  • 11. Data: 2022-11-14 23:03:46
    Temat: Re: Fotowoltaika stanieje, czy zdrożeje?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 14 listopada 2022 o 22:35:29 UTC+1 Pete napisał(a):

    > Zenek pisze, że mieszkania tanieją.
    >
    > --
    > Pete
    Ja? Ja tylko informuje co gdzieś przeczytałem. Poza tym w pewnym temacie nie ja dałem
    linka do ładnego mieszkania z cena 2,5 tysiąca za metr kwadratowy. Inna sprawa że
    dałem linka do nowo budowanych w Warszawie mieszkań po niecałe 9 tysięcy za metr. To
    chyba sporo taniej niż kilka miesięcy temu?

  • 12. Data: 2022-11-15 07:23:12
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 14.11.2022 19:01, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > A czemu ma tanieć akurat fotowoltaika gdy wszystko inne drożeje?
    >
    > TG

    Na zdrowy rozum to teraz jest na to mega zapotrzebowanie - ludzie w
    europie właśnie się obudzili i w większości płacą znacznie więcej za
    prąd niż dotychczas. Do tego jeśli Chiny wyhamują z inwestycjami to jest
    szansa że będą tańsze.

    Lukasz

  • 13. Data: 2022-11-15 12:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Kupujesz po cenach urzędowych a sprzedajesz po rynkowych.
    > Lepiej niż po staremu ;)

    Z miesiaca na miesiac ta cena spadła o 30%.
    Ale najgorsze jest to ze dazy to do tego zeby odkupowany prąd był tym
    tanszy im mniej go potrzeba. A bedzie sie to działo wtedy kiedy bedzie
    sie go najwiecej produkować. Cena bedzie ustalana na biezaco i wyjdzie
    ze akurat wtedy kiedy produkujesz najwiecej, płaca najmniej.
    Gdybam sobie, wcale tak nie musi byc, ale niestety obecnie jest to
    trudne do przewidzenia i przekalkulowania ze wzgledu na brak danych.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 14. Data: 2022-11-15 12:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek k...@a...com ...

    > Ponoć w kryzysie ludzie najpierw zaczynają ograniczać zakupy dóbr
    > luksusowych, a więc stanieje biżuteria, jachty ;-) itp. a podrożeje
    > chleb, paliwo, energia.

    A syndrom czerwonej szminki?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 15. Data: 2022-11-15 14:07:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2022 o 07:23 ddddddddddddd <d...@f...pl> pisze:

> [...]
    > europie właśnie się obudzili i w większości płacą znacznie więcej za
    > prąd niż dotychczas. Do tego jeśli Chiny wyhamują z inwestycjami to jest

    Też uważam, że zaraz popyt na PV na świecie (a przynajmniej w EU) wzrośnie
    - tyle tylko, że wg mnie wtedy też cena na panele wzrośnie bo podaż się
    nie zwiększy w takim samym zakresie jak popyt.

    TG

  • 16. Data: 2022-11-15 20:12:47
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 15.11.2022 13:07, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > wzrośnie - tyle tylko, że wg mnie wtedy też cena na panele wzrośnie bo
    > podaż się nie zwiększy w takim samym zakresie jak popyt.

    pytanie czy teraz nie jest właśnie szczyt i w przyszłym roku
    zapotrzebowanie nie spadnie. W takim UK na przykład ludzie się właśnie
    budzą, bo zaczynają podwyższać im direct debity ( a niewielu potrafi
    liczyć, 90% twierdzi że za prąd płaciło np. 100 funtów, bo tyle dostawca
    ściągał z ich banku - mi ściągał 130, gdy już przed październikowymi
    podwyżkami excel pokazywał średnioroczne zużycie ponad ?200, więc
    rachunek z tego miesiąca na >?280 (po odliczeniu rządowej dopłaty ?60)
    wcale mnie nie zaskoczył).
    Przez to, kto ma jakieś oszczędności to na szybko je pakuje w solary. W
    przyszłym roku cena prądu zbliży się do ceny masła ( ;) ) i ludzie się
    przez rok przyzwyczają do bieżących cen, więc pewnie sporo mniej osób
    wtedy zainwestuje.
    Do mnie np. instalatorzy nie oddzwonili i odpuściłem temat, choć jak
    zobaczyłem gdzieś na forum, że ludzie za <5kWp z baterią płacą >?15k, to
    mi się odechciało ;)

    Lukasz

  • 17. Data: 2022-11-16 11:21:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.11.2022 o 19:41, Jacek pisze:
    > Chodzą pogłoski, że fotowoltaika ma potanieć. Czy jest zatem sens
    > budować taką instalację jeszcze w 2022, czy poczekać do 2023?
    > Jacek
    budować czy kupować? Bo przy kupnie jesteś bardzo zależny od trendów,
    wiatrów... i wielu czynników trudnych do przewidzenia. jeśli budować
    samemu, to moim zdaniem im szybciej tym lepiej. jaka różnica? bo budować
    możesz z używek, tak jak sam chcesz. W mojej okolicy można kupić 100W
    panel za 150zł (zaookrąglam dla łatwiejszej matematyki). Dziennie latem
    powinien "oddać" 1kwh, w cenie ok 75groszy (dla firm dużo wiecej) Więc
    zarobi na siebie w 2 lata. o ile umiesz ten prąd wykorzystać, a nie
    inwestujesz w kosztowną elektronikę, umożliwiającą sprzedawanie energii.

    ToMasz

  • 18. Data: 2022-11-16 17:35:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Nov 2022 19:41:48 +0100, Jacek

    > Chodzą pogłoski, że fotowoltaika ma potanieć.

    Myślałem że taniej będzie po kwietniu '22. Dupa, ani taniej ani więcej
    sprzętu nie ma. W 2021 były praktycznie co tydzień jakieś przeceny sprzętu,
    do tego stopnia że kWp modułów wychodził 1100 zł, teraz taniej tylko jak
    się kontener bierze a i tak cena ponad 1500 zł/kWp. Normalnie to w
    okolicach 1700 zł. Wychodzi na to, że zachód wciąga.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2022-11-16 19:16:31
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 15/11/2022 19:12, ddddddddddddd wrote:
> [...]

    zmieniam zdanie, nie stanieja. ii na p.m.s wrzucil linka do artykulu
    ktory mowi o tym, ze Francja wymusi solary na parkingach. To pewnie
    dopiero poczatek zielonej rewolucji, wiec taniej nie bedzie.

    Lukasz

  • 20. Data: 2022-11-16 19:25:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2022 o 19:16 ddddddddddd <d...@d...pl> pisze:

    > To pewnie dopiero poczatek zielonej rewolucji

    Ano, sam się przymierzam i chyba dołożę po Nowym Roku jeszcze kilka kW w
    PV.

    TG