    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dom z kontenerów morskich
    Date: Fri, 3 Nov 2017 20:01:09 +0100

    W dniu 03.11.2017 o 07:11, m4rkiz pisze:

    > masz go zamiar w jakis sposob ocieplic? jaki?
    >
    > masz go zamiar w jakis sposob obudowac w srodku? jaki?
    >
    > bo jezeli chcesz zrobic cos wiecej niz wolnostojace metalowe pudlo na
    > dobytek i do spania to jestem gotow sie zalozyc ze nie bedzie znaczaco
    > taniej niz wybudowanie 'tego samego' w normalny sposob

    to może ja się zgłoszę do tablicy
    w rogach i połowie długości kontenera, dałbym coś w rodzaju betonowej
    stopy, taki fundament jednopunktowy w rurze. kilka tygodni temu ktoś tu
    dawał linka na YT do filmu o budowie domu 35m?. tam właśnie gostek robił
    takie betonowe podpory. kontenery są wąskie, wiec łączyłbym je dłuższym
    bokiem w pary. czyli mamy 9 betonowych stóp, dwa kontenery na łączną
    powierzchnię 12x5m =60m? za około 15 tyś. (kontenery po 5 tyś, 5tyś na
    fundamenty, transport, łączenie i cięcie ścian, ewentualne podpory). W
    zależności jak kto chce, mozna dokoptować drugi identyczny zestaw -
    będzie domek o powierzchni prawie 120m. (chociaż ja bym to inaczej
    poustawiał)
    Ocieplenie musi być od środka, a ściany z karton gipsu. O ile się da, to
    tylko od środka. nie wiem jakie teraz są wymogi, ale będie to raczej
    20cm styro, czy coś podobnego. jeśli wystąpiła by niekorzystna sytuacja
    skraplania się pary na ściankach od wewnątrz, trzeba by polecieć
    wszystko od środka pianką natryskową. tu niestety nie wiem jak się na
    taką piankę robi ściany, ale ci którzy będą tą piankę natryskiwać - będą
    wiedzieli. Na podłogach widzę stelaż z łat, ocieplenie i deski. na sufit
    karton gips i ocieplenie. na dach dałbym (nie pamiętam nazwy) rodzaj
    folii, płachty wykonany z prawdziwej 1mm gumy. to się daje na oczka
    wodne. kosztuje kilkanaście zł za metr. na to ziemia i trawa. o ile
    można by było, obsypałbym całe kontenery ziemią. Zamiast okien w
    ścianach, nieotwieralne okna, świetliki w dachu.
    W zasadzie kosztem będzie zrobienie ocieplenia. Nawet gdyby zrobić
    zewnętrzne ocieplenie o grubości 100cm styropianu, stalowe ściany i tak
    będą odbierać tyle ciepła, że każda odrobina wilgoci będzie się
    skraplać. I to właśnie skraplanie jak narazie jest jedynym moim
    problemem na który nie znam 100% rozwiązania. W każdym razie innego niż
    natrysk pianki. moze coś - teoretycznie - doradzicie?

    Dlaczego wogóle gdybamy że będzie taniej? Bo dom, niezależnie czy ma
    rok, czy 10 lat - ma podobną cenę. A kontener - mocno traci na wartości.
    Gdyby trzeba było kupować kontenery po 20 tyś - nowe - nie byłoby tematu
    Druga sprawa to lekkość konstrukcji. właśnie to, ze można je postawić i
    tyle. w zasadzie na podkładach kolejowych, na kostce brukowej - odpadają
    fundamenty. trzecia sprawa - możliwość pracy we własnym zakresie. jasne
    że przy betonowym domu też można pracować samemu, ale nie w takim
    zakresie. Ja sobie nie wyobrażam samodzielnego stawiania ścian. nawet w
    małym gronie, można tyle rzeczy spartolić, że nie podjąłbym się tego.
    Materiał którego absolutnie nie da sie samemu przywieść, transportować.
    niuanse techniczne, o które trzeba zadbać. Pogoda! jak leje stoimy z
    robotą. Jak robimy wylewkę - czekamy aż zwiąże. a w przypadku kontenerów
    - sama konstrukcja jest stabilna, niema co spieprzyć, pracować można
    przez okrągły rok, bez względu na pogodę. Więc jak ktoś umie samemu-
    moze duuuużo zaoszczędzić. dużo więcej niż pracując przy budowie domu
    murowanego.

    ToMasz