  • 1. Data: 2022-02-09 13:30:54
    Temat: Fotowoltaika - pożary
    Od: GreDi <g...@n...pl>

    Hey,

    co sezon pojawiają się wiadomości o pożarach wywołana przez "panele".
    Próbuje coś wygrzebać, kiedyś źródłem pożaru był falownik.
    Ktoś coś kojarzy?

    Zastanawiam się nad czujką PPOZ w garażu (tam mam falownik zamontowany).
    Paranoja czy zdecydowanie powinienem powiesić tam czujkę dymu i temperatury?

    Dzięki
    --
    GreDi

  • 2. Data: 2022-02-09 16:29:10
    Temat: Re: Fotowoltaika - pożary
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    GreDi napisał:

> [...]
    > Paranoja czy zdecydowanie powinienem powiesić tam czujkę dymu i temperatury?

    Tak sobie myslę, że falownik zanim stanie w płomieniach, to ulega zepsuciu
    i przestaje falować. Może więc dobrze by było monitorować jego działanie
    i wszczynać alarm gdy przestaje dawać prąd do sieci, mimo że świeci słońce.
    Wiem, tych alarmów może być więcej, niż od czujki dymu. Ale chyba lepiej iść
    do garażu by podmuchać trochę na zimne, niż gdyby alarm przyszedł dopiero
    wtedy, gdy już za późno.

    Jarek

    --
    Jedzie jedzie straż ogniowa trąbka gra
    Sam komendant dziś prowadzi wóz

  • 3. Data: 2022-02-09 16:53:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 9 lutego 2022 o 16:29:13 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Tak sobie myslę, że falownik zanim stanie w płomieniach, to ulega zepsuciu
    > i przestaje falować.

    chyba, że pierwsze przewody się zapalą, jak na tym filmiku:
    https://www.youtube.com/watch?v=v4zhS_M22WY

  • 4. Data: 2022-02-09 17:05:02
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 09.02.2022 o 13:30, GreDi pisze:
    > Hey,
    >
    > co sezon pojawiają się wiadomości o pożarach wywołana przez "panele".
    > Próbuje coś wygrzebać, kiedyś źródłem pożaru był falownik.
    > Ktoś coś kojarzy?

    Idą z dymem chińskie podróbki niepalnych łączówek a od nich chińskie
    podróbki niepalnych kabli.
    Zauważ że zawsze dach płonie.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2022-02-09 18:07:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2022 o 13:30 GreDi <g...@n...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Zastanawiam się nad czujką PPOZ w garażu (tam mam falownik zamontowany).
    > Paranoja czy zdecydowanie powinienem powiesić tam czujkę dymu i

    Falownik to pikuś. Byłem u kumpla gdy "ekipa" robiła mu PV.
    Skończyli dach, robią kable z dachu do rozdzielnicy DC. Przy ostatnim
    panelu jest fabryczna MC4, do której trzeba podłączyć kabel solarny idący
    od rozdzielni DC. Koleś przy mnie zarobił MC4 na tym kablu i wpina go w
    MC4 modułu. Pytam się co robi? - na oko widzę, że te zarabiane MC4 nawet
    nie są podobne do tych z modułów.
    Nie zrozumiał pytania :-)
    Widziałeś jak u Ciebie to robili?

    TG

  • 6. Data: 2022-02-09 19:57:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WS napisał:

    > chyba, że pierwsze przewody się zapalą, jak na tym filmiku:
    > https://www.youtube.com/watch?v=v4zhS_M22WY

    Odniosłem się wprost do obaw wyrażonych słowami:

    > Próbuje coś wygrzebać, kiedyś źródłem pożaru był falownik.
    > Ktoś coś kojarzy?

    Ponadto przypuszczam, że falownik ukazany w pierwszej scanie filmu
    też już nie faluje.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2022-02-09 20:08:18
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 9 February 2022 at 18:07:31 UTC+1, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > od rozdzielni DC. Koleś przy mnie zarobił MC4 na tym kablu i wpina go w
    > MC4 modułu. Pytam się co robi? - na oko widzę, że te zarabiane MC4 nawet

    Najwięcej pożarów miał Melon gdy sprzedawal solary przez Ikeję

    Rooftop fire damages solar panels at IKEA in Schaumburg ...
    https://www.chicagotribune.com/news/breaking/ct...

    25.11.2020 ? A rooftop fire at the Ikea store in Schaumburg Tuesday afternoon that
    damaged more than 20 solar energy panels was likely sparked by a faulty electrical
    system, authorities said. The Schaumburg ...

