    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Doplyw powietrza do kominka z PW
    Date: Wed, 01 Dec 2010 10:14:06 +0100

    W dniu 2010-12-01 08:40, Maciek pisze:

    > No wlasnie - jedne wklady maja krociec ssawny... tfu, zaczynam jak
    > budowlancy - maja pod spodem dolot powietrza wyprowadzony rura. Przy innych
    > mozna tylko wypuszczac zimne powietrze do pomieszczenia w okolicy tych
    > dziurek - nie bedzie mi ciagnac zimnem?

    Kominek z dolotem powietrza i
    kup sobie przepustnicę ze sterownikiem, u siebie (kominek z płaszczem
    więc raczej obowiązkowe) mam coś takiego - normalnie jak nie palę w
    kominku to przepustnica zamyka dopływ powietrza. Aby się otworzyła musi
    woda nagrzać się do 35 st. C (tak mam ustawione) do tego czasu (trwa to
    około 10-15 minut) kominek pobiera powietrze z pomieszczenia - niestety
    robi się to już ręcznie. Potem przepustnica zamyka się jak temperatura
    wody osiągnie 55 st C (tak mam ustawione), a spalanie jest ograniczone.

    Jak przez dolot powietrza będziesz czuł zapach "spalin" to znaczy, że
    masz coś spierdzielone. Nawet otwarcie drzwiczek nie powinno powodować
    wydostanie się spalin do pomieszczenia - choć sam moment otwierania
    wytwarza takie podciśnienie, że coś tam się wydostanie. To z reguły
    wystarczy by poczuć "przyjemny" zapach palonego "buka".

    Generalnie jak czuć coś przy paleniu kominkiem to znaczy, że coś jest
    nie tak, u mnie tylko raz tak miałem i okazało się, że zapomniałem o
    popielniku, który był już całkiem zapełniony.

    Ariusz