    From: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Hala produkcyjna - jaki koszt?
    Date: Fri, 6 Nov 2009 11:23:24 +0100

    Użytkownik "The Only One" <t...@r...pcmedia.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhf67v9.68b.theonlyone@serwer.famo.pl...

    > Witam.
    >
    > Rozwazam pobudowanie nowego zakladu do mojej dzialalnosci.
    > Czy jakis budowlaniec moglby orientacyjnie okreslic koszt budowy
    > budynku o mniej wiecej takich parametrach:
    >
    > wymiary: okolo 10x25 metrow.
    > w budynku mala czesc socjalna, reszta jako jedna duza hala.
    > sciany wysokie na ok 4 m
    > dach kryty blacha+podbitka i ocieplenie
    > posadzka taka by wytrzymala kilku-kilkunastotonowe maszyny.
    >
    > Oczywiscie ocieplenie dookola, jakies ogrzewanie CO, instalacja elektr.
    >
    > Zadnych zbednych bajerow.

> [...]

    Ale to i tak za malo danych podales. Jako projektant powiem Ci ze musisz
    podac oferujacemu jaki rodzaj dzialanosci/produkcji w niej bedzie bo w gre
    moga wchodzic kwestie przepisow p.poz czyli np ilosc drzwi, klap przeciw
    dymowych w dachu, jaka liczba zatrudnionych -tutaj kwestie BHP i ewakuacji
    moga byc wazne, poza tym jakie otoczenie hali czy w szczerym polu czy obok
    sa budynki -tutaj tez kwestie ppoz. wchodza w gre ,co stoi w planie
    zagospodarowania czy nie ma w nim jakichs dziwnych zapisow, poza tym jesli
    mowisz o maszynach kilku-kilkunastotonowych to raczej nie posadowisz ich na
    posadzce tylko na osobnych fundamentach-czyli kestia zaprojektowania
    fundamentow pod maszyny czyli np kwestia czy nie beda kolidowaly z
    fundamentami konstrukcji obudowy,obliczen dynamicznych fundamentow, ktore
    moga byc do osobnego projektowania bo projektanci hali moga tego nie umiec
    policzyc, czy nie beda ci potrzebne jakies kanaly technologiczne z
    doprowadzeniem jakichs mediow do maszyn ......itd itp . Sam widzisz ze
    potrzeba wiecej danych na ktore musisz zwrocic uwage.

    pozdrawiam
    Przemek