    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Garaż pod domem - jakie przeciwwskazania?
    Date: Tue, 23 Jun 2009 12:14:31 +0200

    > Witam!
    >
    > Na razie tylko teoretyzuję na temat przyszłego domu,
    > pewnie minie jeszcze kilka lat zanim zacznę budować
    > ale póki co wiedzę już zdobywam na zaś ;)
    >
    > Oglądałem wiele projektów domów i w większości
    > widzę usilne próby upchnięcia w jakiś sposób garażu,
    > a to pod wspólnym dachem razem z domem,
    > czy też z boku ale odizolowane od części
    > mieszkalnej i wszystko to wydaje mi się jakoś tak
    > na siłę. Zastanawiam się nad umieszczeniem garażu
    > pod budynkiem, z zalet widzę w tym oszczędność
    > miejsca, dodatkowy bufor cieplny między gruntem
> [...]

    Nie jestem zagłębiony w temacie, zasłyszałem jedynie od znajomego, ale
    'lada dzień' ma wejść lub już obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra
    Infrastruktury o warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać budynki.
    A w nim zakazano budowania parkingów i garaży poniżej poziomu gruntu,
    podobno ze względu na LPG, nie wiem czy dotyczy to tylko domów
    wielorodzinnych czy wszystkich, ale wybadaj temat, bo może się okazać,
    że 'prawo' zabroni Ci postawiania garażu w piwnicy.