    Solar Panel At Conshohocken Ikea Sparks On Fire - YouTube
    https://www.youtube.com/watch?v=NdKM3wSksuk
    Solar Panel At Conshohocken Ikea Sparks On Fire - YouTube
    0:22

    24.08.2018 ? The fire was reported at the store on the 400 block of Alan Wood Road,
    around 10:30 a.m.

    Walmart sues Tesla over solar panel fires at seven stores
    https://www.cnbc.com/2019/08/20/walmart-sues-tesla..
    .

    20.08.2019 ? Walmart is suing Elon Musk's electric vehicle and clean energy company
    after Tesla solar panels atop seven of the retailer's stores allegedly caught fire,
    according a ...

    As CNBC previously reported, Tesla solar installations have previously caught fire.
    In August 2019, Walmart sued Tesla for negligence after solar rooftop systems
    installed by Tesla Energy ignited at multiple Walmart locations.
    Tesla whistleblower on solar fires interviewed in CPSC probe
    www.cnbc.com/2021/03/22/tesla-whistleblower-on-solar
    -fires-interviewed-in-cpsc-probe.html
    www.cnbc.com/2021/03/22/tesla-whistleblower-on-solar
    -fires-interviewed-in-cps...
    Was this helpful?
    People also ask
    Can Tesla Solar panels catch fire?
[...]

    Tesla whistleblower on solar fires interviewed in ... - CNBC
    www.cnbc.com/2021/03/22/tesla-whistleblower-on-solar
    -f...
    See all results for this question
    Where are Tesla's Solar panels used?
    Are Tesla's Solar panels safe?
    Why is Walmart suing Tesla over solar panels?
    Feedback
    Tesla whistleblower on solar fires interviewed in CPSC probe
    https://www.cnbc.com/2021/03/22/tesla...
    Tesla whistleblower on solar fires interviewed in CPSC probe
    1:19

    22.03.2021 ? Tesla solar installations have caught fire in the past, notably atop
    several Walmart stores. Henkes said through his lawyer, "There continues to be a real
    threat of fires due to serial defects in...

    Author: Lora Kolodny

    Tesla probed over fire-prone solar panels -- RT Business News
    https://www.rt.com/business/542438-tesla-probed-fire
    -prone-solar-panels

    07.12.2021 ? Solar Panels do NOT instigate fires. Other equipment badly installed by
    a contractor causes a fire that reaches the panels. Now is TESLA liable for NOT
    supervising the contractor YES absolutely. The contractor represents ...
    SEC probes Tesla over whistleblower claims on solar panel ...
    https://www.cnbc.com/2021/12/06/sec-probes-tesla...

    06.12.2021 ? Walmart in a 2019 lawsuit against Tesla said the latter's roof solar
    system led to seven store fires. Tesla denied the allegations and the two settled.
    Business Insider reported Tesla's program to...
    SEC investigating Tesla over claims it hid solar panel ...
    https://www.theguardian.com/technology/2021/dec/06/.
    ..

    06.12.2021 ? Business Insider reported Tesla's program to replace defective solar
    panel parts in 2019. Several residential customers or their insurers have sued Tesla
    and parts supplier Amphenol over fires...
    Tesla investigated by SEC over solar panel defects
    https://www.autoblog.com/2021/12/06/tesla-sec...

    06.12.2021 ? Business Insider reported Tesla's program to replace defective solar
    panel parts in 2019. Several residential customers or their insurers have sued Tesla
    and parts supplier Amphenol over fires...
    Tesla Probed by SEC Over Solar Panel Fires: Reuters
    https://www.businessinsider.com/tesla-solar-sec...

    07.12.2021 ? Tesla's solar panels have been installed at more than 60,000 homes and
    at over 500 commercial and government buildings, according to Henkes' lawsuit. In
    2019, Walmart sued Tesla after several...

    Is Accessible For Free: False

    SEC probes Tesla over whistleblower claims on solar panel ...
    https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/sec-probes...

    06.12.2021 ? Business Insider reported Tesla's program to replace defective solar
    panel parts in 2019. Several residential customers or their insurers have sued Tesla
    and parts supplier Amphenol over fires...
    Tesla residential rooftop solar panels catch fire, and the ...
    https://www.latimes.com/business/story/2019-08-29/..
    .

    30.08.2019 ? Tesla residential rooftop solar panels catch fire, and the lawsuits
    start flying Tesla CEO Elon Musk at a solar event. (Jerome Adamstein / Los Angeles
    Times) By Dana Hull, Brian Eckhouse Bloomberg...

