    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fuszerki i kapitalizm
    Date: Sun, 4 Mar 2012 17:30:23 +0100

    quent wrote:

    > Można by było sprzedawać co się chce. O co w ogóle chodzi?
    >
    > Klient decyduje co kupi!
    > Czy np. cement sprzedawany w szarych workach bez jakiegokolwiek opisu
    > a może taki, który na worku miałby np. znak firmy certyfikującej,
    > sprawdzającej, czy robiącej cokolwiek podobnego.
    >
    > W którym momencie jest jakaś niejasność??
    >
    > Czy Ty sądzisz, że jeśli rząd nie będzie zajmował się badaniem
    > przydatności do użycia to już *nikt* się tym nie zajmie???
    >
    > Np. takie "ceneo.pl" (i co gorsza - mase innych podobnych!) nie są
    > rządowe, powstały bo klient miał taką potrzebę.

    Dobry przykład...

    znajdź mi uczciwy magazyn czy to papierowy czy interentowy który dokonuje
    rzetelnego porównania jakości różnych produktów. Obawiam sie, że takowych
    brak.

    Brak bo firma musi zarabiać a jak ma zarabiać to musi miec reklamy, no i ci
    co sie reklamują nie chcą aby ich produkty okazały sie gorsze od innych.
    Istniejąc niby to konsumenckie magazyny produkują testy na zamówienie
    których rzetelność jest zerowa.

    Wiele wskazuje ze porównywarki cen też nie do końca grają uczciwie... a
    będzie gorzej bo właściciele tych serwisów chca zacząć zarabiac a zarabiać
    mogą tylko na reklamach.

    > Dlaczego rząd nie zajmie się tworzeniem porównywarki cen?
    dlatego.

    > Państwo wszystkim czym się zajmuje, zajmuje się statystycznie gorzej,
    > niż gdyby zajmował się tym podmiot prywatny robiąc to dla zysku.

    Podmiot prywatny zrobi wszystko dla zysku, czego przykładów mamy
    poddostatkiem.