  • 11. Data: 2022-08-21 21:13:55
    Temat: Re: ELEKTRYKA peszel kabel naped bramy
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 14:32 Jacek <k...@a...com> pisze:

    > Helukabel podaje rezystancję pojedynczej żyły 0,75 mm kw = około 25 omów
    > na kilometr, to dlaczego miałoby nie zadziałać? Przy 50 Hz impedancja
    > będzie taka sama, jak rezystancja.
    > Jacek

    No dobra, warunek SWZ jest spełniony - u Ciebie impedancja pętli zwarcia
    dla 25m i prądu 80A dla B16 wynosi około 1,5oma: 1,5om*80A < 230V. Nawet
    jak dołożymy 0,5om to nadal spełnia.
    Ale przewód 0,75 nie jest dopuszczony do układania na stałe, min przekrój
    to 1,5 mm2

    TG

  • 12. Data: 2022-08-21 21:17:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 21:13 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > jak dołożymy 0,5om to nadal spełnia.
    > Ale przewód 0,75 nie jest dopuszczony do układania na stałe, min

    To co podałem to teoria na podstawie wzorów, trzeba by to potwierdzić
    pomiarem. Ja bym się nie zdecydował dawać B 16A na przewodzie 0,75mm2 o
    długości 25m.

    TG

  • 13. Data: 2022-08-21 22:01:48
    Od: Majka <k...@g...com>

    niedziela, 21 sierpnia 2022 o 09:21:57 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Jaka długość peszla?

    21 metrów w ziemi będzie, plus to co w domu i koło bramy to razem 24 metry

  • 14. Data: 2022-08-21 22:07:33
    Od: Majka <k...@g...com>

    niedziela, 21 sierpnia 2022 o 09:35:03 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > To skoro "później" peszel będzie niedrożny to po co go dajesz?

    Później będzie niedrożny, bo teraz jest drożny. Bo teraz jest w ziemi prosty odcinek,
    ok. 18 metrów.
    Po przeciągnięciu kabli zakopane zostaną końce peszla, wystąpi pięć zgięć pod kątem
    prostym - dlatego później może być już niedrożny, bo będzie b.trudno przeciągnąć
    kabel przez te zgięcia.

    > YKY nie boi się ziemi, która polesza odprowadzanie ciepła.

    Dużo powstanie ciepła na kablu/przewodzie od ruchu bramy otwarcie/zamknięcie? Na
    głębokosci około 1 metra...

    > Jeśli już koniecznie ma być peszel to DVR.
    > Ja u siebie na 21m mam 2 x 3 x 2.5 YKY (do bramy i do gniazda do kosiarki
    > na słupie) i dodatkowo 2 x UTP kat.6 żelowany. Co sobie nie wymyślisz to
    > taki zestaw wystarczy. Teraz videofony mają zazwyczaj cyfrową komunikację
    > z centralą - po skrętce.

    Domofonu nie ma i nie będzie. Tam ma być skrętka dla kamery monitoringu, monitoring w
    domu (centralka już jest) i teraz jedna dodatkowa kamera na bramie.

  • 15. Data: 2022-08-21 22:39:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 22:01 Majka <k...@g...com> pisze:

    > 21 metrów w ziemi będzie, plus to co w domu i koło bramy to razem 24
    > metry

    To do samego napędu bramy 3 x 1,5 wystarczy.

  • 16. Data: 2022-08-21 22:42:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 22:07 Majka <k...@g...com> pisze:

    > Dużo powstanie ciepła na kablu/przewodzie od ruchu bramy
    > otwarcie/zamknięcie? Na głębokosci około 1 metra...

    Zależy jaka brama :-)
    Jak masz typową 2 x 2-2,5m to raczej ciepła będzie niewiele.

    > Domofonu nie ma i nie będzie. Tam ma być skrętka dla kamery monitoringu,
    > monitoring w domu (centralka już jest) i teraz jedna dodatkowa kamera na
    > bramie.

    To daj skrętkę żelowaną.

    TG

  • 17. Data: 2022-08-22 21:00:00
    Od: Majka <k...@g...com>

    niedziela, 21 sierpnia 2022 o 22:43:15 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Zależy jaka brama :-)
    > Jak masz typową 2 x 2-2,5m to raczej ciepła będzie niewiele.
    > To daj skrętkę żelowaną.
    >
    > TG

    Teraz wiem wszystko.
    Bardzo dziękuję za pomoc i cierpliwość.