  • 1. Data: 2017-10-27 05:19:36
    Temat: Rzeczoznawca z uprawnieniami do wentylacji potrzebny
    Od: p...@g...com

    Myślałem, że mam dom gotowy do odbioru i brakuje mi tylko geodety do inwentaryzacji.
    Okazało się, że mam podłogi do wymiany na pietrze, bo wykonaca zamiast 39 przewodów
    wentylacyjnych przewidzianych projektem dał 22. Szum to jedno, opory drugie. Ledwo
    wyciąga przewidzianych specyfikacją 320m3/h przy ustawieniu 400m3/h. Szukam
    rzeczoznawcy z uprawnieniami do przygotowania ekspertyzy. Koszt wentylacji to 19 tyś
    zł, koszt wymiany strzelam, że około 40-50tyś (podłogówka, sufity podwieszane,
    panele, płytki, wylewka anhydrytowa) więc jedynie go poinformowałem o kierunku moich
    działań, bo nie wyobrażam sobię, aby zrobił wszystko na zwykłe telefoniczne "czy może
    pan przyjechać i to zrobić"? Swoją drogą, to nie jest "pan Czesiek" tylko firma
    działająca na terenie całego kraju z odpowiednimi certyfikatami, uprawnieniami
    ciesząca się dobrą opinią.

    Przemysław Kotowski

  • 2. Data: 2017-10-27 10:18:53
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 27 października 2017 05:19:37 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
> [...]
    jest "pan Czesiek" tylko firma działająca na terenie całego kraju z odpowiednimi
    certyfikatami, uprawnieniami ciesząca się dobrą opinią.

    a co podloga ma wspolnego z wentylacją?

    b.

  • 3. Data: 2017-10-27 10:48:55
    Od: p...@g...com

    W dniu piątek, 27 października 2017 10:18:54 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
> [...]
    jest "pan Czesiek" tylko firma działająca na terenie całego kraju z odpowiednimi
    certyfikatami, uprawnieniami ciesząca się dobrą opinią.

    Pe-flexy, skrzyni rozprężne są w podłodze. Generalnie cała wentylacja poza
    rozdzielaczami są w podłodze. Standardowa praktyka w przypadku wentylacji z
    rekuperacją w domach mieszkalnych z planowaniem na etapie budowy. Co innego jeśli
    montowana jest w gotowym domu, wtedy zabudowuje się kanały.

  • 4. Data: 2017-10-27 11:22:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 Oct 2017 20:19:36 -0700 (PDT), p...@g...com

> [...]
    > inwentaryzacji. Okazało się, że mam podłogi do wymiany na pietrze, bo
    > wykonaca zamiast 39 przewodów wentylacyjnych przewidzianych projektem

    Słabo. Nikt tego nie kontrolował w trakcie? :( Jasna sprawa, że nie powinno
    to mieć miejsca w cywilizowanym świecie, ale jest jak jest i jak widać po
    większości inwestorów pilnować trzeba.

    Czy rzeczoznawca konkretnie do wentylacji jest potrzebny to nie sądzę,
    wystarczy rzeczoznawca będący w stanie stwierdzić różnice pomiędzy
    projektem a wykonaniem.

    > Koszt wentylacji to 19 tyś zł [...]

    Cena niezbyt niska. Mnie wyceniono z robocizną, na dwupiętrowy dom 180m2 od
    12 do 16k zł brutto -- w zależności od użytego rekuperatora.

    > Swoją drogą, to nie jest "pan Czesiek" tylko firma działająca
    > na terenie całego kraju z odpowiednimi certyfikatami,
    > uprawnieniami ciesząca się dobrą opinią.

    Znaczy jak się firma nazywa, żeby się nie nadziać?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2017-10-27 12:19:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-27 o 05:19, p...@g...com pisze:
> [...]
    > działająca na terenie całego kraju z odpowiednimi certyfikatami,
    > uprawnieniami ciesząca się dobrą opinią.

    Na rzeczoznawcę, to przyjdzie później moment, jak sprawa ewentualnie
    trafi do sądu, i to sąd go powoła.
    Teraz to udałbym się do jakiegoś prawnika, który dobierze kupę mądrych i
    niezrozumiałych słów, okrasi paragrafami z ustaw oraz rozporządzeń i
    wezwie firmę z certyfikatami do wywiązania się z umowy.
    Bo zakładam, że masz jakąś umowę na 39 przewodów i wydajność wentylacji.

  • 6. Data: 2017-10-27 12:53:58
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 27.10.2017 05:19, p...@g...com wrote:
> [...]
    jest "pan Czesiek" tylko firma działająca na terenie całego kraju z odpowiednimi
    certyfikatami, uprawnieniami ciesząca się dobrą opinią.

    Jesteś następny widzę. Te fuszerki się chyba nigdy nie skończą.
    Ja bym wziął prawnika i samemu nie robił ruchów.
    Wszystko musi być na piśmie.

  • 7. Data: 2017-10-27 12:56:31
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 27.10.2017 11:22, Myjk wrote:

    > Znaczy jak się firma nazywa, żeby się nie nadziać?

    Właśnie, jaka jest nazwa firmy ?
    Z czego wynikła pomyłka ? Kto projektował i kto nadzorował ?

  • 8. Data: 2017-10-27 12:58:12
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 27.10.2017 12:19, nadir wrote:

> [...]
    > wezwie firmę z certyfikatami do wywiązania się z umowy.
    > Bo zakładam, że masz jakąś umowę na 39 przewodów i wydajność wentylacji.

    Też tak sądzę. Najpierw prawnik i polubowne, przedsądowe wezwanie do
    wywiązania się z umowy.

  • 9. Data: 2017-10-27 13:06:57
    Od: p...@g...com

    W dniu piątek, 27 października 2017 12:19:33 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
> [...]
    > wezwie firmę z certyfikatami do wywiązania się z umowy.
    > Bo zakładam, że masz jakąś umowę na 39 przewodów i wydajność wentylacji.

    Umowa jest, faktura jest, projekt jest. Nie ma jasno w umowie słowa wskazującego na
    konkretny projekt, lecz dostałem go od wykonawcy. Nawet gdyby chciał migać się od
    realizacji zgodnej z projektem to pozostają normy, które powinny być spełnione. Tj.
    głośności oraz ilości powietrza wymienianego. Oba parametry są spełnione, ale
    niezależnie ;)
    Robię tak jak piszesz, wczoraj odkryłem problem, w poniedziałek jestem u radcy.
    Niezależnie od tego, czy sprawa trafi do sądu czy nie, potrzebuję eksperta, który
    zrobi pomiary głośności i przepływu, tj. spełnienia norm budowlanych.

    --
    Przemysław Kotowski

  • 10. Data: 2017-10-27 13:09:47
    Od: p...@g...com

    W dniu piątek, 27 października 2017 12:56:34 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Właśnie, jaka jest nazwa firmy ?
    > Z czego wynikła pomyłka ? Kto projektował i kto nadzorował ?

    Niewłaściwy nadzór nie implikuje możliwości realizacji niezgodnie z prawem budowlanym
    oraz projektem. Projekt jest (moim niefachowym okiem) ok a nazwy firmy nie mogę
    podać, aż nie porozmawiam z prawnikiem i nie poznam oficjalnego stanowiska wykonawcy.

    --
    Przemysław Kotowski