    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Grzanie wody podłogą
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4...@g...com>
    Date: Mon, 24 Jul 2017 22:03:16 +0200

    Pan Adam Sz. napisał:

    > http://allegro.pl/klimatyzator-scienny-split-kaisai-
    eco-3-5-kw-i6893581391.html

    > Kilka razy tańsza? :)

    No, jeśli porównać z najtańszym z Allegro, to dwa razy. Gdy z czymś podobnej
    klasy, to kilka razy.

    > Tańsza ale i mniej skuteczna :-)

    Eksploatacja klimatyzacji polega na schłodzeniu pomieszczenia do wymaganej
    temperatury. Skutek ten sam, kasy mniej.

    > 4,5kW to te klimakonwektory mają dla wody 5-6stC.

    Te miały w djtaszicie bodajże osiem.

    > Woda ze studni w lato może mieć 15stC (ja mam tyle w lato w DZ).

    Ja mam przez cały rok tyle samo, coś koło dziesięciu (dokładnej wartości
    nie pamiętam). To jest regułą w przypadku studni, która ma 40 metrów.
    Tam jest mniej, bo to Olsztyn. Chyba dziewięć.

    > Do chłodzenia - TYLKO KLIMA :-) Wszystko inne to protezy.

    A klimakonwektor to co, jak nie klima? Tyle że przeznaczona do takich
    miejsc, gdzie nieakceptowalne jest wieszanie jakiegoś pudła przy każdym
    oknie. W każdym razie inauguracja tej "protezy" odbyła się w czasie
    upałów, co one były trzy lata temu. Tak koło 35 stopni. Szybko zrobiło
    się 19.

    --
    Jarek