  • 81. Data: 2012-03-06 17:54:21
    Temat: Re: Fuszerki i kapitalizm
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-03-06 15:57, rrr pisze:
    > Ale miałeś powiedzieć co to jest wolny rynek i jak go wprowadzić.

    Głosuj na partie wolnorynkowe.
    Załóż partię wolnorynkową i startuj w wyborach.
    Zbierz grupę oddanych ludzi, zrób zamach stanu i wprowadź go siłą ;-)

    > Ustawa Wilczka, rzeczywiście najlepsza jaką mieliśmy do tej pory
    > absolutnie nie była doskonała, nie wprowadzała WR a jedynie dawała spore
    > możliwości. Jednakże twierdzenie, że to był WR jest dużym nadużyciem.

    Było tylko kilka licencji, na broń, leki i coś tam jeszcze.
    Było baaardzo dużo wolności gosp.
    Ja się będę cieszył z każdej zmiany idącej w tym kierunku.
    Im więcej wolności gosp. tym lepiej.

    www.elipsa.info

  • 82. Data: 2012-03-06 19:18:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Kupujesz niekiedy warzywa? Powiedz, kto jest ministrem aprowizacji i
    > kto je normuje?

    I w sumie to nie wiem co kupuje...

    całkiem dobrze mogę dostawać jabłka spod kombinatu.

    Lepiej o rynku zrywności nie mów bo to jest sodoma i gomora.

    Niestety ludzie z natury sa nieuczciwi a dla chwilowego nawet zysku są
    skłonni popełnić każde kurewstwo.

    Dlatego też ani komunizm ani socjalizm ani prawdziwy wolny rynek nei mają
    szansy działać bo każd z nich potrzebował by porządnych uczestników.

  • 83. Data: 2012-03-06 19:20:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Tu jest widzę sedno.
    > Czy Ty kupiłbyś kota w worku?
    > A może kupiłbyś od konkurencji, ktora opisuje co jest w środku?

    a jaką miałbyś gwarancję że to co tam jest napsiane jest cała prawdą.

    popatrz jak potrafią mataczyć firmy co do tego co sprzedają.

    mimo wolnego rynku mimo regulacji od 10 lat łądowano sól przemysłową do
    żarcia, dal zysku panie dziejaszku, dal zysku.

  • 84. Data: 2012-03-06 19:21:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > No i? To chyba moja sprawa co kupuję? Przecież to nei problem zapytać
    > sprzedawcy.
    > Problem jaki jest teraz to ten, że sprzedawca może bezkarnie kłamać.
    > W proponowanym rozwiązaniu już nei może, a konkurencja nie śpi i sama
    > by lewe produkty ścigała.

    albo by sie dogadała i podzieliła rynek miedzy siebie sztucznie utrzymując
    wysokei ceny i solidarnie robiac konsumentów w h.....

  • 85. Data: 2012-03-06 19:22:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

> [...]
    > ludzie kupić a nie to co akurat za pomocą odpowiedniego lobbingu uda
    > się *z pomocą państwa* ludziom wcisnąć na siłę!
    > Korporacje bardzo łatwo przekupują rządy (dzieje się to co i rusz) aby
    > wprowadzić odpowiednie prawo pozwalające na zdławienie niewygodnej
    > konkurencji...
    >
    > Zdajesz sobie sprawę, że wg badań statystycznych ok 70% naszego
    > społeczeństwa *nie chce* gmo a przecież jeśli korporację przekupią
    > odpowiedniego ministra to i tak dopną swego. Spreparuje się
    > odpowiednie przepisy, które pomogą skutecznie wyeliminować rolników

    to teraz zrób takei przepisy które nie pozwolą firmie skorumpować pańśtwa...
    :)

    własnie wymyśliłeś kolejną utopię jak już wiele było.

