    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 3 Nov 2017 12:21:55 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dom z kontenerów morskich
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 19:04:11 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > może wykopać dziury w ziemi, na róg każdego kontenera. sam. może to
    > zalać betonem z betoniarki pożyczonej od kumpla. Fundamentu dla domu
    > 100m? _sam_ nie zrobi. A nawet jak będzie za wszystko płacił, to za

    Ja pod swój dom zrobiłem sam i wyszło pięknie :D

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=446

    Rzecz jasna beton z betoniarni. Ale sam fundament jest mega porządny, a
    wyszedł dość tanio.

    > bokami), to całe ocieplenie będzie od wewnątrz. pianka, styropian,
    > karton gips. również są to prace, które można zrobić samemu przy
    > odrobinie samozaparcia. Natomiast takie prace na klasycznym domu,
    > wymagają juz dużo więcej pracy, czasu, rusztowań, pogody....

    I są dużo prostsze. Mam wrażenie, że Wy, kontenerowcy - jesteście z
    obozu, który nigdy swojego domu nie wybudował i po prostu się tego boi.
    A tymczasem budowa murów to najprostsza czynność na całej budowie.
    KG łatwiej moim zdaniem klei się do muru, niż to krzywej, zardzewiałej
    blachy :D To samo ze styropianem.

    > Jeśłi projekt będzie sensowny, to z kontenerów wyjdzie duuużo taniej.
    > A o ile szybciej! Więcej przy kontenerach można "oblecieć" samemu, albo
    > rękami kolegów, wyjdzie bez vatu, zusu, dochodowego....

    O ile szybciej? Mój sąsiad wybudował klasyczny dom w 2 miesiące i mieszka
    do dzisiaj. Budowa domu jak zepniesz poślady to nie 10 lat ;) Mury to
    przy sprawnej ekipie murarzy w 2-3 dni są gotowe.

    > W kontenerze
    > trudno jest spieprzyć ocieplenie typu mostki termiczne,

    SERIO!? Moim zdaniem właśnie w kontenerze ocieplenie jest mega trudne do
    wykonania - np. w okolicach okna, drzwi, bramy. Nie mam żadnego pomysłu
    jak zamocować okno żeby blacha nie była wystawiona na chłodek. A blacha
    ma kilka razy lepszą przewodność ciepła niż mur i taki sam mostek w
    przypadku blachy będzie kilkukrotnie więcej wywalał ciepła na zewnątrz.

    > skosy....

    A kto powiedział, że musisz robić dach spadzisty i ocieplać skosy?
    Możesz też zrobić dach płaski, a wełnę / styropian rozłożyć na płasko.

    > wszystko to o czym tutaj piszecie. Nawet głupi temat - drzwi wejściowe,
    > za 17 tyś. bo dom, pałac, moja forteca musi wyglądać. a w kontenerze -
    > tak jak ja radziłem - wystarczą drzwi jak w sklepie/szkole/przychodni
    > zdrowia - proste trwałe, wszystkooodporne.

    Ale argument :D Czyli sam przyznajesz, że dom z kontenerów to kupa złomu
    i nie warto w niego inwestować bo i tak zawsze będzie kupą złomu. Masz
    rację :D

    pozdr.

    --
    Adam Sz.