    Is Accessible For Free: False
    Estimated Reading Time: 7 mins

    Occupation: Bloomberg

    Can solar panels catch on fire? - The Solar Nerd
    https://www.thesolarnerd.com/blog/can-solar-panels-c
    ause-fires

    22.12.2020 ? The Walmart lawsuit, filed on August 20th 2019, accused that SolarCity
    (now Tesla) practiced "widespread, systemic negligence" and "failed to abide by
    prudent industry practices in installing, operating and maintaining its solar
    systems." Update: November 6, 2019 Walmart and Tesla have settled their lawsuit.
    Tesla Solar Panels Have Become Nightmare for Some Homeowners
    https://www.businessinsider.com/tesla-solar-panel...

    16.10.2019 ? Some homeowners with Tesla solar panels said they had been left
    frustrated as they wait for the company to fixed damaged panels on their roof. On
    August 1, the roof of Briana Greer's home in...

    Is Accessible For Free: False
    Estimated Reading Time: 8 mins

    Author: Linette Lopez

    ==

  • 8. Data: 2022-02-09 20:11:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 9 February 2022 at 20:08:19 UTC+1, a a wrote:

> [...]
    frustrated as they wait for the company to fixed damaged panels on their roof. On
    August 1, the roof of Briana Greer's home in...

    to samo po wietnamsku

    (domu z solarami nigdy nie wolno pozostawić bez dozoru, gdyż ubezpieczalnia może
    odmówić wypłaty odszkodowania w przypadku pożaru)

    ===

    Jak wcześniej informował CNBC, instalacje słoneczne Tesla wcześniej zapaliły się. W
    sierpniu 2019 roku Walmart pozwał Teslę za zaniedbania po tym, jak systemy solarne na
    dachach zainstalowane przez Tesla Energy zapaliły się w wielu lokalizacjach Walmartu.
    Informator Tesli o pożarach instalacji solarnych przesłuchiwany w śledztwie CPSC
    www.cnbc.com/2021/03/22/tesla-whistleblower-on-solar
    -fires-interviewed-in-cpsc-probe.html
    www.cnbc.com/2021/03/22/tesla-whistleblower-on-solar
    -fires-interviewed-in-cps...
    Czy to było pomocne?
    Ludzie pytają również
    Czy panele słoneczne Tesli mogą się zapalić?
    Jak wcześniej informował CNBC, instalacje słoneczne Tesla wcześniej zapaliły się. W
    sierpniu 2019 roku Walmart pozwał Teslę za zaniedbanie po tym, jak systemy solarne na
    dachach zainstalowane przez Tesla Energy zapaliły się w wielu lokalizacjach Walmartu.

    Tesla whistleblower w sprawie pożarów instalacji solarnych przesłuchiwany w ... -
    CNBC
    www.cnbc.com/2021/03/22/tesla-whistleblower-on-solar
    -f...
    Zobacz wszystkie wyniki dla tego pytania
    Gdzie są używane panele słoneczne Tesli?
    Czy panele słoneczne Tesli są bezpieczne?
    Dlaczego Walmart pozywa Teslę w sprawie paneli słonecznych?
    Opinie
    Informator Tesli o pożarach paneli słonecznych przesłuchiwany w ramach dochodzenia
    CPSC
    https://www.cnbc.com/2021/03/22/tesla...
    Informator Tesli o pożarach paneli słonecznych przesłuchiwany w ramach sondy CPSC
    1:19

    22.03.2021 - Instalacje solarne Tesli zapaliły się w przeszłości, zwłaszcza na
    szczycie kilku sklepów Walmart. Henkes powiedział przez swojego prawnika, "Nadal
    istnieje realne zagrożenie pożarami z powodu seryjnych wad w...

    Autor: Lora Kolodny

    Tesla ma problemy z ognioodpornymi panelami słonecznymi - RT Business News
    https://www.rt.com/business/542438-tesla-probed-fire
    -prone-solar-panels

    07.12.2021 - Panele słoneczne NIE wywołują pożarów. Inne urządzenia źle zainstalowane
    przez wykonawcę powodują pożar, który dociera do paneli. Czy TESLA jest
    odpowiedzialna za brak nadzoru nad wykonawcą TAK absolutnie. Wykonawca reprezentuje
    SEC sonduje Teslę w związku z roszczeniami informatorów o panelach słonecznych ...
    https://www.cnbc.com/2021/12/06/sec-probes-tesla...

    06.12.2021 - Walmart w pozwie z 2019 roku przeciwko Tesli powiedział, że system
    solarny na dachu tego ostatniego doprowadził do siedmiu pożarów sklepów. Tesla
    zaprzeczyła zarzutom i obie osiadły. Business Insider poinformował, że program Tesli
    do...
    SEC prowadzi dochodzenie przeciwko Tesli w związku z twierdzeniami, że ukryła ona
    panele słoneczne ...
    https://www.theguardian.com/technology/2021/dec/06/.
    ..

