  • Data: 2019-01-02 10:51:55
    Temat: Re: Grzanie wody sloncem.
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 10:01:54 UTC+1 użytkownik Roman Rogóż napisał:
> [...]
    czegos zrobic w sposob typowy. Nie da sie ocieplic zabytkowego budynku od zewnatrz bo
    sie konserwator zabytkow nie zgodzi i trzeba stosowac proteze od srodka. Nie da sie
    na zabytkowym budynku postawic kolektora slonecznego albo panela slonecznego do
    robienia pradu. Jestem w takiej sytuacji. Klimatyzator tez moge sobie wybic z glowy.
    Mam nad soba strych nieuzytkowy. Latem jest tam tak goraco jak w przedpokoju do
    piekla. Warto by czesc ciepla uzyc do grzania wody. Jak sadzicie, czy np. 100 metrow
    rury pex umieszczone na strychu dalo by rade w sposob znaczacy podgrzac wode. Nie
    chodzi mi o zapewnienie wrzatku a raczej o wstepne podgrzanie wody. Rura pex droga
    nie jest. Ceny najtanszych zaczynaja sie w okolicach 1,50 za metr. Jak by dalo rade
    podgrzac przez dzien sto litrow wody o 25 stopni to inwestycja ma szanse zwrocic sie
    przez rok.

    > Tak z ciekawości
    > czemu fabryczne kolektory cieplne maja kolor błyszczący fioletowy, a nie
    > zwyczajnie matowy czarny ?

    powłoka ma być selektywna i tyle - a juz z konkretnego rozwiazania wychodzi jaki to
    jest kolor. Czarny nie oznacza lepszy.

    b.