  • 1. Data: 2009-11-06 07:39:23
    Temat: Cieply komin
    Od: MalyMJ <m...@t...pl>

    Witam
    Wie ktos moze co mozna zrobic z cieplym (zacieplym) kominem ? O ile
    wogole cos sie da. Piec na ekogroszek.

    Otoz przy kominie, po drogiej stronie kotlowni mam mala lazienke (w
    srodku domu, pow.2,2m2) i zarowno podlogowke jak i drabinke moge
    wylaczyc bo w lazience i tak cieplutko. A wolalbym zeby bylo troche
    cieplo w nogi i zeby bylo gdzie mokry recznik zawiesic.
    Ta sama sytuacja jest w pokoju na pietrze. Jest w nim poprostu upal. Ale
    tutaj to maly pikus. Zamowilem juz glowice termostatyczne wiec poprostu
    grzejmik bedzie sie zadziej wlaczal.

    Macie jakies pomysly?

    pozdrawiam
    MJ

  • 2. Data: 2009-11-06 07:45:00
    Temat: Re: Cieply komin
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MalyMJ" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Wie ktos moze co mozna zrobic z cieplym (zacieplym) kominem ? O ile wogole
    > cos sie da. Piec na ekogroszek.
    > Macie jakies pomysly?

    Wyregulować kocioł aby nie było ciepłych spalin.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-11-06 08:50:26
    Od: MalyMJ <m...@t...pl>

    > Wyregulować kocioł aby nie było ciepłych spalin.

    to znaczy jak ?

  • 4. Data: 2009-11-06 09:13:23
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > to znaczy jak ?

    No słabiej dmuchać w komin?
    Zmieniejszyć "siłę" nawiewu w stanie praca.

  • 5. Data: 2009-11-06 09:29:12
    Od: MalyMJ <m...@t...pl>

    > No słabiej dmuchać w komin?
    > Zmieniejszyć "siłę" nawiewu w stanie praca.

    hmmm
    juz mam na 5 z 10 i przeslona zamknieta na 80-90%, widac komin zadobrze
    ciagnie

    ale ok sprobujemy

    a moze zmniejszyc czas nawiewu i zwiekszyc czas podawania wegla -
    teoretycznie wiecej wegla powinno szybciej rozgrzac piec, wiec i krotszy
    czas pracy dmuchawy

    obecne ustawienia to 11/49

    pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2009-11-06 09:29:52
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > hmmm
    > juz mam na 5 z 10 i przeslona zamknieta na 80-90%, widac komin zadobrze
    > ciagnie
    >
    > ale ok sprobujemy

    To może za dużo podajesz paliwa?
    A jak to ci nie pomoże to tylko ocieplenie komina Tobie pozostaje.

  • 7. Data: 2009-11-06 16:32:59
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Witam
    > Wie ktos moze co mozna zrobic z cieplym (zacieplym) kominem ? O ile wogole
    > cos sie da. Piec na ekogroszek.

    Jaki to komin konstrukcyjnie ?
    Masz mozliwosc zmierzenia T spalin w kominie/czopuchu ? To by ci dalo
    zgrubną informacje nt tego ile wypuszczasz w komin energii (i czy masz
    poprawne ustawiony ten piec).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 8. Data: 2009-11-06 19:28:18
    Od: MalyMJ <m...@t...pl>

    > Jaki to komin konstrukcyjnie ?
    > Masz mozliwosc zmierzenia T spalin w kominie/czopuchu ? To by ci dalo
    > zgrubną informacje nt tego ile wypuszczasz w komin energii (i czy masz
    > poprawne ustawiony ten piec).

    komin zbudowany z pelnej cegly czerwonej (starej rozbiurkowej- bo sam
    dom jest nowy) , 6 szt. na warstwe, przekroj komina okolo 28x14cm

    ale zmierzyc T spalin - to nawet niewiem co to znaczy

    ekogroszku aktualnie idzie mi 80kg na 5-6 dni - temperatura w domu
    21-22stopnie

    pozdrawiam
    MJ

  • 9. Data: 2009-11-06 20:15:03
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > komin zbudowany z pelnej cegly czerwonej (starej rozbiurkowej- bo sam dom
    > jest nowy) , 6 szt. na warstwe, przekroj komina okolo 28x14cm

    No - to taki komin jak tu gdzie mieszkam (moj dom sie wykancza).
    Ten typ tak ma - przy ciaglym uzytkowaniu po prostu bardzo sie nagrzewa i
    robi jako grzejniczek ;)
    Tak jak juz ktos pisal - prawdopodobnie pozostaje ci ocieplenie.

    > ale zmierzyc T spalin - to nawet niewiem co to znaczy

    Zmierzenie temperatury spalin da ci czesciowa odpowiedz nt tego jak
    wyregulowany jest piec - jesli temperatura spalin jest zbyt wysoka to znaczy
    ze zbyt duzo paliwa dajesz jednoczesnie i/lub zbyt duzo powietrza do
    spalania - i czesc energii leci w komin zamiast byc odzyskana w piecu do
    instalacjo c.o.
    W piecach z podajnikiem ta regulacja jest dosc istotna. U sasiada
    "instalator" tak to wszystko skonfigurowal ze piec zarl groszek jak wsciekly
    a w komin lecialo 350stopni przy nominalnej pracy. Po regulacjach - w komin
    lecialo juz prawie 150 stopni mniej.

    > ekogroszku aktualnie idzie mi 80kg na 5-6 dni - temperatura w domu
    > 21-22stopnie

    Nie mam porownania. U mnie drewno+olej opałowy tu gdzie mieszkam a brykiet
    na budowie

    Pozdrawiam

    Kane

  • 10. Data: 2009-11-09 10:33:39
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    MalyMJ pisze:

> [...]
    >
    > ale zmierzyc T spalin - to nawet niewiem co to znaczy
    >
    > ekogroszku aktualnie idzie mi 80kg na 5-6 dni - temperatura w domu

    mozesz napisac jaka pow. domku i ew. jaki to piec ?
    mnie leci ponad 20 - 22 kg na dobe