  • Data: 2011-05-03 17:46:28
    Temat: Re: Drabina trzyczęściowa a schody
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
    > A co do meritum - tak, też już doszedłem, że to nie w tym górnym ryglu
    > tajemnica, a w tym dodatkowym trzecim elemencie. Ale, jak mi ktoś powiedział
    > na forum muratora, drabiny "na schody" mają na tym elemencie jeden zaczep
    > więcej.
    > Tak przynajmniej jest w drabinach Krause. Bo Drabex na przykład, jedynie w
    > instrukcji wymienia dodatkowe dokręcane do nóg przedłużki jako akcesorium.

    Jutro złożę moją Krause i sprawdzę czy da się to zrobić na 2 hakach.
    BTW. Te "bezpieczne" drabiny nie wydają się Wam nieco mało bezpieczne? Kiedyś,
    robiąc podbitkę, stałem na końcu rozłożonej drabiny w "A" z maksymalnie
    wyciągniętym trzecim elementem. W pewnym momencie szwagier, podający deski z
    dołu, zauważył, że jedna z podpór drabiny jest w powietrzu...
    Ponadto przy maksymalnie wyciągniętej drabinie 11 szczeblowej (3 elementy w
    jednej linii), wydaje się ona bardzo giętka, mimo że trochę mi brakuje do
    maksymalnej dopuszczalnej wagi dla tej drabiny...

    --
    Bartek