    06.12.2021 - Business Insider poinformował o programie Tesli polegającym na wymianie
    wadliwych części paneli słonecznych w 2019 roku. Kilku klientów mieszkaniowych lub
    ich ubezpieczyciele pozwali Teslę i dostawcę części Amphenol nad pożarami ...
    Tesla badana przez SEC w związku z wadami paneli słonecznych
    https://www.autoblog.com/2021/12/06/tesla-sec...

    06.12.2021 - Business Insider poinformował o programie Tesli dotyczącym wymiany
    wadliwych części paneli słonecznych w 2019 roku. Kilku klientów mieszkaniowych lub
    ich ubezpieczyciele pozwali Teslę i dostawcę części Amphenol w związku z pożarami...
    Tesla Probed by SEC Over Solar Panel Fires: Reuters
    https://www.businessinsider.com/tesla-solar-sec...

    07.12.2021 - Panele słoneczne Tesli zostały zainstalowane w ponad 60 000 domów oraz w
    ponad 500 budynkach komercyjnych i rządowych, zgodnie z pozwem Henkesa. W 2019 roku
    Walmart pozwał Teslę po tym, jak kilka...

    Jest dostępny za darmo: Fałszywa

    SEC sonduje Teslę nad roszczeniami whistleblower w sprawie paneli słonecznych ...
    https://www.nbcnews.com/tech/tech-news/sec-probes...

    06.12.2021 - Business Insider poinformował o programie Tesli, który ma na celu
    wymianę wadliwych części paneli słonecznych w 2019 roku. Kilku klientów
    mieszkaniowych lub ich ubezpieczyciele pozwali Teslę i dostawcę części Amphenol nad
    pożarami ...
    Mieszkaniowe panele słoneczne Tesli na dachu zapalają się, a ...
    https://www.latimes.com/business/story/2019-08-29/..
    .

    30.08.2019 - Mieszkaniowe dachowe panele słoneczne Tesli zapalają się, a pozwy
    zaczynają lecieć CEO Tesli Elon Musk na imprezie poświęconej energii słonecznej.
    (Jerome Adamstein / Los Angeles Times) By Dana Hull, Brian Eckhouse Bloomberg ...

    Jest dostępny za darmo: Fałszywy
    Szacowany czas czytania: 7 minut

    Zawód: Bloomberg

    Czy panele słoneczne mogą się zapalić? - The Solar Nerd
    https://www.thesolarnerd.com/blog/can-solar-panels-c
    ause-fires

    22.12.2020 - Pozew Walmart, złożony 20 sierpnia 2019 r., Oskarżył, że SolarCity
    (obecnie Tesla) praktykował "powszechne, systemowe zaniedbania" i "nie przestrzegał
    ostrożnych praktyk branżowych w instalowaniu, obsłudze i konserwacji swoich systemów
    słonecznych". Aktualizacja: 6 listopada 2019 roku Walmart i Tesla rozstrzygnęły swój
    pozew.
    Tesla Solar Panels Have Become Nightmare for Some Homeowners (Panele słoneczne Tesli
    stały się koszmarem dla niektórych właścicieli domów)
    https://www.businessinsider.com/tesla-solar-panel...

    16.10.2019 - Niektórzy właściciele domów z panelami słonecznymi Tesla powiedzieli, że
    pozostali sfrustrowani, gdy czekają na firmę, aby naprawić uszkodzone panele na ich
    dachu. W dniu 1 sierpnia dach domu Briany Greer w...

    Jest dostępny za darmo: Fałszywy
    Szacowany czas czytania: 8 min

    Autor: Linette Lopez

  • 9. Data: 2022-02-10 16:05:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.02.2022 13:30, GreDi wrote:
    > Zastanawiam się nad czujką PPOZ w garażu (tam mam falownik zamontowany).
    > Paranoja czy zdecydowanie powinienem powiesić tam czujkę dymu i
    > temperatury?

    Wydaje mi się, że problem najszybciej wystąpi na dachu gdzie są
    pozarabiane te wszystkie złączki. Wystarczy że któraś będzie
    nieszczelna, kabel zamiast podwieszony na stelażu opadnie na pokrycie
    dachowe i podczas deszczu będzie zawilgacany. Z czasem też może dojść do
    pęknięć szkle i to też może być powodem zwarcia, ale szybciej od szkła
    to pewnie te folie plastikowe z tyłu mogą pękać i zacząć odstawać - też
    to umożliwi dostawanie się wilgoci.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz