  • 1. Data: 2017-10-26 03:47:21
    Temat: Ciekawostka, znane sa czynsze w programie mieszkanie+
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/finanse-osobiste/z
    namy-wysoko%c5%9b%c4%87-czynszu-w-ramach-programu-mi
    eszkanie-plus-na-podlasiu-ma-by%c4%87-niemal-2-razy-
    taniej-ni%c5%bc-w-warszawie/ar-AAu3fi2?li=BBr5CAr

  • 2. Data: 2017-10-27 13:03:59
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.10.2017 03:47, Zenek Kapelinder wrote:
    > https://www.msn.com/pl-pl/finanse/finanse-osobiste/z
    namy-wysoko%c5%9b%c4%87-czynszu-w-ramach-programu-mi
    eszkanie-plus-na-podlasiu-ma-by%c4%87-niemal-2-razy-
    taniej-ni%c5%bc-w-warszawie/ar-AAu3fi2?li=BBr5CAr

    Kupują sobie wyborców :-)

  • 3. Data: 2017-10-27 15:45:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie twierdze ze nie kupuja. Juz kupili ludzi z dwojka dzieci i biedniejszych z
    jednym. Kupili emerytow. To i kupia kolejnych na tanie mieszkania.

  • 4. Data: 2017-10-27 16:10:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 października 2017 03:47:25 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > https://www.msn.com/pl-pl/finanse/finanse-osobiste/z
    namy-wysoko%c5%9b%c4%87-czynszu-w-ramach-programu-mi
    eszkanie-plus-na-podlasiu-ma-by%c4%87-niemal-2-razy-
    taniej-ni%c5%bc-w-warszawie/ar-AAu3fi2?li=BBr5CAr

    Tak bardzo z grubsza policzmy
    Czynsz średni ok 600zł przyjmując
    blok 12 mieszkań to 12*600zł=7200zł miesięcznie
    86tys rocznie

    Budowa takiego bloku 12 mieszkań po 40m2 to ile na dzisiaj może kosztować biorąc pod
    uwagę robociznę i materiały?
    U nas "developerzy" mieszkania 35/40m2 sprzedają w cenie ok 3tys zł/m2 a w tym
    wliczony jest ich zysk i cena gruntu
    Gminy w większości przypadków za grunty płacić nie będą
    Wygląda na to ze jest szansa że takie inwestycje "miejskie" zwrócą się w rozsądnym
    czasie

  • 5. Data: 2017-10-27 17:02:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dwadziescia piec do trzydziestu lat bedzie sie budynek zwracal. Czyli standard wedlug
    przepisow podatkowych jesli idzie o amortyzacje. Namieszaja troche na rynku najmu
    okazjonalnego i nie tylko. Znajomy wynajal w tym roku mieszkanie w prywatnej
    kamienicy. Placi 11 zlotych z metra. Drobny remont zrobil sam. Przy stawce 9,58 dla
    Lodzi to relatywnie drogo placi. Za jedenascie zyli z metra mialby z ogrzewaniem w
    panstwowej nowej kamienicy.

  • 6. Data: 2017-10-27 18:06:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    Lodzi to relatywnie drogo placi. Za jedenascie zyli z metra mialby z ogrzewaniem w

    no właśnie to chciałem napisać. za 10zł/m? kupisz normalne mieszkanie.
    fakt że trzeba je wyremontować, założyć CO (10tyś), ale nie pierdzielisz
    się przez 25 lat. mało tego, za miedzą masz katowice, w którym
    mieszkania są 2 razy droższe.

    ToMasz

  • 7. Data: 2017-10-27 18:38:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Popatrz na stopien zamoznosci spoleczenstw i porownaj to ile w tych zamoznych zyje w
    swoich mieszkaniach albo domach. Oczywiscie odchylki beda ale trend jest
    jednoznaczny. Im biedniejsze spoleczenstwa tym wiecej zyje w swoich a nie
    wynajmowanych. Poza tym wielu jeszcze uwaza ze mieszkanie czy dom to lokata kapitalu.
    A to nieprawda biorac pod uwage demografie.

  • 8. Data: 2017-10-27 21:22:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    wynajmowanych. Poza tym wielu jeszcze uwaza ze mieszkanie czy dom to lokata kapitalu.
    A to nieprawda biorac pod uwage demografie.

    u nas, mieszkanie to obowiązek, bo jak nie, to najpierw Ci na głowę
    kapie, potem idziesz mieszkać do baraków. Pozatym lepiej odkładac na
    mieszkanie niz na wódkę, tipsy, czy jeszcze inne bzdety

    ToMasz

  • 9. Data: 2017-10-27 23:05:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Poza tym wielu jeszcze uwaza ze mieszkanie czy dom to lokata kapitalu.

    A w co dziś lokować kapitał? W bitcoiny?

  • 10. Data: 2017-11-08 20:51:22
    Od: QUATTRO <q...@o...pl>

> [...]
    wynajmowanych. Poza tym wielu jeszcze uwaza ze mieszkanie czy dom to lokata kapitalu.
    A to nieprawda biorac pod uwage demografie.

    hehe jakoś Rotschildy Liechtensteiny Schwarzenbergi nie brzydzą się
    skupowaniem majątków biedoty, mało tego tak uregulowali rynek, aby innej
    biedoty nie było stać na kupno, szkoda ze nie widziałeś mapek lageplanów
    większych europejskich miast z wpisanymi właścicielami nieruchomości,
    biedota desperacko gra na giełdach tracąc często i gęsto, bogacze
    spokojnie, bezpiecznie odcinają kupony. W/w nie śpią po nocach ze
    wściekłości, że takiej Polszy jest tyle własnościowych mieszkań, domów,
    że nie mogą zarabiać, jeszcze bardziej kompulsywnie zbierać, gromadzić
    majątków, stąd obecne ruchy (zainicjowane prawie 20 lat temu z
    dodatkowymi opłatami za wodę, za deszczówkę za powietrze, za kanalizację
    później podatki katastralne, jakieś próbne balony o potrzebie wyburzenia
    "mało statycznych domków z kart, sorry wielkich płyt" :)) itp itd aby
    zacząć przejmować nieruchomości od bezczelnego chamstwa, służyć będzie
    temu szybki tryb egzekucji komorniczej, zakładania hipotek opornym i
    biednym