    From: "Mariusz" <m...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Drenaż w glinie
    Date: Thu, 8 Oct 2009 20:29:34 +0200

    [...]

    Planuje zrobić w rogach (głównych bo mam ich więcej niż 4) studnie rewizyjne
    fi 400 z rury karbowanej + wieko betonowe z klapą żeliwną, i jedną odsunieta
    nieco od domu jako zbiorczą z osadnikiem czyli głębiej zakopaną niż poziom
    rur drenarskich, to wszystko trafi do studni betonowej w rogu działki z
    kręgów min 1200 albo nawet 1500, badania geologiczne wykazały, że jest tam
    głebiej jakaś warstwa piachu może bedzie w stanie odbierac częśc wody.
    Niestety koszty całej instalacji są spore bo ok 3500 zł bez studni chłonnej
    i bez roboty, ale skoro fundament mam na wierzchu to nie musze go odkopywac
    przynajmniej.
    Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia... ławy mam 40 cm wysokie więc tam nie
    ma problemu, niestety w rejonie piwnicy czyli tam gdzie wody boję się
    najbardziej jest płyta fundamentowa, a ta ma tylko 10 cm (spodnia część) i
    na tym stoi ścianka dociskowa i tak się zastanawiam, że dno rury drenarskiej
    musiałoby być w takim miejscu aby poziom wody teoretycznie znajdował sie
    poniżej połączenia płyta--ścianka bo to zdecydowanie słaby punkt - wzmocnie
    łączenie szpachlą bitumiczną ale zawsze to potencjalne źródło przecieku... W
    takim razie myslałem, aby odjechac nieco rurą od fundamentu na jakieś min
    50-80 cm i nieco obnizyć jej bieg, ale nie poniżej chudziaka oczywiście.
    Kurde może to połączenie dodatkowo zakleić papa termozgrzewalną wzdłuż na
    wysokośc rolki czy ok 1 m? Może mam juz obsesję?

    --
    Mariusz