dołu, ale co róż znajdzie się jakiś
    hurra-antysystemowiec, który pokona całą głupią armię urzędników i
    będzie robił to co chce. Proszę bardzo, droga wolna. Nie zapomnij się
    tylko pochwalić, jak Ci poszło.
    Natomiast nam się setny raz nie chce udowadniać, że czarne, jest czarne,
    a białe jest białe.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2017-10-31 15:36:18
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-10-29 o 22:46, ToMasz pisze:
> [...]
    > tak, ale dom/mieszkanie to przedewszystkim oznaka statusu. chociaż z
    > drugiej strony, można tak kontenery obudwać, że nie będzie widać z czego

    Pięknie podsumowane wszystko.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 8. Data: 2017-10-31 15:49:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    napisał:

    > Mnie bardziej interesował koszt, więc sprawdziłem że koszt stanu surowego
    > zamkniętego z kontenerów morskich jest 5 razy niższy niż budynku
    > tradycyjnego betonowego, więc jednak warto i to bardzo.

    Znaczy wyszło Tobie że postawienie murów+dach(stan surowy) domu 190m2 kosztuje
    300(5*60)tys?
    Skąd te ceny masz.
    Piszesz że sprawdziłeś to podaj źródło tych rewelacji

  • 9. Data: 2017-10-31 16:09:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    napisał:

    > Dodatkowo odpadają opłaty budynkowe,
    PPodatku od nieruchomości(działka) jak zamierzać uniknać? KUrzędnika o widły oprzeć?

    > śmieciowe
    A ze śmieciami to co będziesz robił? segregował na takie co da się spalić i takie co
    zakopać trzeba?

    > i wodno-kanalizacyjne,
    Znaczy rzekę gdzies tam w poblizu masz i z niej wode bedziesz brał i do rzeki szczał
    i srał?

    > wszelkie pozwolenia, plany, inspekcje i podobne pierdoły, więc jeszcze
    > więcej można na tym oszczędzić. Nie dajmy się okradać przez bandy
    > urędników!!!

    Masz rację. Pisałem tobie kilka tygodni temu- stawiaj te kontenery i mieszkaj-
    zakazać Tobie nie mogą. A zresztą jakby co to o widły oprzesz.

  • 10. Data: 2017-10-31 18:19:08
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > I tak to jest. Przychodzi ktoś z pytaniem, dostaje odpowiedź której nie
    > chciał usłyszeć i od razu żąda - aktów prawnych, wypracowań, najlepiej
    > podane jak kawa na ławę. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz

    Jeśli ktoś twierdzi że że na przykład do odbioru bramy potrzebny jest
    kominiarz, to niech poda źródła tych rewelacji, bo ja nigdy nie słyszałem
    żeby ławka w parku, czy na przystanku, na przykład w takiej Warszawie, stała
    się budynkiem mieszkalnym ze względu na funkcję jaką pełni, ani nie
    słyszałem nigdy o eksmisji komorniczej z takiej ławki.
    Więc proszę o podaniem prawnej definicji owego "mieszkania", w jakim to jest
    prawie, czy budowlanym, czy administracyjnym? Następnie niech poda artykuł
    prawny zmieniający na przykład auto w oborę ze względu na funkcję jaką
    spełnia, czy ławki w mieszkanie.