  • 1. Data: 2009-11-05 20:07:22
    Temat: Hala produkcyjna - jaki koszt?
    Od: The Only One <t...@r...pcmedia.pl>

    Witam.

    Rozwazam pobudowanie nowego zakladu do mojej dzialalnosci.
    Czy jakis budowlaniec moglby orientacyjnie okreslic koszt budowy
    budynku o mniej wiecej takich parametrach:

    wymiary: okolo 10x25 metrow.
    w budynku mala czesc socjalna, reszta jako jedna duza hala.
    sciany wysokie na ok 4 m
    dach kryty blacha+podbitka i ocieplenie
    posadzka taka by wytrzymala kilku-kilkunastotonowe maszyny.

    Oczywiscie ocieplenie dookola, jakies ogrzewanie CO, instalacja elektr.

    Zadnych zbednych bajerow.

    Ile orientacyjnie moze kosztowac postawienie czegos takiego?

    Budowa na zasadzie - zlecam firmie postawienie obiektu i zbytnio sie
    nie interesuje szczegolami (brak czasu).

    Dzieki za odpowiedz:)

  • 2. Data: 2009-11-06 07:07:10
    Temat: Re: Hala produkcyjna - jaki koszt?
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    > posadzka taka by wytrzymala kilku-kilkunastotonowe maszyny.
    >
    > Oczywiscie ocieplenie dookola, jakies ogrzewanie CO, instalacja elektr.

    musisz wyslac zapytanie ofertowe do jednej z firm produkujacych takie hale -
    bardzo komunikatywni ludzie. Niestety nie pamietam mojej wyceny ale i tak u
    mnie roznily sie parametry znacznie.
    przez telefon poda ci rzad wielkosci

  • 3. Data: 2009-11-06 10:23:24
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "The Only One" <t...@r...pcmedia.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhf67v9.68b.theonlyone@serwer.famo.pl...

> [...]
    >
    > Budowa na zasadzie - zlecam firmie postawienie obiektu i zbytnio sie
    > nie interesuje szczegolami (brak czasu).

    Ale to i tak za malo danych podales. Jako projektant powiem Ci ze musisz
    podac oferujacemu jaki rodzaj dzialanosci/produkcji w niej bedzie bo w gre
    moga wchodzic kwestie przepisow p.poz czyli np ilosc drzwi, klap przeciw
    dymowych w dachu, jaka liczba zatrudnionych -tutaj kwestie BHP i ewakuacji
    moga byc wazne, poza tym jakie otoczenie hali czy w szczerym polu czy obok
    sa budynki -tutaj tez kwestie ppoz. wchodza w gre ,co stoi w planie
    zagospodarowania czy nie ma w nim jakichs dziwnych zapisow, poza tym jesli
    mowisz o maszynach kilku-kilkunastotonowych to raczej nie posadowisz ich na
    posadzce tylko na osobnych fundamentach-czyli kestia zaprojektowania
    fundamentow pod maszyny czyli np kwestia czy nie beda kolidowaly z
    fundamentami konstrukcji obudowy,obliczen dynamicznych fundamentow, ktore
    moga byc do osobnego projektowania bo projektanci hali moga tego nie umiec
    policzyc, czy nie beda ci potrzebne jakies kanaly technologiczne z
    doprowadzeniem jakichs mediow do maszyn ......itd itp . Sam widzisz ze
    potrzeba wiecej danych na ktore musisz zwrocic uwage.

    pozdrawiam
    Przemek

  • 4. Data: 2009-11-06 20:23:49
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 5 Lis, 21:07, The Only One <t...@r...pcmedia.pl> wrote:
> [...]
    > sciany wysokie na ok 4 m
    > dach kryty blacha+podbitka i ocieplenie
    > posadzka taka by wytrzymala kilku-kilkunastotonowe maszyny.

    Około 300 tys. zł.

    Pzdr.
    L.

  • 5. Data: 2009-11-08 22:07:27
    Od: The Only One <t...@r...pcmedia.pl>

    On 2009-11-06, Lisciasty <l...@g...com> wrote:

    > Około 300 tys. zł.

    Dzieki, wlasnie o rzad wielkosci mi chodzilo.
    Co do przepisow itp o ktore pytal inny odpowiadajacy - sam sie
    musze w tym zorientowac.