    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 15 Jul 2020 09:08:36 -0700 (PDT)
    <20200714201455.7b9a911a@mateusz>
    <1...@g...com>
    <a...@g...com>
    <2...@g...com>
    <0...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Filar
    From: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    Ile kosztuje tona? Bo ja znam ceny rzędu kilkudziesięciu euro
    > za niewielką deseczkę. Może na opał idzie coś, co się do czego
    > innego nie nadaje.

    Oj nadaje się nadaje. To są całe pnie i to czasami pokaźnej wielkości - o ile drzewa
    oliwkowe mogą być pokaźnej wielkości. Pnie czasami mają grube jeśli drzewo ma
    kilkadziesiąt lat. Wiem ,że niektórzy poszukują takiego drewna na różne wyroby.
    Trafiały mi się piękne okazy jeśli chodzi o wielkość jak i usłojenie.
    Tu sprzedaje się na tony, chociaż też kupowałem na bagażnik. Tyle ile zmieściło się w
    bagażniku samochodu osobowego tyle brałeś. Za bagażnik płaciłem 20EUR. Za tzw. tonę
    110 EUR. Tak zwana dlatego, że nikt tego nie ważył ani nie sprawdzał. Facet mówił, że
    tona to mniej więcej tyle na samochodzie i tyle przywoził. W każdym razie drogo jak
    cholera. Jeśli oszczędzałem to wystarczyło na tydzień no maksymalnie półtora. Ale
    jeśli chciałem mieć przyjemność z kominka w 3 dni szło wszystko.
    K.