eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieGłupie (obawiam się) pytania o piec, kominek, komin i czyszczenie › Re: Głupie (obawiam się) pytania o piec, kominek, komin i czyszczenie
    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Głupie (obawiam się) pytania o piec, kominek, komin i czyszczenie
    Date: Sun, 19 Sep 2010 09:17:11 -0700 (PDT)

    > Jak rozwiązuje się w praktyce wybieranie sadzy z komina za piecem na
    > ekogroszek i kominka?
    > albo w
    > pomieszczeniu za ścianą robi dojście.

    tak właśnie jest najpraktyczniej... choć to zależy, co jest za tą
    ścianą :-)
    ja mam po drugiej stronie komina, akurat wiatrołap, więc mi pasuje
    bardzo
    dobry dostęp do wyczystki, to ważne nie tylko do wybierania sadzy,
    dobrze, jeśli da się tam wsadzić lusterko i zobaczyć komin od środka

    > Do pieca na ekogroszek chciałbym kupić (na razie bezskutecznie - nikt
    > nie chce sprzedać) wkład ceramiczny.

    a w czym jest problem? kupujesz schiedel rondo plus (drożej) lub ibf
    universal (tanio) i jest dobrze :-)

    > I on ma wyczystkę min. 40cm nad
    > podłogą - i nad miską do odpływu skroplin. Jak sadza opadnie poniżej
    > "niby-trójnika" wyczystki i do tej michy na kondensat to jak ją
    > wybrać??? Rękami, garścią?

    40 cm to akurat tyle, żeby wsadzić rękę do samego dna i żeby sadza nie
    wysypała sie podczas otwierania drzwiczek wyczystki, a wybiera się
    właśnie ręką, mój kominiarz robi to w białych rękawiczkach :-)

    > PS kanał dymny kominka na parterze - jeśli jest piwnica - może być
    > przeciągnięty do samego dołu/połowy (jak wygodniej) piwnicy? Koszt
    > większy ale chyba łatwiej jakoś w piwnicy czyścić niż w salonie?

    no łatwiej i czyściej w domu...
    dodatkowo warto kupić dobre przyłączę pieca do komina, tzn. z
    odkręcana klapką pośrodku, żeby samą rurkę też wyczyścić czasem, no i
    wejście do komina robić nie prostopadle, tylko 45 stopni

    pozdrawiam
    s_13