    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Gładź gipsowa- jak sprawdzić czy równo?
    Date: Fri, 7 May 2010 00:12:50 -0700 (PDT)

    On 6 Maj, 20:15, Rentier <f...@g...com> wrote:

    > Powiem tak:
    > Mieszkałem w chacie z klasycznymi tynkami- narożniki sinusoida, odchyłki w dowolnym
    kierunku do 4
    > cm; chropowate toto było, że gdyby nie z 8 warstw farby ( z 40 lat) można było
    sobie swetry pozaciągać.
    > Dlatego zdecydowałem się na gładzie.Gdzie-niegdzie z powodu kosmicznych krzywizn
    wsadziłem płyty GK.
    > Skoro nastał czas na ściany i proste i gładkie,wolałbym ściany proste,równe a nie o
    kształtach Igi
    > Wyrwał, mimo,że gładkość ścian w dotyku oszałamia...

    Samodzielnie sobie sciany prostuje podczas remontu. Dom ma 110lat to i
    sciany nie sa proste.
    I napisze ci jedno:
    Jak sie czlowiek przylozy to tynkiem z tytki mozna osiagnac naprawde
    dobra gladkosc (o prostosci nie wspominam). Na ten prosty dosyc gladki
    tynk klade cieniutko gips. Po to zeby w przypadku potrzeby zdrapywania
    farby latwiej schodzilo. I zalete mam taka ze sciany sa proste,
    gladkie i dzieci ich nie sa w stanie zniszczyc. O przestawianych
    meblach nie wspominam.

    A narozniki?
    Są dwie metody:
    -Zrobic nie z tynku a betonowe, ladnie do listwy. Wyjdą proste i
    twarde, nie do obicia. Jak beton lekko zlapie zatrzeć, zdjąć listwe i
    zaokraglic.
    -Druga metoda to nakleic ladna drewniana framuge. Hamerykance tak
    maja, irlandczycy tez.

    Te listwy metalowe na narozniki sa moim zdaniem troche kiepskie w
    przypadku kiedy sie jednak solidnie stuknie. Wtedy caly naroznik ma
    szanse spasc a jesli nawet nie to bedzie widac blache.

    Z gipsem w dowolnej postaci juz tak milo nie ma. Stuk i dziura.
    A plyty GK niby fajne ale:
    -Montujac je tracimy te 5-10cm per sciana.
    -Czasem wieje z gniazdek
    -Nigdy nie wiadomo co sie pod tymi plytami dzieje (mrowki, pajaki,
    wilgoc)...

    --
    Lukasz Sczygiel