  • 61. Data: 2012-03-06 11:18:59
    Temat: Re: Fuszerki i kapitalizm
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Odszkodowanie z definicji pełni funkcję kompensacyjną, więc nie możesz się
    > na nim wzbogacić.

    To wiemy właśnie. Ja od kilku minut.
    Chodzi o to, że to jest złe ;-)

  • 62. Data: 2012-03-06 11:48:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 marca 2012, 12:18:59 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > To wiemy właśnie. Ja od kilku minut.
    > Chodzi o to, że to jest złe ;-)

    Czemu zle? Trzebaby zmienic definicje odszkodowania jezeli ono mialoby pelnic rowniez
    funkcje zadoscuczynienia. Bo chyba zapominasz, ze to drugie tez istnieje:)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 63. Data: 2012-03-06 11:54:42
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Czemu zle? Trzebaby zmienic definicje odszkodowania jezeli ono mialoby
    > pelnic rowniez funkcje zadoscuczynienia. Bo chyba zapominasz, ze to
    > drugie tez istnieje:)

    To drugie może być zasądzone tylko jeśli ucierpiało zdrowie/ciało
    poszkodowanego.
    Ale w ogóle nie o to mi chodzi.
    Dla mnie zły jest w ogóle fakt, że państwo wkracza tak mocno w osobiste
    finanse.
    Podatki należne państwu nie powinny zależeć od ilości zarabianych pieniędzy.
    Ale to materiał na zupełnie inną dyskusję.

  • 64. Data: 2012-03-06 12:01:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 marca 2012, 12:54:42 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > To drugie może być zasądzone tylko jeśli ucierpiało zdrowie/ciało
    > poszkodowanego.

    W tym zdrowie psychiczne! A przeciez mozna miec wielkie slady na psychice do konca
    zycia z powodu jakichs drobnostek, co udowadnia sie codziennie w sadach w USA :-)

> [...]
    > Podatki należne państwu nie powinny zależeć od ilości zarabianych pieniędzy.
    > Ale to materiał na zupełnie inną dyskusję.

    Korwinista! I dobrze, bo ja tez z tej strony :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 65. Data: 2012-03-06 12:16:22
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Co więcej... uważam, że wolność gospodarcza przysporzy klientów raczej
    > "Almie" niż "Biedzie".

    to popatrz na statystyki i sam zobaczysz, jak bardzo jesteś idealistyczny...

    pozdrawiam
    s_13

  • 66. Data: 2012-03-06 12:20:04
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > to popatrz na statystyki i sam zobaczysz, jak bardzo jesteś
    > idealistyczny...

    Jakie statystyki?

  • 67. Data: 2012-03-06 12:20:09
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Ale rozumiesz, że 'wolny rynek' to konsumenci, którzy własnie w ten sposób
    > głosują?
    > Że jeśli ktoś kupuje taniej GMO, to znaczy, że właśnie tak chce?

    ja zaryzykuję stwierdzenie, że lud jest głupi i sam nie wie co jest dla
    niego dobre, ba... nawet nie wie czego chce, o czym świadczy powyższy
    paradoks...
    zapytaj, czy ludzie chcą szkodliwych, rakotwórczych konserwantów czy też
    słodzików w żywności, większość powie, że nie... ale ta sama większość
    będzie to żarła, bo jest trochę tańsze niż równie dostępne zdrowsze, ale
    droższe...
    i będzie dawać to swoim dzieciom, mnie i tobie, jako klientowi w
    restauracji, sklepie, a ty i ja nie będziemy nawet o tym wiedzieć, bo wolny
    rynek jest...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 68. Data: 2012-03-06 12:22:08
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > To wiemy właśnie. Ja od kilku minut.
    > Chodzi o to, że to jest złe ;-)

    a dlaczego... wogóle nie powinno być odszkodowań, przecież wolny rynek
    jest... możesz sam wybierać i decydować, że źle wybrałeś miej pretensje
    tylko do siebie... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 69. Data: 2012-03-06 12:25:33
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Korwinista! I dobrze, bo ja tez z tej strony :)

    Szkoda ze w PL tylko JKM jest tak wyrazistą postacią mówiącą o tych
    sprawach.
    Gdzieś tam daleko takie poglądy to nic wielkiego, ot - normalka.
    :-)

    Pozdr.

  • 70. Data: 2012-03-06 12:26:45
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > a dlaczego... wogóle nie powinno być odszkodowań, przecież wolny rynek
    > jest... możesz sam wybierać i decydować, że źle wybrałeś miej pretensje
    > tylko do siebie... :-)

    No teraz to dopiero...
    totalne nieporozumienie
    Zaraz powiesz jeszcze, że skoro jest wr to można zabijać