    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fuszerki i kapitalizm
    Date: Fri, 2 Mar 2012 21:02:21 +0100

    quent wrote:

    > A co to za wyjątkowe czasy nastały?
    > Nigdy nie było czystego ustroju.
    > Zawsze gdzieś tam dominował jakiś jeden, który nadawał ton.
    > W RFN w latach 70tych było bardzo dużo kapitalizmu i wolności
    > gospodarczej. Dziś w europie i USA mamy socjalizm i korporacjonizm.
    > Kapitalizmu niet. Nie przy tak rozbuchanej biurokracji, to niemożliwe
    > wręcz.

    Popatrz jak działają wielkie korporacje, tam panują układy rodem z
    socjalizmu. Ponadto wielki kapitał ma wielkiie pieniądze i moż ełatwo
    korumpować władzę zapewniajać sobie ochronę przed prawami wolnego rynku.

    > Jak zablokują skoro jest wolny?
    > Przypominam, że działać trzeba zgodnie z prawem.
    > Jeśli masz na myśli oligopole np. to wlaśnie na wolnym rynku pokusa
    > wyrwania się z "układu" jest o wiele większa niż np. obecnie.

    > Mały piekarz może się zatrudnić u większego jeśli akurat nie wyobraża
    > sobie innej roboty.
    > Rynek reguluje się sam.
    > To naiwni socjaliści uważają, że ludzki umysł potrafi regulować rynek.
    > Bo cwani socjaliści robią to co robią z zupełnie innch pubudek.

    no ale gdzie masz wolny rynek skoro został jeden wielki piekarz, który teraz
    dyktuje ceny i nie dopuści żadnego małego podmiotu na rynek, bo wykończy go
    dumpingiem cenowym?

    Ja nie twierdze że system nakazowo rozdzielczy jest lepszy tylko wskazuję że
    tzw czysty rynek nie jest idealny.

    Czysty uczciwy wolny rynek jest niemożliwy z tych samych powodów dla których
    niemożliwy jest komunizm. Ludzie są skurwysynami z natury. (przepraszam za
    ostre wyrażenie)