    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Fotowoltaika - pożary
    Date: Wed, 9 Feb 2022 16:29:10 +0100

    GreDi napisał:

    > co sezon pojawiają się wiadomości o pożarach wywołana przez "panele".
    > Próbuje coś wygrzebać, kiedyś źródłem pożaru był falownik.
    > Ktoś coś kojarzy?
    >
    > Zastanawiam się nad czujką PPOZ w garażu (tam mam falownik zamontowany).
    > Paranoja czy zdecydowanie powinienem powiesić tam czujkę dymu i temperatury?

    Tak sobie myslę, że falownik zanim stanie w płomieniach, to ulega zepsuciu
    i przestaje falować. Może więc dobrze by było monitorować jego działanie
    i wszczynać alarm gdy przestaje dawać prąd do sieci, mimo że świeci słońce.
    Wiem, tych alarmów może być więcej, niż od czujki dymu. Ale chyba lepiej iść
    do garażu by podmuchać trochę na zimne, niż gdyby alarm przyszedł dopiero
    wtedy, gdy już za późno.

    Jarek

    --
    Jedzie jedzie straż ogniowa trąbka gra