    From: M <M...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Gładź gipsowa- jak sprawdzić czy równo?
    Date: Wed, 05 May 2010 23:06:25 +0200

    Marcin Wajnert pisze:

    > Czytałeś to co jest tam napisane ??

    A przeczytałeś, co napisałem. Świecisz halogenem i widzisz miejsca,
    które możesz sprawdzić.

    > Tam jest m.in. takie coś że "Ocena powierzchni tynku w świetle smugowym
    > (sztucznym świetle padającym pod ostrym kątem albo świetle słonecznym) nie
    > jest miarodajna"

    A napisałem gdzieś o ostrym kącie? Napisałem o halogenie (dobrym
    oświetleniu). Przechodzisz z halogenem przy ścianie i jak widzisz coś
    nie tak, to możesz sprawdzić nierówności. Prawda jest też taka, że te
    milimetry z norm mają się nijak do tego, że to MA WYGLĄDAĆ - a to, czy
    jest równe, czy nie ma drugorzędne znaczenie.

    > ja podpowiem że wg PN-70/B-10100 gładzie gipsowe maja odpowiadać wymaganiom
    > stawianym tynkom IV kat. - mają dopuszczalne odchylenia powierzchni od
    > płaszczyzny i odchylenia krawędzi od linii prostej "2mm i w liczbie nie
    > większej niż 2 na długości łaty kontrolnej"

    Analogiczne do tekstu cytowanego przeze mnie (tylko tam była kat. III i
    były większe odchylenia). Nie wiem też, dlaczego piszesz o gipsie - nie
    każda gładź jest gipsowa.

    A podany w wątku sposób z prawdziwym oświetleniem (tym, które będzie
    docelowo) jest dobry - niestety mało praktyczny, bo mało kto ma takie
    oświetlenie w budowanym domu na etapie gładzi.

    M.