    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 27 Aug 2020 09:01:06 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Gdzie kupić drewno? Drewno, nie g....
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 27 sierpnia 2020 03:43:24 UTC-5 użytkownik
    m...@s...com napisał:
> [...]
    >
    > [ciach]
    >
    > Zdaję sobie sprawę z rozdźwięku między hobbystami z youtuba a szarą
    > rzeczywistością, zresztą ci ludzie których oglądam większość rzeczy
    > robią z drewna iglastego, szlachetniejsze gatunki mają w niewielkich
    > ilościach i nie wykorzystują ich do byle czego. Chodziło mi o to czy
    > są u nas miejsca gdzie ktoś kto chce podłubać może pójść i kupić sobie
    > kawałek drewna, niekoniecznie szlachetnego, ale w przyzwoitej jakości,
    > bez przerzucania kilkudziesięciu listew wyglądających jak korkociągi
    > żeby znaleźć dwie proste (przerabiane osobiście :P)

    Znajdziesz. Ale jak pisalem trzeba sie wybrac do tartaku.
    Chyba ze chcesz klejonke. To blat w markecie kupisz. Moze jakies obrzynki sie trafia
    i nieokrutnie drogo bedzie.
    Lepszy tartak. Ale trzeba pojezdzic, popytac.

    piecu relatywnie latwo i niedrogo mozna kupic. Tyle ze juz polupane.
    > [ciach]
    >
    > Hej, nigdzie nie napisałem, że chcę za darmo :P
    > Jak wyżej, ciekaw jestem czy są miejsca gdzie dłubaczek - hobbysta
    > może się zaopatrzyć w parę kawałków drewna bez bycia ofukanym że
    > przeszkadza w dużych zleceniach :)
    > W UK jest przynajmniej jeden sklep ze ścinkami drewna...

    Tartak. Nie wiem czemu unikasz tego rozwiazania. Kupisz 10-20 desek, zaladujesz w
    kombiaka i tyle.

    Jak chcesz mniej to albo zawolaj do kogos prywatnie na forum stolarskim albo kupuj
    klejonke. Albo idz na budowe i szalunkowe deski wez. Ale one maja gwozdzie i zaprawe.
    Nie polecam ich pchac w maszyne. Szkoda nozy.

    > A u nas nie dość że droga, to jeszcze jak postoi chwilę robi się z
    > niej śmigło :/

    Robilem ze skejki. Jest zazwyczaj ok. Kupowalem w sklejki.pl.
    Cena znosna, suche, proste, mozna wybierac w klasach jakosci.
    Nawet chyba potna jak sie zaplaci.
    Moge polecic.

    > [ciach]
    (jakis dąb, buk, czeresnia, orzech) albo sami oklejaja. To sie tyczy masy projektow
    ktorymi sie nikt na jutubie nie chwali.

    > Może się i nie chwalą, ale widać że robią, przyzwoita sklejka to fajny
    > materiał.

    > Właśnie dlatego zacząłem ten wątek :)

    > ...i najlepiej jeszcze podsuszyć to co się kupi u siebie. Aż tak
    > wielkich projektów nie miałem na myśli, bardziej właśnie chodziło o
    > ilości hobbystyczne...

    Inaczej sie nie da.
    Nie napisales ile tych desek chcesz.
    Zeby gupi stolik kawowy zrobic trzeba 1-2 deski.
    Zeby zrobic szafke pod telewizor 2-4.
    To jak nie chcesz "az" tyle to kup klejonke sosnowa w kastoramie.

    Ja i tak polecam tartak. Kup 0.5 m3, zrob co tam masz w planie a reszta niech schnie.
    Zrobisz kolejne rzeczy.

    moga byc nieco zmierzli jak przyjdziesz i powiesz ze chesz 10 desek sosny albo dwie
    debu.

    > ...i takie miejsca, w których nie będą prychać :)

    Trza jezdzic i pogadac. Wpisz se w google tartak, obczaj na streetview jak wyglada,
    wsiadaj w auto i jezdzij.

