eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieGłupie (obawiam się) pytania o piec, kominek, komin i czyszczenie › Re: Głupie (obawiam się) pytania o piec, kominek, komin i czyszczenie
    From: hk <h...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Głupie (obawiam się) pytania o piec, kominek, komin i czyszczenie
    Date: Sun, 19 Sep 2010 23:12:04 +0200

    s_13 pisze:

    > a w czym jest problem? kupujesz schiedel rondo plus (drożej) lub ibf
    > universal (tanio) i jest dobrze :-)

    Tak, ale na kilka maili wysłanych tydzień z okładem temu do okolicznych
    przedstawicieli Prest, Schiedel itp. otrzymałem tylko jedną odpowiedź:
    że Schiedel nie sprzedaje pojedynczych elementów. Tylko cały system z
    pustakami, a ja bym chciał tylko wyczystkę, trójnik, parę rurek i
    izolację - bo mam kupione cegły na komin murowany i szkoda mi teraz
    kupować systemowego (a w zasadzie to dwóch, bo i kominek - i to drogich
    bo jeszcze kanały wentylacyjne). A przed zimą tylko piwnicę chcę
    postawić - to po co reszta ma leżeć...

    > no łatwiej i czyściej w domu...
    > dodatkowo warto kupić dobre przyłączę pieca do komina, tzn. z
    > odkręcana klapką pośrodku, żeby samą rurkę też wyczyścić czasem, no i
    > wejście do komina robić nie prostopadle, tylko 45 stopni

    Hmm, takie 45 stopni dawane do pieca odsuniętego pół metra od ściany to
    prawie pół metra wyżej trójnik... I łatwiej chyba się wstrzelić jak się
    najpierw muruje komin a dopiero później szuka kotła. Jakby dać 45-st
    trójnik na 160cm wysoko, to regulując odległością od ściany i wysokością
    postumentu pod kocioł przy elastycznej rurze piec-komin można sobie
    trochę poszerzyć pole manewru przy wyborze kotła... A może jeszcze wyżej
    się daje ten trójnik i wtedy to już wysokością czopucha wcale się nie
    trzeba przejmować?

    Dzięki za objaśnienie i rozjaśnienie mi pod kopułką :)
    A.