  • 86. Data: 2012-03-06 19:25:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Dobrze będzie radził sobie na rynku ten kto najlepiej będzie spełniał
    > wymagania klientów.
    > Klient decyduje.
    > Należałoby jednak patrzeć na sprawę nie przez pryzmat obecnego
    > systemu, w którym każdy jest dojony przez państwo jak mleczna krowa
    > tylko przez pryzmat życia w wolności gospodarczej w której pracowity
    > nie żyje bynajmniej w biedzie, więc stać by go było na zakup czegoś
    > lepszego do jedzenia.

    ale pitolisz... Utopisto. Byle jakie zarobki to też efekt wolnego rynku.

    > Prawo powinno traktować wszystkich równo więc jeśli ktoś spala śmieci
    > w swoim piecu narażając na utratę zdrowia sąsiada to sprawa trafia do
    > sądu. Sądy działają sprawnie, w Twojej sprawie występuje choćby byle
    > student prawa, który nie kosztuje majątek ale może być adwokatem.

    a przeciwko niemu stanie spółka adwokacka która przed sądem wyrucha tego
    studenta bez mydła.

    zobacz co sie dzieje w USA, jak nei masz forsy to nawet jak jesteś niewinny
    jak łza możesz trafisz do pierdla.

  • 87. Data: 2012-03-06 19:27:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Ale rozumiesz, że 'wolny rynek' to konsumenci, którzy własnie w ten
    > sposób głosują?
    > Że jeśli ktoś kupuje taniej GMO, to znaczy, że właśnie tak chce?
    >
    > I może zauważysz, że to, iż mamy biedadronki wcale nie oznacza, że
    > Alma oraz Piotr I Paweł znikają z rynku, bo przecież można kupić
    > tanie gówno.

    W tym problem że Alma i Piotr i Paweł wcale nie sprzedają wielokrotnie
    lepszych produktów, jedyne co to mają znacznie wyższe marże.

  • 88. Data: 2012-03-06 19:35:10
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    wiadomości news:c1.01.3V2FLD$0z7@mike.oldfield.org.pl...
    > Dnia Tue, 6 Mar 2012 09:55:13 +0100, quent napisał(a):
    >

    > Przede wszystkim - mamy w prawie debilny zapis, że odszkodowanie nie może
    > sprawić wzbogacenia. Durnota. Odszkodowanie powinno byc korzyścią dla
    > skarżącego, to motywacja, żeby ludziom opłacało się bić o swoje.
    >
    > --
    > ___________ (R)
    > /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    > ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    > _______/ /_ GG: 3524356
    > ___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/

    Adamie moim zdaniem to nie jest debilby zapis - tylko celowy bo praktycznie
    uniemozliwia szerzej ludziom rzadanie odszkodowan od adwokatow, lekarzy
    urzedasow....oczywiscie ze sa tutaj wyjatki , ale inaczej to byloby regula.
    Jest panstwo prawa teraz w naszej bananowej republice i sie okazuje ze
    przeciwko Klusce (temu od optimusa) dzialaly same krasnoludki....zaden
    urzedas po dupie nie dostal. W normalnym panstwie nie do pomyslenia

  • 89. Data: 2012-03-06 19:39:40
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > mimo wolnego rynku mimo regulacji od 10 lat łądowano sól przemysłową do
    > żarcia, dal zysku panie dziejaszku, dal zysku.

    cytując klasyka: "naród dobry, tylko ludzie chuje..."
    przecież są dosyć ostre wymagania, jakiś HACCP, jakieś tam ISO i inne, kupa
    ludzi zajmuje się kontrolą i takie kwiatki... ich też, a może przede
    wszystkim, przydałoby się za dupę wziąć...

    pozdrawiam
    s_13

  • 90. Data: 2012-03-06 19:44:50
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    teraz też może, a jakoś tego nie robi, w myśl zasady, kto jest bez winy,
    niech pierwszy rzuci kamieniem...

    pozdrawiam
    s_13