    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fikcyjne dopłaty do kolektorów słonecznych
    Date: Sat, 28 Aug 2010 16:23:39 +0200

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:f01f1732-0af4-4e58-a47a-

    >A widzisz, ja ten wegiel tylko w dol transportuje. Najpierw z
    >przyczepy sam zjezdza a potem do piwnicy trzeba go wrzucic (no troche
    >poziomo do okienka ale potem sam spada :) ) A potem po prostej do
    >pieca...

    No ja tez mam po prostej przez okienko. W upalny lipiec dwie godzinki na
    2,5t w pocie czola, sasiedzi pili piwko na lawce. Zima wiaderkami na gore.
    Relaks jak marzenie. Teraz w weekendy ojciec przyjezdza ciac palety po
    budowie zeby bylo na rozpalke. Nie obywa sie bez mojej pomocy, bo to
    przeciez ojciec. No czas spedzony przy krajzedze mysle, ze do
    pozazdroszczenia przez wszystkich.

    >Nie narzekam. Mam tanio.

    Ja narzekam, dwa wiaderka dziennie ostatniej zimy przy najwiekszych mrozach
    to jakies przyjmijmy optymistycznie 30kg, razy trzydziesci dni to jak drut
    tona na miesiac na ogrzanie mieszkania 80 m^2. Tona 740zl, dzieki, nie jest
    tanio.

    >U mnie przeplywowy uzywany do grzania calej cieplej wody w lato zjada
    >te 100kWh na miesiac.
    >Wiem bo se notuje. I wychodzi te 50zl miesiecznie. 4 osoby.
    >Jak by nie czarowac kokosow te solary nie robia...

    Przeplywowy to sobie mozna jak pomieszczenia poboru w miare skupione, poza
    tym swoje inne wady tez ma. Od kwoty solarow odejmij oplate za dodatkowy
    przydzial mocy, u mnie wystarcza 7kW. Poza tym jak juz pisano nie raz,
    zestaw zawiera zasobnik ktory i tak trzeba kupic, ale o tym w artykule
    zapomniano. U Ciebie bedzie to koszt ogrzewacza przeplywowego i zasobnika,
    bo przeciez kociol weglowy masz.
    Ale zuzycia to w sumie moge pogratulowac, bo mi jakos tak nie moze wyjsc.
    Ostatnio rozmawialem o tym z sasiadem porownujac fucktury za gaz w okresie
    letnim. U mnie zuzycie gazu 0m^3, kwota 133zl, u sasiada grzanie wody w
    porownywalnym okresie, kwota 380zl/2 miesiace. Nie mam pojecia jak wyjsc na
    50zl.

    >Nie wdajac sie w koszty i zyski bo one zaleza od konkretnej
    >instalacji, rodziny, pogody itp. To istota sprawy jest taka ze kasa na
    >"doplaty" nie ma szans wrocic do ludzi a tylko moze isc albo w podatek
    >albo do kieszeni banku.

    Napisales prawde.
    Zyski zaleza od konkretnej instalacji i rodziny, problem w tym, ze to nie
    zostalo ujete. Dla tego twierdze, ze artykul jest tendencyjny i tyle. A
    jako, ze mnie koszty bankowe nie interesuja to i wyliczen nie sprawdzalem,
    ale awansem przyjmuje, ze macie racje. Byc moze checi byly sluszne a wyszlo
    jak zwykle.

    Pozdro.. TK