    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fikcyjne dopłaty do kolektorów słonecznych
    Date: Sun, 29 Aug 2010 03:58:35 -0700 (PDT)

    On 28 Sie, 16:23, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Ja narzekam, dwa wiaderka dziennie ostatniej zimy przy najwiekszych mrozach
    > to jakies przyjmijmy optymistycznie 30kg, razy trzydziesci dni to jak drut
    > tona na miesiac na ogrzanie mieszkania 80 m^2. Tona 740zl, dzieki, nie jest
    > tanio.

    U mnie niewiele taniej (gorny slask) ostatni zakup wegla to ponad
    600zl/t jakiegos bylejakiego.
    I wiesz, mam wrazenie ze ten piec to macie jakis slaby. U mnie
    ogrzanie 130m2 w caly rok to niecale 4t wegla. A temperatury mam w
    okolicach 29stopni (dziadek tak pali bo inaczej nie umie).
    A targania po schodach to nie zazdroszcze.

    > Przeplywowy to sobie mozna jak pomieszczenia poboru w miare skupione, poza
    > tym swoje inne wady tez ma. Od kwoty solarow odejmij oplate za dodatkowy
    > przydzial mocy, u mnie wystarcza 7kW. Poza tym jak juz pisano nie raz,
    > zestaw zawiera zasobnik ktory i tak trzeba kupic, ale o tym w artykule
    > zapomniano.
    Ale czesto juz i tak byl przed solarami i trzeba istniejacy wyrzucc
    albo miec dwa.
    Nawet optymistycznie zakladajac ze polowa instalacji bedzie robiona
    albo w nowym albo przy okazji dziurawego starego to i tak polowe jego
    kosztu trzeba wrzucic a roznica w cenie pomiedzy moim aktualnym za
    400zl a tym solarnym za 3-10x jednak jest...

> [...]
    > letnim. U mnie zuzycie gazu 0m^3, kwota 133zl, u sasiada grzanie wody w
    > porownywalnym okresie, kwota 380zl/2 miesiace. Nie mam pojecia jak wyjsc na
    > 50zl.

    > Napisales prawde.
    > Zyski zaleza od konkretnej instalacji i rodziny, problem w tym, ze to nie
    > zostalo ujete. Dla tego twierdze, ze artykul jest tendencyjny i tyle. A
    > jako, ze mnie koszty bankowe nie interesuja to i wyliczen nie sprawdzalem,
    > ale awansem przyjmuje, ze macie racje. Byc moze checi byly sluszne a wyszlo

    Widzisz, sęk w tym ze checi byly zeby dokladnie tak wyszlo. Juz pare
    lat to tak funkcjonuje. Ostatnio niby rewolucyjna zmiana ze i "zwykly"
    czlowiek moze dostac doplate (poprzednio trzeba bylo sie zbierac w
    paczki) ale i tak tylko do kredytu.
    Z drugiej strony skoro juz nawet belekomu doplacaja ze te marne 2m2
    solara to znaczy ze rynek juz taki "dynamiczny" nie jest i trzeba
    stymulowac...

    --
    Lukasz Sczygiel