    > [ciach]

    > Czyli morze konsumentów którym jest wszystko jedno i garstka tych
    > którym nie jest :)

    Tak jest wszedzie. Drewno to material a nie bożek do modlenia sie.
    Nawet fanboje apple co sie modla do tych swoich maczkow po 5-8-10latach wywalaja je
    na smietnik i kupuja nowe bo do starego juz sie modlic nie daje.
    A do drewna by sie ktos mial masowo modlic?

    Ale jak chesz to zmienic to buduj. Im wiecej, im lepsze, im trwalsze, im
    pozyteczniejsze tym lepiej.

    tam zrobil ale to takie pitolenie jak wodnika szuwarka.

    > Albo hobbyści dla siebie, ale oni nie potrzebują całej stodoły :P

    Hobbysta jak juz to przypadkiem znajdzie ciekawa deske. I raczej nie bedzie to z
    rozbiorki a z lezaka na strychu. Nie dawaj sobie wmawiac fantastyki.
    Nawet w usa na forach i reditach ludzie sie nie chwala masowo tym co rozebrali tylko
    raczej tym co lezalo latami i dostali za darmo albo za niewielka kase.

    Albo kupili na wyprzedazy garazowej od takiego co kupil i potem nie zuzyl bo mu
    przeszla chec.

    sam bys sprobowal to sie okaze ze sie trzeba natyrac zeby taka stodole rozebrac i sie
    nie tylko robia koszty ale i mozna wtopic bo nie kazda stodola ktora ktos sie che
    pozbyc jest zdrowa. Wiesz, trend jest raczej odwrotny, jak ktos sie czegos pozbywa to
    albo jest to zaniedbane albo juz w takim stanie ze nie ma co wybierac.

    > Norma.

    debu. Caly framing czy podlogi to albo miekkie klocki albo sklejka/osb.

    > Taka kultura, zresztą w samych materiałach nie ma nic złego. Drewno
    > jest kłopotliwe, a tu masz coś co przynajmniej w założeniu jest
    > stabilne, jednorodne i powtarzalne. Ciekawa jest ta różnica w
    > traktowaniu sklejki, u nas, mam wrażenie, jest ona traktowana jak
    > materiał szlachetny, a tam jako tani budowlany.

    Sklejek jest multum i sa i takie i takie. U nich budownictwo jest skoncentrowane na
    sosnowych/swierkowych klockach, sklejce, osb i folii.

    U nas sklejki tez sa fajne, debowe ale i brzozowe, swierkowe.

    Ja robilem duzo ze sklejki bo jest stabilna i wytrzymala we wszystkich kierunkach.

    I do sedna:
    Miedzy wierszami wyczytalem ze nie podoba ci sie kupowanie w markecie bo kiepska
    jakosc i wysoka cena (moge sie z tym zgodzic pod pewnymi zastrzezeniami) a do tartaka
    nie chcesz jechac bo cie przeraza swoim jestestwem.

    Chcialbys takie miejsce jak market, gdzie sobie pojdziesz, obejrzysz, pofilozofujesz,
    znajdziesz dobrej jakosci surowiec i zaplacisz te okolice 1000PLN za m3 (ale kupisz
    pol deski).

    NIE MA TAKIEGO MIEJSCA. Ani w Polsce ani w USA. W tym UK jak jest to sadze ze cena
    jest wyzsza niz marketowa. Ale jak dasz linke czy foty to jestem sklonny zmienic
    zdanie.

    Wiec jak powaznie myslisz o dlubaniu, jedz do trataka, potem do drugiego i trzeciego
    i z wiedza ile surowiec kosztuje bedziesz w stanie szefowi tartaku powiedziec:
    Tu mam stowe, tam stoi auto, chce trzy deski.
    I on ci te trzy deski sprzeda.
    A jak nie to jedz do nastepnego. Ot cala filozofia.